A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúl régiók fejlődésére Győr, 2012. május 4. Páthy Ádám
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése Páthy Ádám Győr, 2012. május 4. A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Marketingeszközök (értékesítés, kapcsolati marketing) A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése Az adatfelvétel célja A Közép- és Nyugat-Dunántúl régió közúti járműipari vállalatainak több szempontú vizsgálata Témakörök: Megrendelők (hálózatok, beszállítói pozíciók, földrajzi elhelyezkedés, kapcsolatok, beszállítóvá válás folyamata) Beszállítók (hálózatok, földrajzi elhelyezkedés, kapcsolatok, közös tevékenység) Egyéb kapcsolatrendszerek (vállalatközi horizontális kapcsolatok, szakmai szervezetek, szakképzés és felsőoktatás, klaszterek) Vállalati stratégia, üzletpolitika (menedzsment – szervezet és gyakorlat, árpolitika, jövőkép, versenyképességi tényezők) Marketingeszközök (értékesítés, kapcsolati marketing) Innováció, K+F (innovációs tevékenység, szabadalmak, technológiatranszfer, tudásáramlás)
Alapsokaság meghatározása és mintavétel: Tevékenységi körök A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése A kérdőív kialakítása Alapsokaság meghatározása és mintavétel: Tevékenységi körök Termelő tevékenység Területi elhelyezkedés Tartalom és forma: Alapvetően zárt kérdések „Terjedelmi” korlátok Kvalitatív adatfelvétel - interjúk
Járműipari tevékenység aránya 25% alatt 19 16,2 25-50% 20 17,1 51-75% Téma (pl. SZE 1.1 beszámoló) A minta jellemzői Regionális megoszlás Dél-Alföld 20 16,9 Dél-Dunántúl 7 5,9 Észak-Alföld 8 6,8 Észak-Magyarország 16 13,6 Közép-Dunántúl 18 15,3 Közép-Magyarország 33 28,0 Nyugat-Dunántúl Méret mikrovállalkozás 4 3,4 kisvállalkozás 44 37,3 középvállalkozás 39 33,1 nagyvállalkozás 31 26,3 Járműipari tevékenység aránya 25% alatt 19 16,2 25-50% 20 17,1 51-75% 16 13,7 75% felett 62 53,0 Alapítás 1990 előtt 13 11,0 1990-2000 71 60,2 2000 után 34 28,8 Teljes elemszám 118