TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
Szerbiai sporttudományi és testnevelő képzések
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
SZÁMVITEL.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
Innovációs képesség és jólét összefüggései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Tapasztalatok a Pedagógus továbbképzéssel kapcsolatban Pulzuskontrollált terhelés a testnevelés órákon A Kölyökatlétika eszközök sokoldalú felhasználhatósága a testnevelés órákon Készítette: Vári beáta 2015. Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST ------ Flow

Pulzuskontrollált terhelés a testnevelés órákon TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Pulzuskontrollált terhelés a testnevelés órákon Résztvevők létszáma ideális, hiszen a rendelkezésünkre álló eszközök száma korlátozott A jelentkezők kis százaléka foglalkozik testnevelés oktatásával Gyakorlatban kevesen alkalmazzák a továbbképzés témájaként megjelenő pulzuskontrollt Érdeklődésük nagy, aktivitásuk kevésbé Elméleti ismeretük hiányos

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A Polar Team rendszer bemutatása után a gyakorlatban is kipróbálhatták az eszközt. Hasznosnak találták mind a maguk, mind pedig a diákjaik teljesítményének fokozásában, kontrollálásában Visszajelzéseik voltak arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnák beépíteni a tanultakat a saját képzéseikbe

A Polar Team rendszer mindenki számára újdonságot jelentett TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Az elméleti háttér áttekintése fontos szerepet játszott az érdeklődés felkeltésében Saját magára vonatkozóan mindenki kiszámolta a számára ideális pulzustartományokat Megismertettem őket a kevésbé ismert pulzusérték kiszámítási módszerekkel, képletekkel A Polar Team rendszer mindenki számára újdonságot jelentett

Az eszköz gyakorlati alkalmazására a sportpályán került sor TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Az eszköz gyakorlati alkalmazására a sportpályán került sor Különböző intenzitású és időtartamú gyakorlatok végrehajtása volt a feladat Mindenki saját belátása szerint hajtotta végre a feladatokat Az adatok kiértékelésekor sokan szembesültek állóképességbeli hiányosságokkal

Felkeltettem a figyelmüket a tudatos edzésre TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Mindenki számára világossá vált, hogy mire alkalmas egy ilyen eszköz használata Kivétel nélkül egyetértettek abban, hogy sokkal színesebbé és hatékonyabbá tudnák tenni a maguk és diákjaik sportfoglalkozásait Felkeltettem a figyelmüket a tudatos edzésre Bíztattam őket, hogy ilyen eszköz hiányában is meg kell tanítani a gyerekeknek az alapvető pulzusméréssel kapcsolatos ismereteket

Résztvevők nagy létszáma miatt két csoportban zajlott TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A Kölyökatlétika eszközök sokoldalú felhasználhatósága a testnevelés órákon Résztvevők nagy létszáma miatt két csoportban zajlott A jelentkezők kis százaléka foglalkozik testnevelés oktatásával Újdonság számukra a Kölyökatlétika program, egy – két kivételtől eltekintve Érdeklődésük nagy, aktivitásuk kevésbé Hasznosnak tartják az életkori sajátosságok testnevelés oktatásában történő megjelenésének átismétlését

Sokoldalúnak és hasznosnak találták TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A Kölyökatlétika csomag bemutatása után a gyakorlatban is kipróbálhatták az eszközöket. Sokoldalúnak és hasznosnak találták Visszajelzéseik voltak arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnák beépíteni a tanultakat a saját képzéseikbe Önálló gondolkodásra bíztattam őket – használják a kreativitásukat

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Saját gyakorlatokat is bemutattak, illetve a látottak, hallottak alapján ők is kitaláltak új megoldásokat A legnépszerűbbek a váltókarikával és a koordinációs létrával végzett gyakorlatok voltak A dobószámokhoz használt eszközök újdonságot jelentettek, úgy mint a turbógerely, szoknyás labda

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A gyakorlati óra második részében sokan egészségi állapotukra vagy korukra hivatkozva leültek Minden eszköznél a legismeretlenebb gyakorlatokat, játékokat vettük át közösen, hiszen ezek megértése okozhat gondot az elektronikus tananyagban Az óra vége felé néhány esetben már csak bemutatásra vagy bemutattatásra került sor

A képzés elérte a célját Rengeteg új ismerettel gyarapodtak TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A képzés elérte a célját Rengeteg új ismerettel gyarapodtak Saját maguk is megtapasztalhatták, hogy egy –egy feladat végrehajtásakor milyen nehézségek, végrehajtásbeli hibák adódhatnak Visszajelzéseik egytől – egyig pozitívak voltak A képzés remek hangulatban zajlott, néha belefeledkezve a játékba

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.