Az ember származása, születése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Összefoglaló beszámoló a „Kézművesek – mesterek – képző mesterek – mesteri képzések” c. kutatás eredményeiről Készült a Nemzeti szakképzési és Felnőttképzési.
Advertisements

Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Tízből 8 magyar netező használ közösségépítő szájtot.
A szöveg és a képek a net.-rôl. Gondolkoztál e már azon, hogy a borospalackba a dugó honnan származik? … A válasz; nagy valószínűséggel Spanyolországból.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Nem csak szövegszerkeszt ő virtuózoknak Az Open Office.org 2.0 béta verzió Bándliné Utasi Mária Writer.
1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.
Az emberré válás és az őskőkor. Régészet és az embertan A kutatás nehézségei  Hosszú folyamat – és a kutatás nehézségekbe ütközik  kevés a nyom, mert.
FÉNYMÁSOLÓ TÖRTÉNETE.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
1. Hol éltek, hogy éltek? – A honfoglalók lakóhelye és viselete
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Készítette: Rubik László 5/c
Gyűjtőköri szabályzat
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
Hideg mérsékelt öv - állatok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Vízkeresők csoport: Beke Szabolcs Bojtor Cintia Hegedüs András
Az emberré válás biológiai feltételei:
Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest
MI MARADT A RÓMAI BIRODALOMBÓL?
SZÁMVITEL.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Bevezetés a kémiába.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
Az ember őstörténete Az emberré válás folyamata
Projektmunka Földrajzolok
Társulások jellemzői.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Készítette: Kovácsné Balla Györgyi
A hajszobrász: Baranyai Vivien 12.Asz
Nap és/vagy szél energia
Optimista vagy pesszimista forgatókönyv?
iOT eszközök által rögzített adatok feldolgozása, megjelenítése
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
DARUS.
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A VÁLLALKOZÁSOK VAGYONA
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Hogyan készítsünk előadást?
Őshaza itt-ott, őshaza mindenütt
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
GALAPAGOS Természeti örökség: 10 millió éves szigetcsoport, területe 7882 km2, három földlemez találkozásánál fekszik. Tizenkét vulkanikus eredetű szigetből.
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
A pénz kialakulása Az első pénzt 700 esztendővel Krisztus születése előtt a görögök verték ezüstből. Azelőtt a pénzt nem ismerték, hanem cserekereskedést.
Rendezte: Szalai Gergő
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
K. Blanka A PÉNZ kialakulása.
Halmazállapot-változások
Előadás másolata:

Az ember származása, születése Az őskori ember  500 - 590 millió éves megkövült lábnyom ( - bizony, valóban cipős !! ) Az ember származása, születése Elméletek: Vallásos elmélet /hitbéli/ Evolúciós elmélet = Kifejlődés az állatvilágból /tudományos/ Ufós elmélet /fantasztikus/ .  Útja a Beagle hajón Charles Darwin Kb. 2,8 milliárd éves vésett acélgolyó Dinó és ember lábnyoma

Az alkalmazkodás művészete Időjárás változásaihoz /felmelegedés-lehűlés/ Legkorábbi leleteket Afrikában / Olduvai-hasadék – Lucy / vagy mégsem… hobbitok: Az antropológusok új fajként írják le az apró termetű hobbitokat (Homo floresiensis), amelyek csontvázát 2003-ban találták meg az indonéziai Flores szigetén. 2009.05.08. N. G. Bizonytalan a floresi hobbit besorolása a Homo nemzetség törzsfejlődésébe.

Alkalmazkodás során Fákon éltek Lejöttek a fáról Négy lábon járt. Két lábon járt. Gerincoszlopa ehhez alkalmazkodott. Felegyenesedett. Csimpánzhoz hasonlóan kapaszkodott, táplálékát a fákon kereste. Mellső végtagok karrá és kézzé alakul-tak, fogásra, finom mozgásra képessé. Arckoponyája nagy, agykoponya kicsi. Magassága , agykoponyája nőtt.

Hogyan vált ki az ember az állatvilágból? Elnevezésük Csimpánz Déli majom Ügyes ember Homo habilis Felegye-nesedett Homo erectus Bölcs ember Neandervölgyi/ Cro Magnoni Homo sapiens orángután 2 lábon járt már Agykoponya nőtt Fogazata hasonlít. Neandervölgyi mint a mai ember. gorilla Kezeit kapasz-kodásra első Lapos arca is. Feltevések szerint kihalt, beolvadt a gibbon Eszközt készít kavicseszköz Járása hasonlít. cro magnoniba. Ejtsd:kromanyoni. Emberszabá-súak Fejlődés zsák- utcája készítése Használta a tüzet. Tagolt beszéd, agya mint a maiaké.

A fejlődés nem fejeződött be… …ma is alkalmazkodunk a környezethez, a változásokhoz. Még ügyesebb a kéz, és összetettebb az agyműködés.

Samu Hazánk területe nem volt folytonosan lakott. Leghíresebb őskori lelőhely: Vértesszőlős. Langyos vizű források kiszáradt medrében itt lakott a felegyenesedett előember, aki ismerte a tüzet, vadászott /ló, bölény, óriáshód, kardfogú tigris, medve /, több növényt ismert, evett. Kavicseszközt készített, csontot is felhasználta. Gyermekszemfog 2 db, és Samu tarkócsontja.

Köszönöm a figyelmet! Jó tanulást kívánok! Források: Mozaik kiadó e-tankönyv 2. lecke alapján Internet képei National Geographic 2008.05.08. számának cikke az ufók létéről képekkel Kati néni