Jelentések Jelentést akkor használunk, ha az adatbázisban letárolt adatokat szeretnénk kinyomtatni. A jelentésben szereplő adatok alapja egy tábla vagy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adatbázis-kezelés.
Advertisements

Support.ebsco.com Az EBSCOhost bemutatása Oktatóprogram.
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
MICROSOFT OFFICE ACCESS 2003.
Microsoft Access Általános ismeretek.
Műveletek adatbázisokban
Microsoft Excel 7. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Microsoft Office Programcsalád
Access Adatbáziskezelés
Adatbázis I. Alapfogalmak.
Microsoft Excel 5. óra Előadó: Jánosik Tamás.
SZÖVEGSZERKESZTÉS Boríték készítése.
Készítette: Szobonya Ferenc
Adatbáziskezelés Microsoft Access.
Adatbázis-kezelés.
RIPORT (JELENTÉS) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE
Excel: A diagramvarázsló használata
Adatbázis kezelés Lekérdezések Készítette: Maradics Zoltán.
Adatbázis-kezelő funkciók
az MSAccess programmal
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
az MSAccess programmal
A körlevél készítésének menete
Tartalomjegyzék és tárgymutató
1 Tabulátor és használata. 2 A tabulátor olyan eszköz, amellyel egy soron vagy bekezdésen belül a szöveget megadott pozícióba tudjuk igazítani. A szöveget.
Adatbázis-kezelés ACCESS program:
Folytassuk… (2.).
Oktassunk adatbázis-kezelést! Micskei Zoltán Microsoft Referencia Iskola.
Access-Űrlapkészítés
Access alapok Táblák, kapcsolatok, űrlapok.
Képek beillesztése,formázása dokumentumokban Tóth Anita 8
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
Kimutatáskészítés Segédanyag a Felszámolási és vagyonfelügyeleti szakközgazdász valamint Felszámolási és vagyonfelügyeleti specialista szakirányú továbbképzés.
Microsoft Access Vezérlőelemek.
Microsoft Access Űrlapok tervezése.
Microsoft Access Űrlapok.
Microsoft Access Jelentések.
További vezérlőelemek
Microsoft Office Programcsalád
Microsoft Excel 6. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Access XP Kifejezés-szerkesztő Összehasonlító operátorok:
Térkép. Mi az adat? Minden információ, amit tárolni kell. Minden információ, amit tárolni kell.  szám  szöveg  dátum  hang  kép, stb.
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
Többtáblás adatbázisok
Adattáblák kezelésére létrehozott automatikus formok Páll Éva Boglárka.
Nézzük, mit tudunk…. Mire gondoltam? Megjeleníti az adott adatbázishoz kapcsolódó összes objektumot : adatbázis ablak.
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
ADATBÁZISKEZELÉS ŰRLAPOK.
Törzsek-Partnerek A partnerek menüpont alatt végezhetjük a partnerek nyilvántartásával kapcsolatos műveleteket. A partnertörzsben vesszük fel a partnerek.
Adatbázis kezelés.
Adatbázis-kezelés Probléma: az excel kezelhetetlen túl sok adat esetén
Kördokumentumok 1..
Területmérlegre vonatkozó konzisztencia-vizsgálat Gazdasági Informatika Tanszék 2004/2005. tanév Utolsó frissítés:
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Az Access 2007 újdonságai. Eltérések már indításkor is Indításkor új felületet kapunk Új adatbázis: sablonok segítségével is Mintapéldánk Árucikkek.accdb,
Adatbázis kezelő bemutatása MS-Office 2003 Tisztelt Felhasználó ! Ebben a bemutatóban szeretném bemutatni Az adatbázis készítés alapjait. Földi Attila.
Adatbázisok létrehozása/kezelése Access alatt László Bunkóczi (PhD)
A jövő HR megoldása Fejér Tamás. perbit.insight Munkavállaló kezelő Munkakör kezelő Toborzás kezelő Továbbképzés kezelő.
Az adatbázis az adatok és a köztük lévő összefüggések rendszere, amelyet egymás mellett tárolunk. Nagyon fontos, hogy az adatbázisunk szerkezetét jól megtervezzük,
Számítások az Accessben Számított mező létrehozása Az adatbázisokat érdemes úgy tervezni, hogy ne tároljunk olyan adatokat, amelyek a többiből kiszámíthatók.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
Lekérdezések Adott tulajdonságú adatok listázásának módja a lekérdezés. A lekérdezések segítségével az adatbázisból megjeleníthetjük, módosíthatjuk, törölhetjük.
Kimutatás-pivot tábla, Excel 2010
Alapfogalmak Adat: rögzített ismeret
Kimutatás készítés 1..
Módosító lekérdezések
Lekérdezések.
Adatbevivő forma tervezése Epicollect Androidos alkalmazáshoz okostelefonra Ambrus András.
Adatbáziskezelés.
az MSAccess programmal
Előadás másolata:

