Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe 2014.11.27. - Gödöllő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe 2014.11.27. - Gödöllő."— Előadás másolata:

1 Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe 2014.11.27. - Gödöllő

2 Gamification?! avagy a „kecske-kecske-autó” játék A klasszikus „kecske-kecske-autó” dilemma kapcsán a többletinformáció döntésbefolyásoló hatása matematikailag elvileg egyértelmű …

3 Konklúzió Vajon lehet-e és ha igen, hogyan lehet a mindenkori kiképzendőket arra kondicionálni, mit is kezdjen a döntéshozó az első intuitív fellángolásának eredményével, amennyiben a számítógépes döntéstámogatás (pl. big data) keretében új (igaz, "csak" fuzzy-jellegű) többlet-impulzusokat kap? Vagyis az ember-gép-szimbiózisra való törekvés lehet-e a közoktatás egyik fontos célkitűzése?

4 Egy újszülött jövőképe: Robotlektor?! Vajon kik (szerzők, konzulensek, kiadók, stb.) és miként fogadnák azt az immár prototípusként létező szolgáltatást, mely az egyes tudományos írásművekben fellelhető kifejezések gyakoriságai alapján egy fajta gyanúindexet fogalmaz meg a művek közhelyességéről vs. idealitásáról?

5 INNOCSEKK 156/2006 Tartalom Bevezetés Köszönet mindenkinek az érdeklődésért és a kooperációért! Aktualitások: pl. –MTA-pályázat most és hosszabb távon –GSZDI reform-javaslatok –ETDK átvilágitás II. fázis – robotlektor-fejlesztés a KMRIÜ-vel kooperációban Kritikai helyzetértékelés A KFI-orientált cégek nem látják a fantáziát a kibocsátott hallgatókban Alacsony a vállalkozási hajlandóság (startup) a fiatalok között… A 2014-2020-as időszak a gazdaságfejlesztés időszakának ígérkezik Mi is lesz itt ma? Vita? Beszélgetés? Együttgondolkodás? Jam session? *** csak a jelenlévőkön múlik ***

6 INNOCSEKK 156/2006 Logisztikai tudnivalók A mai napról hang- és álló/mozgó képfelvételek készülnek… ezek célja az elhangzottak archiválása mellett az is, hogy egy kisfilm készüljön a rendezvényről, de csak azok hangjának és/vagy arcának bevonásával, akik ehhez írásban hozzájárulnak… Emellett tisztelettel felkérésre kerül mindenki, hogy az első hozzászólása első részében mutatkozzon be – különösen arra vonatkozóan, miért tartja érdekesnek/fontosnak a mai megjelenést, hozzászólást… A tartalmi hozzászólások maguk legyenek lényegre törők, rövidek. Mindenki igyekezzen egy adott megszólalásban csak egy-egy gondolati szálat feldolgozni, „elvarrni megkísérelni”…

7 INNOCSEKK 156/2006 Nem hagyományos együttgondolkodás A mai nap célja, hogy a jelenlévők a klasszikus kinyilatkoztatás-alapú „konferenciázás” mellett végre teret, időt, lehetőséget kapjanak a KORLÁTLAN beszélgetésre… A deklaráció-alapú oktatás ugyanis (vélelmezhetően) elve nem támogatja az kritikai/innovatív gondolkodást… A „jam session” alapon szerveződő oktatás keretében egy-egy témakört min. két, egymással érdemben, a tisztelet és az elfogadás hangján kommunikálni tudó, de a másik érveit érvekkel legyőzni akaró szellem (személyiség) illik, hogy egymásnak feszüljön élőben a Hallgatóság előtt és ennek aktív bevonódása mellett…  máris in medias res?! 

8 INNOCSEKK 156/2006 In medias res: vitára ingerlő gondolatok?! Mit is illik egy számonkérés keretében kérdezni, ha olyat tilos, amit felírva puskára, vagy internetes hozzáférést adva a vizsgázónak mindenki hibátlanul illik, hogy megválaszoljon (valamennyi idő alatt)? Érdemes-e a sok dimenziós, tényalapú, versengve - együttműködő értékelési rendszert bevezetni az oktatói szubjektivitás minél nagyobb mértékű visszaszorítása érdekében? *** Hogyan lehet bizonyítani, vajon bármilyen beavatkozás (vö. előző két felvetés) milyen hatásokat vált ki az oktatási rendszerben? *** Hol szükséges, ha nem éppen az egyetemekre, a tudás fellegváraiba, ezek működési rendjébe az ott oktatott (inter)diszciplínák legjava bebocsátást nyerjen automatikusan? (vö. egyetem = innovációs kísérleti tér?)

9 INNOCSEKK 156/2006 Köszönöm a figyelmet! PPT: http://miau.gau.hu/miau/195/myx_141127.ppt pitlik@miau.gau.hu http://miau.gau.hu

10 INNOCSEKK 156/2006 Kapcsolódó dokumentumok http://gtk.szie.hu/sites/default/files/files/tudomany/mtu/8.pdf http://miau.gau.hu/tki/paradigmavaltas_pitlik.docx http://miau.gau.hu/miau/194/mtu2014_v2.docx https://miau.gau.hu/mediawiki/index.php/Paradigmavaltas_az_oktatasban http://miau.gau.hu/miau/197/mta_palyazati_adatlap_szie_myx_public.doc http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e080 http://miau.gau.hu/tki/gszdi_2014_javaslatok_v2.doc http://miau.gau.hu/miau/196 http://miau.gau.hu/miau/183/etdk2013_v3.doc https://www.youtube.com/watch?v=fPTgjmms5jE http://miau.gau.hu/miau/192/naiv_ido.doc http://gtk.szie.hu/sites/default/files/files/tudomany/mtu/8.pdf http://miau.gau.hu/tki/paradigmavaltas_pitlik.docx http://miau.gau.hu/miau/194/mtu2014_v2.docx https://miau.gau.hu/mediawiki/index.php/Paradigmavaltas_az_oktatasban http://miau.gau.hu/miau/197/mta_palyazati_adatlap_szie_myx_public.doc http://miau.gau.hu/miau2009/index.php3?x=e080 http://miau.gau.hu/tki/gszdi_2014_javaslatok_v2.doc http://miau.gau.hu/miau/196 http://miau.gau.hu/miau/183/etdk2013_v3.doc https://www.youtube.com/watch?v=fPTgjmms5jE http://miau.gau.hu/miau/192/naiv_ido.doc


Letölteni ppt "Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe 2014.11.27. - Gödöllő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések