Németh László diplomás és akkreditált szociális munka szupervízor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Gyermekjóléti Szolgálatok I. Országos Konferenciája szept Németh László diplomás és akkreditált.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Mit vár a társadalom a szociális szolgáltatóktól a XXI. században? Németh László.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Dr. Kovács László Főtitkár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
1993-as közoktatási törvény
Konfliktusok az iskolában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Németh László diplomás és akkreditált szociális munka szupervízor Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Gyermekjóléti Szolgálatok I. Országos Konferenciája 2007. szept. 13-14. Németh László diplomás és akkreditált szociális munka szupervízor

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Az előadás témái: Szupervíziós irányzatok és munkaformák Szupervízió a szociális ellátásban Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban A szupervizor választás kritériumai

A szupervízió három fő komponense Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervíziós irányzatok és munkaformák A szupervízió három fő komponense az adminisztratív (ellenőrző) szupervízió, oktatási szupervízió és támogatást nyújtó szupervízió

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervíziós irányzatok és munkaformák Az „európai modell” a szupervíziót, mint önálló szakmát fogalmazza meg, és céljának a speciális szakmai személyiségfejlesztést tartja. A szupervízorok kimondottan szupervízornak képződnek.

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervíziós irányzatok és munkaformák Az „angolszász modell” a szupervíziót szakmaspecifikus tevékenységként, a szupervizor és szupervizált között hierearchikus, munkahelyi kapcsolatban megvalósuló folyamatként határozza meg.

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervíziós irányzatok és munkaformák A „budapesti iskola” a szupervíziót módszerspecifikus tevékenységként, a szupervizor és szupervizált között mester-tanítvány, kapcsolatban megvalósuló folyamatként határozza meg.

Egy olyan társadalmi közegben dolgoznak a szociális munkások, Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban Egy olyan társadalmi közegben dolgoznak a szociális munkások, ahol a kiilleszkedett (vagy kirekesztett) állampolgárok elnyomása a középosztályi közmegegyezés része ahol az intézményes ellátások a középosztályi gondolkodás közvetítői, kikényszerítői, amennyiben pedig ezen elvárásokba nem simul bele valaki, akkor kirekesztői mechanizmusaival ezek az intézmények a megbélyegzés mechanizmusát léptetik életbe

Egy olyan társadalmi közegben dolgoznak a szociális munkások, Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban Egy olyan társadalmi közegben dolgoznak a szociális munkások, ahol a szociális ellátásra a domináns szemléletet és hatalmat képviselők azt a szerepet nyomják rá, hogy a kiilleszkedett (vagy kirekesztett) állampolgárokat „javítsa meg” a szociális szakma, ami alatt azt értik, hogy az ő értékpreferenciáiknak megfelelő életforma vitelét „kényszerítse” ki a szociális szakma.

Egy olyan társadalmi közegben dolgoznak a szociális munkások, Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban Egy olyan társadalmi közegben dolgoznak a szociális munkások, A szociális szakemberek nagyobb része – szakmai meggyőződése ellenére – belekényszerül – egzisztenciális okok miatt, hogy - kiszolgálja a helyi hatalmak igényeit, és hozzájáruljon egy neokonzervativ gazdaságpolitika érvényesüléséhez, amiben az állam felmondja az állampolgáraival szembeni kötelezettségvállalásait, beszűkíti, és megbélyegzővé teszi a szociális szolgáltatásokat.

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban Ebben a helyzetben a szociális munka team szupervízió egyik kulcskérdése, hogyan lehet képessé tenni (empowermentet alkalmazni) ebben a társadalmi és szakmai erőtérben a szociális munkások megerősítése érdekében, illetve, hogyan lehet képessé tenni őket arra, hogy azokat az állampolgárokat, akik kiszolgáltatottjává válnak ennek a rendszernek, számukra biztosítani tudják szociális szakemberként a képessé tételt, az empowermentet.

a szociális munka szupervízorának rendelkeznie kell Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban a szociális munka szupervízorának rendelkeznie kell a szociális munkás szakma értékszemléletével, a segítő kapcsolat lélektani vonatkozásainak személyes ismeretével és erre vonatkozó elméleti felkészültséggel, a szociális munka különböző munkaformáinak és eszközeinek ismeretével, a szociális munkás komplex problémalátásának és válaszadásának ismeretével a szociális intézmény- és eszközrendszer ismeretével.

a szociális munka szupervízorának rendelkeznie kell Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban a szociális munka szupervízorának rendelkeznie kell a szociális munka szupervíziójára vonatkozó elméleti és gyakorlati ismeretekkel, a szupervíziós tevékenység területére vonatkozó konkrét tereptapasztalattal megfelelő terepkompetenciával.

A szociális munka szupervíziójának tárgya Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban A szociális munka szupervíziójának tárgya a szupervídált által alkalmazott munkaformától függően az egyénnel, családdal, csoporttal, közösséggel, szervezettel, vezetettekkel kapcsolatos szociális munka egy-egy problémás része, vagy maga a szociális munka speciális segítési folyamata a kliens reális életterében, amely egy meghatározott társadalmi feltételrendszerben helyezkedik el.

A szociális munka szupervíziójának tárgya Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban Szupervízió a szociális ellátásban A szociális munka szupervíziójának tárgya A szupervíziónak magába kell foglalnia az indirekt szociális munkát, amellyel a szociális munkás az ellátórendszert fejlesztheti, együttműködve a szociálpolitikusokkal és helyi döntéshozókkal.

