Az egymillió darabos piac Steigervald Krisztián, GfK Hungária Piackutató Kft.
Fokozatosan csökkenő lélekszám A legheterogénebb „közösség” Kb. 615.000 fiú Kb. 585.000 lány Összesen kb. 1.200.000 fő Copyright GfK Hungária 2011
Nincs olyan, hogy tinédzser szegmens Kb Nincs olyan, hogy tinédzser szegmens Kb. két évenként változó életstílus 9-11 év között kiskamasz 12 év átmeneti időszak 13-14 év késő kamasz kor 15-16 év fiatalkor 17 év átmeneti időszak 18-20 év kora felnőtt szakasz Copyright GfK Hungária 2011
ZENE SPORT TIZENÉVES „LIFESTYLE” A tini életstílus két alapdeterminánsa: szubkultúrák Ez a kiinduló-állapot, ami utána gyorsan módosul az életstílus ZENE TIZENÉVES „LIFESTYLE” DIVAT- TRENDEK SPORT Copyright GfK Hungária 2011
18 éves kor után a szubkultúrák megszűnnek ill 18 éves kor után a szubkultúrák megszűnnek ill. átalakulnak 18-35 év közötti időszak az emberek egyik legnagyobb változását hozza Ez a kor(osztály) mind a fiatalabb, mind pedig az idősebb korcsoportok számára aspiratív, maguk után húzzák a többieket … - 18 Fiatal felnőttek 35 - … Vágyik: a (pénzügyi) függetlenségre megfelelő fellépésre megbecsülésre meghatározhassa a trendet Visszahozná: a szabadságot külső adottságait a még nyitott lehetőségeket a szabadon eltölthető időt Copyright GfK Hungária 2011
Fókusz az extra fogyasztáson Egységes különbözőség Rágógumi fogyasztás (az elmúlt 1 hétben): 10-14 évesek: 87% 15-19 évesek: 83% Csokoládé fogyasztás (az elmúlt 1 hétben): 10-14 évesek: 87% 15-19 évesek: 82% Nyalóka fogyasztás (az elmúlt 1 hétben): 10-14 évesek: 19% 15-19 évesek: 11% Gyümölcsös cukorka fogyasztás (az elmúlt 1 hétben): 10-14 évesek: 33% 15-19 évesek: 21% Általában ki vásárolja a fentieket? 10-14 évesek: valaki más 58% 15-19 évesek valaki más: 31% Copyright GfK Hungária 2011
Divat minden mennyiségben Eltérő design: függ a szubkultúrától Spontán divat-márka ismertség (15-19): Copyright GfK Hungária 2011
TV: szintén minden mennyiségben Eltérő nézési struktúra: ez is függ a szubkultúrától 14+ évesek 12-14 évesek 12-14 évesek 9-11 évesek 14h 15h 16h 17h 18h 19h 20h 21h 22h 23h Internet Copyright GfK Hungária 2011
És ha újra 17 lennék…? www.gfk.com krisztian.steigervald@gfk.com Copyright GfK Hungária 2011