Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Start-up vállalkozások kommunikációjának

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Start-up vállalkozások kommunikációjának"— Előadás másolata:

1 Start-up vállalkozások kommunikációjának
sikertényezői és kockázatos elemei a vállalkozások alapításának és indulásának fázisában (Pitlik László) MTA Gazdálkodástudományi Bizottsága Kommunikációmenedzsment Munkabizottsága és a Gazdasági és Vállalati Kommunikáció Intézményközi Szellemi Műhely (GVKM) PTE KTK / november 11. / A STARTUP VÁLLALKOZÁSOK KOMMUNIKÁCIÓJA konferencia

2 Mottó: …tudás az, ami forráskódba átírható – minden más művészet…

3 Közvetlen előzmény: Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how startup-okban való hasznosítási lehetőségei kapcsán BKIK Tanácsadói Konferencia – 2016.X

4 Tartalomjegyzék Bevezetés Gondolatkísérlet A dimenziókról általában
Info-kommunikációs holokauszt Kiemelt jelenségek Összefoglalás

5 Start-up = Ideális (kommunikációs) konstellációk sorozata
Bevezetés I. Tehetségkutatás vs. Innovációs tanácsadás tanácsadási élethelyzet 100+ kiváló ötlet 10+ esztendő 1+ siker Start-up = Ideális (kommunikációs) konstellációk sorozata

6 Bevezetés II. Nem statisztikai kiértékelés Tanácsadói benyomások
Start-up minden, ami létezik… (Cél: Kommunikációs kockázat-becslő robot hosszú távú megalapozása)

7 Gondolatkísérlet Ha sok kommunikációs folyamatról szóló írásos/hangos/képes nyomok korpuszán az egyes innovációs élethelyzetek, mint objektumok számos attribútummal jellemzésre kerülnek (pl. válaszadási idő hossza), akkor speciális modellezési eredmény-paraméterekből konzisztens alakzatokat elvárva lehet arra következtetni, vajon igaz-e, hogy tényleg csak speciális input-együttállások vezethetnek nagy sikerességi szintekhez a kommunikációban (is)?

8 A dimenziókról általában
2^6=64 1. dimenzió: kifelé irányuló/kinti vs. intern, azaz start-up-on belüli (2) 2. dimenzió: alapításkori vs. induló fázisbeli (2) 3. dimenzió: szóbeli vs. írásbeli (2) 4. dimenzió: üzleti (sales jellegű vs. szakmai/műszaki (2) 5. dimenzió: deklaráció-jellegű vs. kérdés-jellegű (2) 6. dimenzió: siker-orientációt fókuszáló vs. kockázatokat tematizáló (2)

9 Dimenzió (belső-külső)
A belső kommunikáció általában véve lazább, ritkábban írásos, többször deklaratív, siker-orientáltabb, ezen belül is szakmaibb… A külső (kifelé irányuló/kinti) feszesebb, merevebb, formálisabb, sokszínűbb, diplomatikusabb…

10 (alakuláskori, induló)
Dimenzió (alakuláskori, induló) Az alakulás táján a kommunikáció általában véve lazább, ritkábban írásos, többször deklaratív, siker-orientáltabb, ezen belül is szakmaibb… Az indulás után feszesebb, merevebb, formálisabb, diplomatikusabb…

11 Dimenzió (szóbeli, írásbeli)
A szóbeli kommunikáció általában véve lazább, inkább ad teret a kockázatok kezelésének… Az írásbeli feszesebb, merevebb, formálisabb, diplomatikusabb…

12 Dimenzió (üzleti, szakmai)
A szakmai és az üzleti kommunikáció általában véve nem formai, sokkal inkább tartalmi jegyekben különbözik egymástól.

13 Dimenzió (deklaratív, kérdező)
A kérdező kommunikáció általában véve a diplomatikusabb (rávezetőbb, sejtetőbb), így a kockázatkezelésnek ad inkább teret… A deklaratív kommunikáció feszesebb, merevebb, formálisabb, siker-orientáltabb…

14 Dimenzió (siker, kockázat)
A kockázatokról szóló kommunikáció általában véve a diplomatikusabb (rávezetőbb, sejtetőbb)… A sikerről szóló kommunikáció feszesebb, merevebb, formálisabb…

15 Info-kommunikációs holokauszt
Az info-kommunikációs holokauszt (avagy az anti-kommunikáció) az a jelenség, amikor (különösen a szolgálati úton keresztül) megszólított partner meg meri engedni magának, hogy a másikat teljes mértékben semmibe vegye (vö. olvasás-igazolás szisztematikus ki nem engedése, ügyek agyonhallgatása, mellébeszélés, …)

16 Kiemelt jelenségek Kazohin kommunikáció… A szóvivő és az igazság…
Etikátlanságok álcázása… A vészmadártól a leghasznosabb hibridig… Hipotézisek, avagy kérdezni tudni kell… Deklaratív és nem deklaratív tudás… Szakértői rendszerek…

17 Összefoglalás A kommunikáció vezérlése egyelőre emberi tevékenység marad, de részlegesen robotizálható… Az ideális konstellációk mibenlétének intuitív megérzése művészet… Az info-kommunikációs holokauszt minden innovatív jelenség ellen hat…

18 Köszönöm a figyelmet! Email - pitlik@miau.gau.hu
PPT/PDF -


Letölteni ppt "Start-up vállalkozások kommunikációjának"

Hasonló előadás


Google Hirdetések