SZAKMAI GYAKORLAT 2017 Dr. Török Erika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
Advertisements

Duális képzéseink Dr. habil. Vass László CSc. Rektor, főiskolai tanár
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
VIZSGAFELADATOK PMMIK, MÁJUS 26. LETÖLTHETŐ:hr2.pte.hu/vizsgappt.
MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR T ÁJÉKOZTATÓ A DUÁLIS KÉPZÉS NYÚJTOTTA LEHETŐSÉGEKRŐL ÉS ENNEK A M ŰSZAKI A NYAGTUDOMÁNYI K AR, J ÁRMŰIPARI Ö NTÉSZETI T ANSZÉKÉN.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SZAKMAI GYAKORLATI TÁJÉKOZTATÓ 2016/2017-es tanév Nemzetközi Gazdálkodás szak.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A év értékelése és a év újdonságai
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
HHR.
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Merre tovább a középiskola után?
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
SZAKMAI GYAKORLATOK RENDJE AZ INFORMATIKAI KARON
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Szakmai gyakorlatok rendje az Informatikai Karon
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Szakmai gyakorlat tájékoztató
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
SZAKMAI GYAKORLATOK RENDJE AZ INFORMATIKAI KARON
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Üzlezi információelemző specializió
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

SZAKMAI GYAKORLAT 2017 Dr. Török Erika

MI A SZAKMAI GYAKORLAT? Nftv: szakmai gyakorlat: felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben, külső gyakorlóhelyen vagy felsőoktatási intézményi gyakorlóhelyen teljesítendő részben önálló hallgatói tevékenység

Mi a szakmai gyakorlat célja? A szakképzettségnek megfelelő munkahelyen, munkakörben az elméleti és gyakorlati ismeretek összekapcsolása. A szakma gyakorlásához szükséges munkavállalói kompetenciák munkafolyamatokban történő fejlesztése. Az anyag-, eszköz-, technológia ismeretek és gyakorlati jártasságok, valamint a munkafolyamatokban a személyi kapcsolatok és együttműködés, feladatmegoldásokban az értékelő és önértékelő magatartás, az innovációs készség fejlesztése.

Szakmai gyakorlóhely Az a jogi személy vagy gazdálkodó szervezet, amely felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben vagy mesterképzésben - a felsőoktatási intézménnyel kötött együttműködési megállapodás, a hallgatóval kötött hallgatói munkaszerződés alapján - az egybefüggő szakmai gyakorlatot biztosítja.

Szakmai gyakorlat időtartama A gyakorlatigényes alapképzési szakokon legalább hat hétig tartó szakmai gyakorlatot kell szervezni. Anyagmérnök: 6 hét Mérnök informatikus: • 2013. szeptember 1. előtt kezdők: 6 hét • 2013. szeptember 1. után kezdők: 8 hét Gépészmérnök: 6 hét Műszaki menedzser: 6 hét Műszaki szakoktató: 12 hét Járműmérnök: 6 hét A szakmai gyakorlat egybefüggő gyakorlat. Heti 5 nap, napi 8 óra

Szakmai gyakorlat előnyei - Hallgató szakmai tapasztalat, munka világába való betekintés éles szituációk, gyakorlati tudás rálátás olyan szakmai információkra, amelyekre a tanulmányai nem készítik fel munkafegyelem, együttműködés és határidők fontosságának erősítése abszolutórium megszerzéséhez szükséges szakmai gyakorlat megszerzése

Szakmai gyakorlat előnyei - Cég akár hosszú távú elkötelezettség megalapozása jó képességű diákok, a legfrissebb elméleti tudással tettre kész hozzáállás, fiatalos lendület, magas munkabírás motivációjuk nem csupán a munkával megszerezhető pénz, hanem elsősorban a gyakorlat megszerzése elhivatottak: a diákok gyakorlat hiányában egyrészt nem szerezhetnek diplomát, másrészt a minőségi és jó munkahelyen szerzett gyakorlat a belépő számukra a diplomaszerzés utáni (minél jobb) munkahelyekre

