Előrehaladás követése a tervezőeszközzel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Advertisements

Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
1 Számítógép Hálózatok A hálózatok kialakulása, alapfogalmak Készítette: Csökmei István Péter ( CsIP ) Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Kar levelező.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
 Alap tudnivalók Alap tudnivalók  Az If és a While folyamatábrák Az If és a While folyamatábrák  Probléma Probléma  A while ciklus (általános alak,
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A év értékelése és a év újdonságai
Kockázat és megbízhatóság
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
WinVill működése a 10 vonal példáján bemutatva
Operációs rendszerek.
Valószínűségi kísérletek
2. előadás Viszonyszámok
WE PROVIDE SOLUTIONS.
A színkezelés alapjai a GIMP programban
A Magyar Természetbarát Szövetség honlapjának bemutatása
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
TESZTSOR.HU REGISZTRÁCIÓ, VÁSÁRLÁS ÉS TESZTKITÖLTÉS ELKEZDÉSE
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Egy üzemben sok gyártósoron gyártanak egy bizonyos elektronikai alkatrészt. Az alkatrészek ellenállását időnként ellenőrzik úgy, hogy egy munkás odamegy.
HÉL (Hasonló értelmű licit)
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÁMVITEL.
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Hipotézisvizsgálat.
Operációkutatás I. 7. előadás
Tartalékolás 1.
KATRIN 2D DWG SZIMBÓLUMOK ÉS GDL KÖNYVTÁR
2. Bevezetés A programozásba
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
A rendszeres gyógyszerszedők aránya %
IDŐZÍTÉS PROGRAMOZÁSA
3. A robot képernyőmenüje
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
B M Java Programozás 4. Gy: Java GUI IT A N Tipper, MVC kalkulátor
Készletek - Rendelési tételnagyság számítása -1
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Környezeti Kontrolling
A Microsoft SharePoint testreszabása Online webhely
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A távoli asztal, valamint az Endnote használata a távoli asztalon
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
A számítógép története
Készletek transzformációja
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SQL jogosultság-kezelés
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Informatika Oktató: Katona Péter.
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
Tevékenységek felvétele
Előadás másolata:

Előrehaladás követése a tervezőeszközzel Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)

Fontos emlékezni az alábbiakra! A nyomon követés mindig naptárhoz kötött, nem dolgozhatunk sem előre a jövőben, sem utólag a múltban! Az el nem végzett tevékenységeket át kell ütemezni! Munka egységű nyomon követésnél célszerű a tevékenységeket erőforrásonként többszörözni!

Nyomon követési adatok megadása Elég-e annyit megadni, hogy 30%-ban van kész egy tevékenység? Mit mutat az ábra?

Elmaradt tevékenység Ha 3 napot jelent a 30%, és utána még nem történt semmi

Csúszó, elnyúló tevékenység Ha a 30%, valós, de mostanáig folyamatosan dolgoztak rajta.

Fizikai készültség Ha a tevékenységhossz a tervezett, és folyamatosan dolgoztak, a teljesítés akkor időtől független.

Előrébb haladt tevékenység Nem lehet előrébb egy tevékenység a mai napnál. Helyesen:

Jövőbe eső tevékenység idő előtti megvalósulása Ha valóságos a teljesítés, akkor függetlenül a korai teljesítés helyességétől oda és úgy kell rögzíteni az adatokat, amikor és ahogyan azok megvalósultak. Helyesen:

Lehet-e a kapcsolatok engedte ütemezésnél korábbi teljesítés: Igen: Ha a tervezés pontossága nem tette lehetővé, hogy olyan apróságokra is odafigyeljünk, melyeket az erőforrások végül hamarabb is el tudtak végezni.. Nem: Ha figyelmetlenségből nem tartották be az érintettek a technológiai sorrendet.

Teendők hibás teljesítéskor Ilyen esetekben is fel kell venni, és oda kell rögzíteni az elvégzett tevékenységrészt, ahol az megtörtént. A hátralevő munkarészt azonban el kell venni a teendőről, és ki kell egészíteni a projekttervet olyan tevékenységekkel, melyekkel visszaállíthatjuk a kiindulási vagy ahhoz közeli állapotot, majd azokkal is, melyekkel elérhető a kívánt cél. Így biztosítható csak, hogy helyesek legyenek a projektköltségek és az erőforrás-felhasználási adatok.

Nyomon követési módok Százalékos Időtartam egységű (Duration=>Day) Munka egységű (Work=>Hour) Költség alapú (Cost)

Nyomon követési nézet Nyomon követési Gantt (Tracking Gantt) nézet Látszanak a bázistervi adatok Leolvashatók a várható értékek Elkülönülnek az aktuális adatok Jól láthatók a kritikus utak

Állapotdátum A nyomon követési adatok dátuma Az átütemezési nap Az előrejelzés dátuma

Állapotdátum megadása Projekt (Project menü), Projekt adatai (Project Information) funkció, Állapotdátum (Status Date) .

Állapotdátum feltüntetése Ennek az a módja, hogy az Eszközök (Tools) menüben a Nyomon követés (Tracking) almenüből ki kell választani a Végrehajtási vonalak (Progress Lines) funkciót, és a megjelenő ablakban ki kell pipálni a Mindig az aktuális vonal megjelenítése (Alvays display current progress line) opciót, a Projekt állapotnapján (At project status date) választókapcsolóval.