A gyermek családjával végzett szociális munka Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban A gyermekjóléti szolgálatokban a szupervízió sajátos területei a következők: A gyermek mindenek felett álló érdekének képviselete a gyakorlati munkában A gyermekek életkorához és szükségleteihez igazodó szociális munka jellemzői A gyermek családjával végzett szociális munka A gyermekek családban történő nevelésének elősegítése

A gyermek veszélyeztetettségének megelőzése Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban A gyermekjóléti szolgálatokban a szupervízió sajátos területei a következők: A gyermek veszélyeztetettségének megelőzése A gyermek veszélyeztetettségének megszüntetése Hatósági eljárásban a gyermekjóléti szolgálat családgondozójának szerepe, eszközei, munkamódjai - Védelembe vételhez kapcsolódó szolgáltatási feladatok

A jelzőrendszer intézményeivel, munkatársaival való együttműködések Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban A gyermekjóléti szolgálatokban a szupervízió sajátos területei a következők: A gyermekjóléti szolgálat családgondozójának szerepe, eszközei, munkamódjai kapcsolattartásokban A jelzőrendszer intézményeivel, munkatársaival való együttműködések Gyermekbántalmazás kezelése a szociális munka eszközeivel A társulásos keretek között működő gyermekjóléti szolgálatok működési körülményeinek és szakmai tevékenységének

Esetlezárással kapcsolatos családgondozói teendők Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokban A gyermekjóléti szolgálatokban a szupervízió sajátos területei a következők: A családok átmeneti otthonai és a gyermekjóléti szolgálatok közti együttműködés A családból kiemelt gyermek visszahelyezésének elősegítése ill. az utógondozással kapcsolatos feladatok Esetlezárással kapcsolatos családgondozói teendők

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízor választás kritériumai Magyarországon jelenleg három megközelítése van a szupervíziónak. 1) A Budapesti Iskola hagyományaira épül, az összes pszichoterápiás irányzat képzési rendje. Az egyes pszichoterápiás módszerekben így vannak módszerspecifikus kiképző terapeuták, akik az adott módszerre történő felkészítést végzik, aminek része a szupervízió is. Ez a kiképző tevékenység és az addig vezető gyakorlati tapasztalat teszi alkalmassá ezeket a szakembereket (főként az adott módszer, módszerspecifikus) szupervíziójának végzésére. Az egyes pszichoterápiás irányzatokhoz tartozó szakmai egyesületek és szakemberek a http://pszichoterapia.lap.hu/ weblapról kiindulva elérhetők.

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízor választás kritériumai Magyarországon jelenleg három megközelítése van a szupervíziónak. 2) Az akkreditált szociális munka szupervízorok a Szociális Szakmai Szövetség által szociális munka szupervízorokként elfogadott szakemberek. A 3SZ Szupervíziós Munkacsoport Akkreditációs BIzottsága a szociális szakemberek 1997-es konszenzus konferenciáján elfogadott kritériumok alapján akkreditálják. "Egyéni", "csoport", és "team" "akkreditált szociális munka szupervízor" címet ad ki a bizottság. Az akkreditált szociális munka szupervízorok listája megtalálható a 3SZ honlapján - www.3sz.hu szakmai anyagok, szupervízió cím alatt

Magyarországon jelenleg három megközelítése van a szupervíziónak. Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízor választás kritériumai Magyarországon jelenleg három megközelítése van a szupervíziónak. 3) Az önmagukat diplomás szupervizornak, az európai szupervíziós modellnek nevező szakemberek, akik önálló képzésben szereznek szupervíziós diplomát. A szupervíziót speciális szakmai személyiségfejlesztő módszerként értelmezik , amelynek alkalmazását nélkülözhetetlennek tartják a segítő foglalkozásokban. A diplomás szupervízorok a Magyar Szupervizorok Társasága honlapján megtalálhatók - http://www.magyar-szupervizorok.hu

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízor választás kritériumai Hogyan válasszon szupervízort egy szociális szolgáltatás? Elsőként meg kell válaszolni azt a kérdést, hogy a team mit tart a szupervízió tárgyának, mi a „megrendelése” a szupervízióra vonatkozóan? Amennyiben az eset (a szolgáltatás, az igénybevevő, a módszertan) van a középpontban, akkor vagy akkreditált szociális munka szupervizorok közül érdemes választani, vagy a különböző módszespecifikus pszichoterápiás egyesületek szupervízorai közül. Amennyiben a segítő/szolgáltató személyisége (lélektani történései, viszonyulása, érzelmi reagálásai) van a szupervízió középpontjában, akkor az úgynevezett európai szupervíziós modellt képviselők közül érdemes választani.

Németh László: szupervízió a gyermekjóléti szolgálatokba Szupervízor választás kritériumai Hogyan válasszon szupervízort egy szociális szolgáltatás? Még a tervezés időszakában meg lehet tenni, hogy a team akár találkozzon több szupervízorral, vagy több irányzat képviselőjével, ahol tájékozódhatnak arról, hogy a szupervízornak milyen megelőző tapasztalatai vannak, milyen ismeretekkel, készségekkel rendelkezik, illetve milyen szupervíziós megközelítést alkalmaz. A találkozás alapján a team eldöntheti, hogy számukra ki a megfelelő szupervízor. Jelenleg Magyarországon szupervíziót az végezhet, akinek vagy szupervízor diplomája van, vagy szakmai szervezet akkreditálta a szupervízori tevékenységét, illetve valamilyen módszerspecifikus terápiás irányzat elismeri kiképző terapeutaként/szupervízorként.