Regionális konferencia Győr 2007. március 7.
Iskola jellemzői: Iskolatípusok: Gimnázium Szakközépiskola vendéglátás-idegenforgalom szakmacsoport Szakiskola szakács, cukrász, pincér Tanulók száma: Gimnázium 541 fő Szakközépiskola (technikusokkal) 518 fő Szakiskola 243 fő Oktatók száma: 93 fő (a többség kettő vagy mindhárom iskolatípusban oktat)
SZFP szervezeti keretek
Szakiskolai mérés-értékelés MÉCS tevékenysége MÉCS csoport megalakulása Megbízólevelek elkészítése (legitimálás) MÉCS működési szabályzat elkészítése Működési tervek elkészítése Hosszú távú (5 éves) és rövid távú (1 éves) Az éves munkaterv megvalósítása
MÉCS eddigi tevékenységei Kompetenciamérés megszervezése, lebonyolítása Német nyelvi felmérés Pedagógiai értékelés, feladatlap szerkesztés tanfolyam (ősz 2 fő + tavasz 2fő) Indikátorképzés tanfolyam (1 fő) Benchmarking adatbázis regisztrációk, adatgyűjtés, feltöltés Bemeneti mérési rendszer kidolgozása Szakiskolában tanítók igényeinek felmérése (mely tantárgyakból?) Mérendő terület (pl.: kompetencia, tantárgyi tudás, szociális háttér) és szint (pl.: 8. évvége vagy elvárt szint) meghatározása Mérési időpontok meghatározása Forgatókönyv készítés a mérések lebonyolítására (jelenleg folyik)
Kompetenciamérés tanulságai Jó: Javítandó: Elmaradt (fejlesztendő): Hasznos információt adhat szaktanárnak, osztályfőnöknek. Segítheti a „végletek” feltárását, a hozzájuk igazodó magatartás kialakítását. A kimeneti méréssel tájékoztat a hozzáadott érték alakulásáról. A tanulók, tanárok előzetes (részletesebb, időben adott) tájékoztatása; A szülők bevonása az eredmény értékelésébe (komolyság); A kapott eredmények terjesztésének anyagi, technikai feltételei (2*30 fő részére több mint, 500 oldal + ofő példány) időkorlátos, lebutított program (pl.: grafikus megjelenítés); Személyre (csoportra) készített fejlesztési tervek; Osztálytanítók közösségének megbeszélései;
Projekt napok szervezése Céljaink: Projektmódszer megismertetése minél több kollégával; Minél több kolléga bevonása a projektnapok (~órák) megszervezésébe; Az egymás közötti kommunikáció fejlesztése; (tanár – tanár, diák – diák, tanár – diák) Új módszer bevezetésével a tanulói aktivitás fejlesztése; A csoportmunka előnyeinek kihasználása; Az egyéni képességek kibontakozásának nagyobb teret biztosítani stb. Legfontosabb: Erre ma még nem érdemes számítani! Csak lassan, nem erőltetve, a meglévő módszerek mellé integrálva előbbre juthatunk!
Projekt napok szervezése Megvalósítás: A projektnapok vándorolnak a hét napjai sorrendjében; Az aznapi órarend határozta meg: a projektnap témáját (melyik bőrönd, melyik témaköre került feldolgozásra) a projektnap felelősét A sok többletmunka ellenére se ….
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Szemeti Simon Projektvezető sz_simon@krudy.gyor.hu