Regionális konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
Az eseményszervezés formái, eszközei
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Üdvözöljük Önöket a március. 21 bemutatóján.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉRÉS EREDMÉNYEI 2016.Március 7.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Regionális konferencia Győr 2007. március 7.

Iskola jellemzői: Iskolatípusok: Gimnázium Szakközépiskola vendéglátás-idegenforgalom szakmacsoport Szakiskola szakács, cukrász, pincér Tanulók száma: Gimnázium 541 fő Szakközépiskola (technikusokkal) 518 fő Szakiskola 243 fő Oktatók száma: 93 fő (a többség kettő vagy mindhárom iskolatípusban oktat)

SZFP szervezeti keretek

Szakiskolai mérés-értékelés MÉCS tevékenysége MÉCS csoport megalakulása Megbízólevelek elkészítése (legitimálás) MÉCS működési szabályzat elkészítése Működési tervek elkészítése Hosszú távú (5 éves) és rövid távú (1 éves) Az éves munkaterv megvalósítása

MÉCS eddigi tevékenységei Kompetenciamérés megszervezése, lebonyolítása Német nyelvi felmérés Pedagógiai értékelés, feladatlap szerkesztés tanfolyam (ősz 2 fő + tavasz 2fő) Indikátorképzés tanfolyam (1 fő) Benchmarking adatbázis regisztrációk, adatgyűjtés, feltöltés Bemeneti mérési rendszer kidolgozása Szakiskolában tanítók igényeinek felmérése (mely tantárgyakból?) Mérendő terület (pl.: kompetencia, tantárgyi tudás, szociális háttér) és szint (pl.: 8. évvége vagy elvárt szint) meghatározása Mérési időpontok meghatározása Forgatókönyv készítés a mérések lebonyolítására (jelenleg folyik)

Kompetenciamérés tanulságai Jó: Javítandó: Elmaradt (fejlesztendő): Hasznos információt adhat szaktanárnak, osztályfőnöknek. Segítheti a „végletek” feltárását, a hozzájuk igazodó magatartás kialakítását. A kimeneti méréssel tájékoztat a hozzáadott érték alakulásáról. A tanulók, tanárok előzetes (részletesebb, időben adott) tájékoztatása; A szülők bevonása az eredmény értékelésébe (komolyság); A kapott eredmények terjesztésének anyagi, technikai feltételei (2*30 fő részére több mint, 500 oldal + ofő példány) időkorlátos, lebutított program (pl.: grafikus megjelenítés); Személyre (csoportra) készített fejlesztési tervek; Osztálytanítók közösségének megbeszélései;

Projekt napok szervezése Céljaink: Projektmódszer megismertetése minél több kollégával; Minél több kolléga bevonása a projektnapok (~órák) megszervezésébe; Az egymás közötti kommunikáció fejlesztése; (tanár – tanár, diák – diák, tanár – diák) Új módszer bevezetésével a tanulói aktivitás fejlesztése; A csoportmunka előnyeinek kihasználása; Az egyéni képességek kibontakozásának nagyobb teret biztosítani stb. Legfontosabb: Erre ma még nem érdemes számítani! Csak lassan, nem erőltetve, a meglévő módszerek mellé integrálva előbbre juthatunk!

Projekt napok szervezése Megvalósítás: A projektnapok vándorolnak a hét napjai sorrendjében; Az aznapi órarend határozta meg: a projektnap témáját (melyik bőrönd, melyik témaköre került feldolgozásra) a projektnap felelősét A sok többletmunka ellenére se ….

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Szemeti Simon Projektvezető sz_simon@krudy.gyor.hu