Állapotdátum feltüntetése (folytatás)

Százalékos megadási módok Készültségi % (% Complete, vagy Percent Complete) : A rendelkezésre álló idő százalékát jelenti, azaz csak közvetve készültségi fok! Munka készültségi % (% Work complete) : Az elvégzendő munka százaléka. Fizikai készültségi % (Physical % Complete) : Az időtől független készültségi fok.

Százalékos nyomon követés A Tevékenység adatai (Task Information) ablakban az Általános (General) fülön a Készültségi százalék (Percent Complete) mező kitöltésével. A Nyomon követés (Tracking) eszköztár megfelelő ikonjaival, melyet a Nézet (View) menü Eszköztárak (Toolbars) almenüjéből kérhetünk.

Százalékos nyomon követés (Folyt.) További lehetőség, hogy a tevékenység téglalapjának elejétől egérrel húzzuk el a készültséget, amikor százalékot formáz a mutatója. A Fizikai készültségi % (Phisical % Complete) megadásához elsőként meg kell jeleníteni a mezőt. Mivel a fizikai készültséget sokszor fel szoktuk használni saját képleteinkben, fontos tudni, hogy ez a mező, elvárásainkkal szemben, egész számként rögzíti a beírt értékeket, az 50%-ot például 50-ként tárolja!

Feladat Nyissuk meg a FIZIKAI.MPP állományt! Tüntessük fel egy állapotjelző téglalapban a fizikai készültséget a projekt kezdete előtti héten!

Időtartam egységű nyomon követés Nyomon követés (Tracking) eszköztár, vagy az Eszközök (Tools) menü Nyomon követés (Tracking) almenüjének Tevékenységek frissítése (Update tasks) funkciója.

Ütemezés szerinti frissítés Ha minden ütemterv szerint haladt, nem kell adatokat begépelni, elég a Frissítés ütemezés szerint (Update as Scheduled) funkciót használni!

El nem végzett munkák Az el nem végzett munkákat át kell ütemezni, a múltban ugyanis utólag már el nem végezhetőek. Átütemezni a státusznap megadása és a tevékenységek kijelölése után a Nyomon követés (Tracking) eszköztár Munka átütemezése (Reschedule Work) ikonjával lehet

Megszakított tevékenység Ilyet soha sem tervezünk, ha mégis, az két tevékenység. Csak nyomon követésnél használjuk. A Szokásos (Standard) eszköztáron találjuk. Bekapcsolása után ott szakítjuk meg vele a tevékenységet az egér folyamatos húzása mellett, ahol kell.

A projekt frissítése Eszközök (Tools) menü Nyomon követés (Tracking) almenü, Projekt frissítése … (Update Project …) funkció.

Feladat Nyissuk meg az Idő.mpp állományt! Lépjünk a Nyomon követési Gantt (Tracking Gantt) nézetbe! Állítsuk be a bázistervi adatokat! A nyomon követési adatok rögzítésének napja 2007.10.03., adjuk meg, és tüntessük fel ezt is a terven!

Feladat T1 tevékenység ütemterv szerint haladt A T3 tevékenységen csak az első nap tudtak dolgozni, többet nem, de megállapították, hogy a maradék munkát 3 nap alatt el tudják végezni. A T4-es tevékenységnél csak október 2-án fogtak hozzá a munkához, 2 napot dolgoztak rajta, és ezen kívül 5 nap múlva előreláthatólag végeznek is vele. T2-n október 3-án el tudták végezni a munka felét. Rögzítsük ezeket az adatokat!

Munka egységű nyomon követés Összmunka-alapú megoldások Időegységre eső munkaalapú megoldások

Munka egységű nyomon követés (folytatás) Munka nyomon követése (Work Tracking) ablak Kihasználtság nézetek

Munka a kihasználtság nézetekben Feltüntetendő mezők: Eredeti munka (Baseline Work) Munka (Work) Tényleges munka (Actual Work)

Feladat Nyissuk meg a Munka.mpp állományt! T1 tevékenység első napjára 8 óra volt tervezve, de csak 4-et dolgoztak rajta. Adjuk meg ezt az értéket!

Feladat A következő napon nagyon belehúztak, és 14 órát töltöttek el a tevékenységgel. 8 órát normál munkaidőben és 6-ot túlórában. Adjuk meg ezt az információt is! Írjuk be elsőként a Tényleges munka (Actual Work), majd a Tényleges túlóra (Actual Overtime Work) értékét!

Feladat Dolgozóink végigdolgozták az összes napot 8 órában, tehát az utolsó napon is 8 órát végeztek a tervezett 6-tal szemben; adjuk meg ezeket az adatokat!

Költség alapú nyomon követés Veszélyes! Eszközök (Tools) -> Beállítások (Options) -> Számítás (Calculation) fülén kikapcsoljuk a Tényleges költségeket mindig a Microsoft Office Project számolja (Actual costs are always calculated by Microsoft Office Project) opciót! Ezt követően a Tevékenység kihasználtsága (Task Usage) vagy az Erőforrás kihasználtsága (Resource Usage) nézeten rögzíthetjük a már felmerült költségeket a Tényleges költség (Actual Cost) mezőben.