D Á N I A 2007.november 4-11. Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Advertisements

A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A MAGYAR SZAKKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKULÁSA Szegedi Szakképzési Centrum – A Jövőd itt kezdődik! |
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, 2007.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
DÁNIA november Papp Péter.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Egyéb munkaerő-piaci programok
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Esélyek a munkaerőpiacon
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Programjaink fizikából a es tanévben
Állampolgári jogok és kötelességek
626.Szakképző Iskola és Kollégium Készítette: Bíró Gáborné
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
KRÉTA-ESL Bemutató.
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

D Á N I A 2007.november 4-11. Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA

A hagyományos dán oktatási rendszerről „dióhéjban”: -Iskolát előkészítő foglalkozás (0-6.) - Általános iskola (7-12. +13-16.) gimnázium, gazdasági- vagy műszaki jellegű képzés (17-20.) - SZAKKÉPZÉS (16-20.)

DÖNTÉSHOZÓK – SZABÁLYOZÓK - TANÁCSADÓK Nemzeti irányítás (parlament, törvények, rendeletek – Oktatási törvény) Iskolai szint (iskolavezetés, képzési tervek, tantervek, szakmai tanácsadó testületek) DÖNTÉSHOZÓK – SZABÁLYOZÓK - TANÁCSADÓK

flexibilitás, finanszírozás DÁNIA 5,4 millió lakos, jóléti állam, magas adókulcsok, munkanélküli ráta kb.3%, az állami szektorban a munkavállalók 25 %-a dolgozik flexibilitás, finanszírozás Alapfok kb. 18 % Középfok kb. 50 % Felsőfok kb. 32 % Cél: 2010-re 85 % 2015-re 95 % MUNKAERŐPIAC DÁNIA

Minőségbiztosítás Meghatározni: Mi az érték a szakoktatásban? Magas szakmai színvonal. Olyan végzettség megszerzése, ami megalapozza a későbbi tanulmányok folytatását. Minden tanulóból váljék jó állampolgár! A konkrét cél: legyen befejezett iskolai végzettsége, szakképzettsége minél több fiatalnak! Képzési programok indítását az iskolák kezdeményezik. A minisztérium ellenőriz (fejlesztő értékelés) (2-4 iskola évente) SZAKKÉPZÉS Egységes rendszerben folyik. Iskola + gyakorlat (1/3 + 2/3) A képzésben a részvétel ingyenes. SZAKKÉPZÉSI RENDSZER Műszaki-, gazdasági-, szociális-, egészségügyi-, mezőgazdasági-, tengerészet képzés + SZOLGÁLTATÁS

„jó gyakorlatok” terjesztése DOKUMENTÁCIÓ önértékelés helyszíni szemlék tanulmányok „jó gyakorlatok” terjesztése UTÓKÖVETÉS MÉRÉS referenciapontok külső felkérés szakértői panel belső projekt

célok indikátorok kapcsolat a tanulókkal kapcsolat a szakmai tanácsadó szervezetekkel

SZAKOKTATÓK KÉPZÉSE Tanárokkal szemben támasztott elvárások Kezdő tanárok továbbképzése (DEL) Projekt- és kompetencia alapú képzés Kontakt tanárok Mentori rendszer Folyamatos tapasztalatátadás „TERMELŐ ISKOLA” TERVEZÉS- ÉRTÉKELÉS- VISSZACSATOLÁS

EGY HASZNOSÍTHATÓ ÖTLET

KOPPENHÁGA 2007.november 4-11.