főosztályvezető-helyettes A Pedagógiai Oktatási Központok által nyújtható pedagógiai-szakmai támogatások Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes
Tevékenységcsoportok Tanulói előrehaladást támogató tevékenységek Pedagógust támogató tevékenységek Intézményvezetést támogató tevékenységek Intézményi fejlesztést támogató tevékenységek
Tanulói előrehaladást támogató tevékenységek azon tevékenységeket tartalmazza, amelyeket az intézmény tud nyújtani a lemorzsolódás veszélyével érintett tanulói részére: Egyéni készség- és képességfejlesztés egyéni fejlesztési terv kidolgozásával Kulcskompetenciákat fejlesztő tanórai tevékenységek Tanulásmódszertani támogatás tanórai foglalkozásba ágyazottan A mindennapi életben való eligazodást segítő tevékenységek A munkavállaláshoz szükséges kompetenciákat fejlesztő tevékenységek
Tanulói előrehaladást támogató tevékenységek Önismereti, szociális készségeket fejlesztő foglalkozáson való részvétel biztosítása Esetkonferencia szervezése (gyermekjóléti szolgálat, családsegítő, iskolapszichológus, stb. részvételével) a tanuló előrehaladásának támogatása érdekében Kortárssegítői támogatás/társaktól való tanulás biztosítása Szenvedélybetegség kialakulásának megelőzésére irányuló tevékenységek, foglalkozások biztosítása Konfliktuskezelési módszerek megismertetése Bűnmegelőzési foglalkozások szervezése
Pedagógust támogató tevékenységek azokat a tevékenységeket tartalmazza, amelyeket a Pedagógiai Oktatási Központok országosan és egységesen képesek az illetékességi területükön biztosítani a tanulói lemorzsolódással vagy annak veszélyével érintett intézmények pedagógusai részére: Szaktanácsadói támogatás Továbbképzések szervezése Hatékony tanulómegismerési eszközök és módszerek megismertetése, alkalmazásukra történő felkészítés Célzott műhelyfoglalkozások szervezése
Intézményvezetést támogató tevékenységek A korai jelző és pedagógiai támogató informatikai rendszer működtetésének segítése rendszeres tájékoztatókkal, szakmai napokkal, informatikai ügyfélszolgálattal A bevált intézményi jó gyakorlatokról nyújtott tájékoztatás, az adaptálás és a bevezetés támogatása Az intézményvezetők közötti hálózatos, partneri kapcsolatok építésének támogatása, tudásmegosztó események, workshopok, műhelymunkák szervezése A Gyermekvédelemi Szakszolgálattal, Családsegítő Szolgálattal, Járási Hivatalokkal, Pedagógiai Szakszolgálattal való együttműködés támogatása
Intézményi fejlesztést támogató tevékenységek A korai jelző- és pedagógiai támogató informatikai rendszerben rögzített intézményi és tagintézményi szintű adatok értékelésének, elemzésének segítése Az országos kompetenciamérés eredményei nyomán intézményi szintű intézkedési terv készítésének és megvalósításának támogatása Célirányos módszertani eszközök adaptációjának segítése: a lemorzsolódás ellen ható, intézményi szintű módszertani eszközök, intézmény- vagy szervezetfejlesztési minták adaptációjának támogatása A tanulói előrehaladást szolgáló esetmegbeszélések szervezése a bevont partnerek szakembereivel
A szaktanácsadás, tantárgygondozás célja: a) a pedagógusok munkájának fejlesztő célú támogatása, b) pedagógiai szakmódszertani fejlesztő beavatkozások tervezése, szervezése, végrehajtásuk monitorozása, c) a pedagógusok munkájának a szakterületükkel, munkakörükkel összefüggő szakmódszertani segítése, d) a pedagógus munkájával összefüggő szaktanácsadói tevékenységek összegzése, nyilvántartása, e) az intézményvezető pedagógiai munkájának a támogatása, f) felkérésre szakmai konzultáció szervezése, g) a szaktanácsadó tevékenységhez kapcsolódó, az adott tantárgy, szakterület köznevelési feladataihoz kapcsolódó tudományos információ gyűjtése, feldolgozása és közvetítése a nevelési-oktatási intézmény és a pedagógusok részére, h) részvétel a tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezésében. (48/2012. EMMI rendelet 26.§)
EFOP fejlesztések Óvodákat érintő esélyteremtő fejlesztések: EFOP 3.1.1 és EFOP 3.1.3 Iskolákat érintő esélyteremtő fejlesztések az OH-ban: EFOP 3.1.5 és EFOP 3.1.7
Köszönöm a figyelmet!