Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján Pitlik László SZIE GTK KFI-csoport http://miau.gau.hu/miau/211/mta_tm_20160427_pl.doc SZIE BKH – Budapest / EEM szak / Szociálpszichológia - 2016.04.07.11.45-
Mottó: Csak az a tudás/tudomány, ami forráskódba (robotokba) átírható, minden más emberi képesség: művészet/intuíció! Többlet-értéktermelő potenciál: Az ember-gép szimbiózis garantálja a leghatékonyabb információgazdálkodást/tudásmenedzsmentet! (Tanulni tehát a forráskódba íráshoz vezető utakról mindenkinek illene?)
Elvi keretek I.: Egy társadalom akkor fejlődik fokozatosan/fenntarthatóan, ha a személyiségek önfejlődése keretében a felismert szükségszerűségek válnak a boldogság alapmotívumaivá… (Tanulni tehát a felismerés objektivitásával való megharcolás képességét illető ismeretekről mindenkinek illene?)
Elvi keretek II.: Az emberi tudat, mint olyan, egy intuitív/heurisztikus/asszociatív gépezet, mely a környezetének és önmagának változásait több-kevesebb racionalitással képes lereagálni állandó készültségben létezve… (vö. Konrad Lorenz) (Az önismeretről, mint robotizálható jelenségről tanulni mindenkinek illene?)
AZ ÜZENET : Kísérletek beállítása nem lehetséges minden hipotézis vizsgálatához, tehát a vélelmeket a mindennapok történéseit rögzítő napló-állományok (log, big-data) alapján kell tudni minél inkább (vagyis csak ritkán feketén-fehéren) igazolni. . .
Google Trends Services: A Google Trends adatbázisa egy fajta társadalom-lélektani, kérdőív-pótló, ingyenes adatvagyon, mely bárki számára lekérdezhető, s a világ összes, a Google által végrehajtott keresési műveletének statisztikáját engedi láttatni egyelőre tér-idő-jelenség-típus bontásban…
Kockázatok: Az ember által mért adatvagyon mindenkor korlátos, az ember alkotta módszerek is csak adott célok mentén optimalizálhatók, de vajon maga az emberi intuíció nem hasonlóképpen szelektív az észlelés és a feldolgozás tekintetében?
Jövőkép? A XXI. század technológiai fejlődése előtérbe helyezi az ember-gép szimbiózis képességét. VÁLASZRA VÁRÓ KÉRDÉSEK: Vajon kik azok, aki esetleg máris leszakadtak ebben a folyamatban? Mennyire plasztikus az emberi tanulási képesség? Van-e köze a generációknak, vagyis az időnek magának a tanulási képesség omnipotens jellegéhez? Lehet-e mindenki másként egyformán felkészült a technológiával való együttműködés kapcsán? Ha vannak vesztesei a folyamatnak, mi a teendő? …
Esettanulmány: Igaz-e, hogy a Facebook-buborékok országonkénti mérete és az országok korfájának jellege alapján a fiatalság, mint olyan egy fajta hajtóerőként értelmezhető, vagy az idő nem spontán hat, hanem a kényszerek örök fiatalként őrizhetnek meg minket embereket?
Köszönöm a figyelmet! PPT: http://miau.gau.hu/miau/212/myx_160407_szocialpszichologia.ppt pitlik@miau.gau.hu http://miau.gau.hu INNOCSEKK 156/2006