Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gyakorlatvezető mentor
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetensek lettünk? június 27..
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola Kecskemét.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szakiskolai fejlesztési program
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérés
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Regionális konferencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Bercsényi Miklós Élelmiszeripari SZKI, Budapest 2008. Március 19. Nyíregyháza MÉCS Regionális Konferencia

Bemeneti kompetencia mérések 2006/2007 tanévben szeptember elején 1 napot szántunk rá, 2 szakiskolai osztályunk volt A dolgozatok az országos átlag fölött voltak. 2007-ben 2 osztályunk volt a szakiskolában és 1HHR (Felzárkóztató) osztály 9 fővel; összesen 47 fő A bemeneti mérést minden témakörben külön tanítási napon végeztük el.

Észrevételek, tapasztalatok Kommunikáció: - kisebb lelkesedéssel végezték, egyeseknek nehéz volt - a filmet örömmel nézték, de a kérdésekre adott válaszoknál figyelmetlenek voltak Problémamegoldás: - szövegértési, olvasási nehézségek akadályozták a megoldást - három vagy több szituáció közötti összefüggéseket a tanulóink nagy része nehezen ismer fel - javasoljuk rövidíteni a feladatok szövegét - Könnyítenénk a problémát körüljáró feladatokat.

Szabálykövetés: - sikerült jól megoldani - nem jelentett problémát Szociális kompetencia: - élvezték - könnyűnek tartották

Követő kompetencia mérések 2007/2008-ban a lemorzsolódások miatt a két osztályt összevonták és egy 10. osztály lett a szakiskolában (18 fő) A fejlődés látható volt az alábbi témákban: - tájékozódás a szövegben - szövegkezelés - szabály megértése Visszaesés tapasztalható: - rejtett szövegbeli kommunikáció - térlátás

Diákok tapasztalatai Egyes tesztfeladatokról nem adtak külön-külön véleményt. A kilencedikesek pozitív véleménye: - gondolkodtató, tanulságos, érdekes feladatok - legkönnyebb a szociális kompetencia - nem volt nehéz, különösen a matematika A kilencedikesek negatív véleménye: - sok feladatot nem értettem, lefárasztott - nem szeretem a teszteket, nem tetszett, unalmas - idegesítő, rossz és nehéz volt

A tizedikesek pozitív véleménye: - gondolkodtató, könnyű, érdekes feladatok A tizedikesek negatív véleménye: - nem volt elég idő - unalmas volt, nincs értelme - kétszer el kellett olvasnom - sok volt

Osztályfőnökök véleménye A diákok nem veszik komolyan, mert nincs kézzelfogható tétje. Szaktanárok véleménye A feladatlap sok esetben nem a tanulók valódi képességét mérte, mert el sem kezdték a megoldást. A tanárok újszerűnek tartották a filmek „elemzéséről” szóló kérdéscsoportot.

Fejlesztési követelmények tervezése A szülők hozzáállása - Negatív. - Nem érdekli őket. - Év eleje miatt nincs idő elmagyarázni az első szülői értekezleten(szeptember vége) Fejlesztési követelmények tervezése - Elméleti és gyakorlati tudás mérésére szolgáló módszerek

MÉCS munkája és a kompetenciamérés hasznosíthatósága Méréskultúránk fejlesztését célul tűztük ki a szakmai és közismereti tárgyaknál Interaktívtábla kezelése és annak alkalmazása egyre több szakiskolai osztályban és a kollégák részéről készségszintű elsajátítása a kompetenciák fejlesztése érdekében. A tesztbankunk feltöltése a gyenge pontunk, főleg a vizsgafeladatok vannak meg. Az eredmények hatására a kollégák szívesebben használják a projektdobozokat Tanfolyamokon részt veszünk, hogy módszertani kultúránkat fejlesszük Horizontális képzéseken hallottakat igyekszünk hasznosítása Hátrányos helyzetűeket differenciáltabban támogatjuk a tanítási-tanulási folyamatokban A SZÖM-MÉCS kapcsolat a teljesítményértékelések kidolgozása során szorosabbá válik Projektvetélkedő segíti az együttműködést az iskola minden szintjén, osztályokon belül, osztályok között és a tanár-tanuló kapcsolatban egyaránt.

Köszönöm, hogy figyelmükkel megtiszteltek Köszönöm, hogy figyelmükkel megtiszteltek. Torzsásné Kovács Mária MÉCS munkatárs torzsasmarcsi@citromail.hu