A modern ateizmus jellemzői

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
Advertisements

Darvas Ágnes: A személyes szolgáltatások fontossága – hiányok, problémák, lehetőségek ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal.
1 Ferge Zsuzsa: A magyar „GYEP” ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata – MTA-KTI Gyerekprogram.
Keletkezése és sugalmazottsága. Kánon és történeti hitelesség.
Készítette: Gondos Borbála
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Kezdő Ének Mialatt mély csend borult mindenre, és az éjszaka sietôs útja közepén tartott, mindenható Igéd, Urunk, királyi trónjáról eljött közénk. (Bölcs.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Bosnyák Könyvtár – Bosnyák U. 1.a Közvéleménykutatás
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Biztonságos, fenntartható és tiszta energia a Duna-medencében
II. Demográfia A népesség összetételének vizsgálata
Multitasking - avagy a koncentráció halála
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Dr. Kovács László Főtitkár
(Dávid és Salamon uralkodása)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Az a tény, hogy anyanyelvem magyar, és magyarul beszélek, gondolkozom, írok, életem legnagyobb eseménye, melyhez nincs fogható.” (Kosztolányi Dezső)
Esélyek a munkaerőpiacon
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Az emberré válás biológiai feltételei:
Igeolvasás.
„AZ IGÉNYTŐL A MEGVALÓSULÁSIG” HONI PLUSZ EGYESÜLÉS – GAIASOLAR KFT.
Madách Az ember tragédiája elemzés
TAPASZTALATAIM A MATARKÁVAL
A SZENTHÁROMSÁG.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
Albert Einstein idézetek.
JÉZUS MINZ AZ ÓSZÖVETSÉGI VÁRAKOZÁSOK BETELJESÍTŐJE
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Miért pont a bme-vik?.
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Sztochasztikus kapcsolatok I. Asszociáció
Hívő tanúságtétel, hitvalló őrállás
Akarj többet! Efézus 1:
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Kant ( ) filozófiája.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Mikszáth Kálmán elbeszélései:
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL
A történelem legnagyobb személyisége Jézus Krisztus volt.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
2. csapat Bugát Pál és kortársai
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Gadamer ( ) filozófiai hermeneutikája
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

A modern ateizmus jellemzői

Statisztikák Válaszolók „Hiszek istenben (és a túlvilági életben)” USA átlag 90% Tudósok B.Sc. végzettséggel 40% Kiemelkedő tudósok 10% matematikusok biológusok 30% fizikusok 20% Végzettség Vallásos személy Nem vallásos személy Meggyőződéses ateista Hiányzó vagy alapfokú végzettség 68% 20% 7% Középfokú végzettség 61% 23% 10% Felsőfokú végzettség 52% 24% 19%

Egy példa: Richard Dawkins https://www.youtube.com/watch?v=_7dzdwxtkvc

Az ateizmus filozófiai háttere Empirizmus Logikai pozitivizmus (pl. Carnap) és analitikus filozófia Materialista monista lételmélet (= a világban csak „anyag” van) Humanizmus

Ateista érvek Isten létezése elleni érvek Isten fogalmának ellentmondásossága: Isten szabad akarat kérdése Az inkonzisztens kinyilatkoztatások érve A rossz problémája A hitetlenség létezésének kérdése "Isten rejtőzködése„  Probléma Isten mindent tudása és az emberek szabad akarata között A nem hívők kárhozatra jutása Komplexitás érv Morális érvek Sok ateista „erkölcsösebb” (pl. befogadóbb), mint a hívők Vallás nevében elkövetett erőszak

Az ateizmus pozitív oldalai, hatásai Olthatatlan tudásszomj, kíváncsiság A csodálat képessége Intellektuális becsületesség Nincs felesleges bűntudat A jövő reménysége Felelősség

Olvasnivalók http://www.szabadgondolkodo.hu/ateizmushonlap/ Richard Dawkins: Isteni téveszme (könyvismertető: Szalai Miklós: Ateista kiáltvány) Szalai Miklós: Létezik-e Isten