Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük."— Előadás másolata:

1

2 A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük mentén. ● Hiánypótlás

3 Módszertani alapok Kvalitatív szakasz: ●Cél: kérdőíves megkérdezés megalapozása (pl. kérdések, témák relevanciája, szóhasználat) ●Módszer: ●8-10 évesek: 6 páros interjú (közeli barátok) ●11-12 évesek: 8 egyéni mélyinterjú (4 fiú, 4 lány) ●13-14 évesek: 8 egyéni mélyinterjú (4 fiú, 4 lány) Kvantitatív szakasz: ●Célcsoport: 8-14 évesek ●Minta: országos reprezentatív ●Mintanagyság: 2000 fő ●Adatfelvételi módszer: CAPI (laptop) ●Gyerek+szülő kérdőív, kommunikációs napló

4 Vizsgált témakörök ●Érdeklődési területek ●Kommunikációs csatornák ●Médiafogyasztási szokások, attitűdök ●Kedvenc médiumok ●Szülői kontroll ●Társas kapcsolatok és kommunikáció ●Kommunikációs szegmensek ●Időmérleg, párhuzamos médiafogyasztás ●Kedvenc zenei stílus ●Fogyasztási és vásárlási attitűd, magatartás ●Zsebpénz/havi pénzköltés ●Pénzgyűjtés, megtakarítás ●Részvétel pénzügyi döntésekben ●Reklámattitűd ●Márkaismeret, márkaértékelés ●Pszichografikus jellemzők ●Szocio-demográfiai jellemzők

5 Eredmények

6 12-14 évesek 8-11 évesek 2017. június 30.6 Releváns témák és információforrások A spontán említett, érdeklődésre számot tartó témák, valamint a releváns információforrások TÉMA Állatok Autók Sport Játék Filmek mobiltelefon INFORMÁCIÓ FORRÁSTÉMAINFORMÁCIÓ FORRÁS „Engem minden játék érdekel, legó robotokat össze kell épiteni minden fajtának van valami képessége. Mindig megkérdezem az Ákost a legjobb haverom.” Szülők Barátok Osztálytársak Könyvek Tévé Iskola Sport Divat Számítógép Celebek ‘Csajozás/pasizás’ Pletykák Zene Filmek „Sztárpletykák érdekelnek a legjobban, a Bravo Girl a kedvenc újságom, abban minden benne van, amire kíváncsi vagyok..” Barátok Osztálytársak Újságok Tévé Internet Könyvek szülők

7 LapokEmlítések száma Bravo250 Popcorn130 Képes Sport120 IM80 „sportújság”80 RádióállomásEmlítések száma Danubius440 Sláger230 Rádió1150 Juventus90 Roxy50 Kedvenc médiumok TOP 5 WebsiteEmlítések száma startlap380 myvip230 iwiw170 youtube120 google100 TV-csatornaEmlítések száma RTL Klub700 Jetix460 TV2440 Minimax320 Viva300

8 2017. június 30.8 Médiatípusok megítélése %

9 2017. június 30.9 Függőség

10 Példaképek Említések száma Nincs példaképe937 Szülő (apa, anya)446 Sportoló külföldi174 Híresség külföldi161 Családtag egyéb80 Híresség magyar74 Sportoló magyar27 Barát, barátnő, osztálytárs20 Tanár (edző, nevelő, oktató)18 Példaképek Említések száma Christiano Ronaldo37 Ronaldo19 L.L.Junior18 Rihanna16 Ronaldinho15 Avril Lavigne11 50cent (rapper)11 David Beckham8 Vanessa Hudgens6 Shakira6 Kimi Raikonnen6 Példaképek KategóriákKonkrét név

11 A gyerekek vásárlóereje ●Saját pénzköltés ●Németország, 2008: ●Évi 6 milliárd euro gyerekkézen ●Egyre nagyobb szabadság a pénzköltésben ●Egyre fogékonyabbak a márkák, a státusszimbólumok iránt ●A családi vásárlásokra való hatásuk ●USA, 2006: ●az élelmiszervásárlások 77%-ára ●A gépkocsivásárlások 54-63%-ára És mi a helyzet itthon?

12 A gyerekek vásárlóereje ●Saját pénzköltés: (Zsebpénz és az a pénz, amit külön kérésre kapnak valamire a szülőtől) ●Havonta fejenként átlagosan 3.300 Ft ●A teljes populáció létszáma 830.000 fő ●A 8-14 évesek évente mintegy 33 milliárd Ft felett rendelkeznek! ●Ehhez hozzáadódik a családi vásárlásokba való beleszólás

13

14 Márkaismeret GyorséttermekSpontán ismertség Támogatott ismertség Teljes ismertség McDonald’s891098 Burger King423476 Pizza Hut223455 KFC91524 Subway4812

15 2017. június 30.15 Vásárlói tudatosság

16 „A márka a minőséget is jelenti. Egy Nike cipő az minőség, Ha ránézek egy Puma cuccra akkor látszik, hogy az minőség.” „Cipőben fontos a márka. Adidas, Nike. Azért fontos mert ebben nem lesz büdös az ember lába.” „Fontos mert ha kínai márka az könnyen tönkre megy. Azok nem olyan szép ruhák. Nem is érdemes bemenni ezekbe a boltokba. A márkás üzeltekben jó minőséget árulnak..” „Én szeretem a márkás dolgokat, mert az tetszik, meg azt mások is megnézik.” Vásárlói tudatosság


Letölteni ppt "A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük."

Hasonló előadás


Google Hirdetések