Miért fontos a jó gyakorlóhely?! Forrás: eNET

Szakmai gyakorlat létesítésének dokumentumai Szakmai gyakorlóhely kereséséhez intézményünk Felkérő levelet (tájékoztató összefüggő szakmai gyakorlatról) bocsát ki a hallgatók részére! Fogadó nyilatkozat Együttműködési megállapodás Hallgatói munkaszerződés

Fogadó nyilatkozat – Coospace-ről letölthető – a kitöltött, aláírt, lepecsételt fogadó nyilatkozatot a hallgató leadja a tanszéki adminisztrátornak – leadási határidő: a szakmai gyakorlat megkezdése előtt legalább 1 hónappal

Együttműködési megállapodás A Fogadó nyilatkozat alapján készíti el a tanszéki adminisztrátor (Az Egyetem és a cég/gyakorlóhely képviselőjének is alá kell írnia!)

Együttműködési megállapodás – Az Egyetem köteles Az Egyetem köteles a gyakorlathoz szükséges valamennyi adatot és információt a Gyakorlóhely részére kellő időben megadni, a Gyakorlóhely által felvetett kérdések megválaszolásában és a problémás helyzetek megoldásában haladéktalanul és aktívan közreműködni. A kapcsolattartás jellemző módja az előzőleg megnevezett felelős személyek közötti elektronikus levelezés, sürgős esetben telefonos kapcsolat. Az Egyetem köteles felelősségbiztosítást kötni a nevezett képzésben részt vevő hallgató javára, a jelen megállapodás szerinti gyakorlatra vonatkozóan.

Együttműködési megállapodás - A Gyakorlóhely köteles A Gyakorlóhely köteles a hallgatót a tanulmányainak megfelelő szakterületen foglalkoztatni, továbbá köteles az érintett hallgatókkal hallgatói munkaszerződést kötni. A Gyakorlóhely köteles a gyakorlaton való munkavégzéshez szükséges helyet, és a munkaeszközöket biztosítani a hallgatónak. Köteles továbbá a munkavédelmi előírások szerinti munkavédelmi oktatást megtartani. A Gyakorlóhely köteles a hallgatók gyakorlati tevékenységéhez rendszeres szakmai felügyeletet és irányítást biztosítani.

Hallgatói munkaszerződés A cég és a hallgató között jön létre a szakmai gyakorlat időtartamára. Erre vonatkozóan az Egyetemnek nincsenek tartalmi és formai követelményei!

A „Szakmai gyakorlat” tantárgy jóváhagyásának követelményei A regisztrációs héten fel kell venni a Szakmai gyakorlat tantárgyat Az egybefüggő szakmai gyakorlat teljesítéséről a hallgató IGAZOLÁST köteles leadni. Ennek határideje: szakmai gyakorlat teljesítését követően a szorgalmi időszak első hete Leadási helye: tanszéki adminisztráció Az IGAZOLÁS szerves része, kötelező tartalmi eleme a szakmai gyakorlati tevékenységről készített beszámoló! Ennek követelményei: • minimum 10 oldalas beszámoló a cégnél végzett munkáról, • melyből a cég bemutatása 1-1,5 oldal terjedelmű legyen, • maximum 20%-ban tartalmazhat képeket a beszámoló.

Szakmai gyakorlat - Szakdolgozat Célszerű úgy választani gyakorlóhelyet, ahol tudnak olyan témát javasolni, amiből szakdolgozat készíthető. Válasszon olyan szakdolgozati témát, amivel a gyakorlat ideje alatt tud foglalkozni! A cég szakembere külső konzulensként közreműködik a szakdolgozat készítésében.

Problémám van kihez forduljak? Általános szakmai gyakorlati kérdésekben: Dr. Török Erika Szakspecifikus szakmai gyakorlati kérdésekben: Oktatásfelelősök Nagyné Pintér Zsuzsanna /GÉPÉSZMÉRNÖKI/ Dr. Lukács Pál /JÁRMŰMÉRNÖKI/ Halczman Szilvia/MÉRNÖK INFORMATIKUS/ Dr. Tóth József /MŰSZAKI MENEDZSER/ Írházi Zoltán /MÉRNÖKINFORMATIKUS FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS, PROGRAMTERVEZŐ INFORMATIKUS FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS/ Adminisztratív kérdések: Tanszéki adminisztrátorok