Bemeneti kompetencia mérése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Regionális konferencia Szolnok március 12..
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Gyűjtőköri szabályzat
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
középfokú felvételi eljárás
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Programjaink fizikából a es tanévben
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Miről álmodik a rezidens?
Előadás másolata:

Bemeneti kompetencia mérése Problémamegoldás Eredmények 2009. január 28. Ruzsinszkiné Lukácsy Margit ruzsgitta@freemail.hu

A mérés célja: vizsgálni az általános iskolát befejező tanulók problémamegoldó képességét, annak vizsgálata, hogy a diákok valós, életszerű, hétköznapi helyzetekben hogyan találják meg a számukra fontos információkat, milyen megoldási lehetőségeket javasolnak, átfogó képet kapni a problémamegoldás területén az alapképességek fejlettségi szintjéről, és meg tudjuk határozni konkrétan a következő évek fejlesztési feladatait, a mérés tapasztalatai segítsék kialakítani a fejlesztés irányait tanulói, osztály és intézményi szinten egyaránt.

A problémamegoldás lépései: - A probléma (szöveg, diagram, képlet vagy táblázatos formában adott információk) megértése, a probléma megoldása szempontjából releváns információk kiszűrése, azonosítása. (A probléma megértése) Az információk közötti kapcsolatok, összefüggések keresése saját ismereteinek, tudásának mozgósításával. (A probléma jellemzése, reprezentálása) A megoldási utak keresése, a megoldáshoz vezető stratégiák kidolgozása, a probléma megoldásához megfelelő stratégia kiválasztása. (Stratégia) A probléma megoldása. A megoldás felülvizsgálata és további információk keresése; a megoldás több szempontból való értékelése; esetleg egy jobb megoldás érdekében a megoldás újrastrukturálása, valamint a megoldás indoklása, alátámasztása. (A megoldás felülvizsgálata, ellenőrzés) A megoldás bemutatása, közvetítése.

A probléma megoldási feladatlap értékelése „A” A probléma megértése: 1. szint: Egy forrásból minden explicit információt azonosít, átkódol. 2. szint: Két vagy több forrásból minden explicit információt azonosít, átkódol. 3. szint: Egy forrásból minden információt azonosít, átkódol, lényegeset kiemel. 4. szint: Több forrásból minden információt azonosít, átkódol, lényegeset kiemel.

A probléma megoldási feladatlap értékelése „B” A probléma jellemzése, reprezentálása: 1. szint: Felismeri és a megfelelő formában bemutatja az információk közötti egyszerű kapcsolatokat. 2. szint: Felismeri és a megfelelő formában rejtett összefüggéseket is.

A probléma megoldási feladatlap értékelése „C” A probléma megoldása, stratégia: 1. szint: Tudatosan használja a feltételeket, szűkíti a próbálkozást, keresi a leginkább megfelelő megoldási utat. 2.szint: A megoldás során a választott stratégiát követi. „D” Képes a választ logikusan kommunikálni.

Mérések

Mérés jellemzése 9. évfolyam bemeneti mérés az előző évihez hasonlóan 10. évfolyam követő mérés. Volt feladat, ami megmaradt, mások helyére ekvivalenset készítettünk.

A feladatlap szerkezete 10. évfolyam Feladat Feladat Választás w1. Nyári tábor Kórház Ekvivalens w2. Allergia Pályaválasztás Ekvivalens w3. Logisztika Logisztika Marad w4. Zenelista Zenelista Marad w5. Táborozás Bankett Ekvivalens w6. Útvonalterv(térkép) Útvonalterv(térkép) Ekvivalens w7. Sportnap Iskolanap Ekvivalens Megbízhatóság 0,83

9-es feladat

10-es feladat

Javítási útmutató

1. feladat megoldottsága

1. feladat megoldottsága

2.feladat 9. évfolyam 2. Allergia Napjainkban egyre többen allergiásak a gyomnövények és a nyírfa virágporára. Milyen lehetőségek vannak arra, hogy az egész osztály részt tudjon venni és jól is érezze magát az osztálykiránduláson? Írd le az ábrák alapján az összes lehetőséget a pontozott vonalra!

Írd le az ábrák alapján az összes lehetőséget! 2. feladat 10. évfolyam Milyen lehetőségek segítenek abban, hogy megtaláld a megfelelő szakmát? Írd le az ábrák alapján az összes lehetőséget!

Javítási útmutató

2. feladat megoldottsága

2. feladat megoldottsága

6. feladat 9. évf. Útvonalterv Várpalotáról Balatonföldvárra kell utaznod személygépkocsival. Melyik útvonalat választanád, ha a lehető legrövidebb idő alatt szeretnél odaérni? -   Autóúton (7-es, 8-as, 71-es, 72-es és 73-as utakon) a megengedett sebesség 110 km/h. -   Az autópályán 130 km/h sebességgel haladhatsz (pl. az M7-en). -    Az alsóbbrendű utakon 90 km/h, a lakott településeken 50 km/h sebesség a megengedett. A Balatonon Tihany és Szántód között kompjárat közlekedik.  Jól látható folytonos vonallal húzd meg a térképen azt az útvonalat, amelyiket megkell tenni! Írd le a választott útvonalad jellemző állomásait a térkép alapján! 6. feladat 9. évf.

6. feladat 10. évfolyam Tatáról Dunaszerdahelyre (Szlovákia) kell utaznod személygépkocsival. Melyik útvonalat választanád, ha a lehető legrövidebb idő alatt szeretnél odaérni a legolcsóbban? - Az autópályán 130 km/h sebességgel haladhatsz (pl. az M1-en). -  Az alsóbbrendű utakon 90 km/h, a lakott településeken 50 km/h sebesség a megengedett. A Dunán Esztergomnál, Komáromnál vagy Vámosszabadinál tudsz átkelni. Jól látható folytonos vonallal húzd meg a térképen azt az útvonalat, amelyiket meg kell tenned! Írd le a választott útvonalad jellemző állomásait a térkép alapján!

Javítási útmutató

6. feladat megoldottsága

6. feladat megoldottsága

Eredmények

Eredmények

A 9-ES ÉS A 10-ES EREDMÉNYEK ÖSSZEVETÉSE

10-es eredmények

9-es eredmények

Köszönöm a figyelmet, a segítő munkát Köszönöm a figyelmet, a segítő munkát. További kitartó, eredményes fejlesztő munkát kívánok. Ruzsinszkiné Lukácsy Margit