Jelentések Jelentést akkor használunk, ha az adatbázisban letárolt adatokat szeretnénk kinyomtatni. A jelentésben szereplő adatok alapja egy tábla vagy egy lekérdezés. A jelentéseket mindig érdemes varázslóval készíteni, mert szinte tetszőleges kimutatás (akár több hasábos is) elkészíthető vele. Példa: készítsünk jelentést, melyben osztályonként megjelenítjük az orvosok nevét, címét, és fizetését, osztályonként kiemelve az átlagfizetést és az ott dolgozó orvosok számát.

1. Kattintsunk az adatbázis-ablak Létrehozás menüpontra, majd a választási lehetőségek közül válasszuk a Jelentés Varázsló-t. 2. Itt kell beállítani, hogy melyik tábla ill. lekérdezés, annak pedig mely mezői tartalmazzák a jelentésben szerepeltetni kívánt adatokat. Jelöljük ki a csoportszinteket, azt hogy mely mező (ill mezők) alapján csoportosítjuk a rekordokat. A csoportba bontás több szinten is történhet, vagyis egy csoporton belül alcsoportok hozhatók létre, amennyiben több mezőt is kijelölünk.

A Csoportosítási beállítások gomb segítségével bonyolultabb csoportosítási szempontok is beállíthatók: a nevek kezdőbetűjeként csoportosítsuk az orvosokat, 10.000 Ft. - onként a fizetésük alapján.

Most azt kell beállítanunk, hogy egy csoporton belül mely mező szerint legyenek sorba rendezve a rekordok. Az Összegzési beállítások... gomb segítségével csoportonkénti minimum, maximum, átlag, összeg jeleníthető meg a jelentésen a kiválasztott mező értékei alapján. Ha Megjelenítés-nél a Csak Összesítés opciót választjuk, a törzsrekordok mezői nem jelennek meg, csak a csoportátlag (ill. összeg, minimum, vagy maximum - amelyik éppen be van állítva).

4. Ennél a lépésnél a megjeleníteni kívánt adatok elrendezését és a lap tájolását állíthatjuk be. 5. Ennél a lépésnél jelentés stílusát választhatjuk ki a felkínált stílusok közül. Az elkészült jelentés 6. Ez az utolsó lépés, itt már csak a jelentés címét kell meghatározni, ez kerül a jelentés tetejére.

Jelentés szerkesztése Az elkészített jelentést Tervező nézetben utólag átalakíthatjuk Jelentésfej/jelentésláb: A jelentés legelején ill. legvégén jelenik meg csak (értelemszerűen) egyszer. Oldalfej/Oldalláb: Minden oldal tetején ill. alján megjelenő rész. Törzs A törzs rész minden rekordnál megjelenik Csoportfej/Csoportláb: A csoportfejben célszerű elhelyezni a csoport alapjául szolgáló mező értékeit. A csoportlábban pedig a csoportra vonatkozó összegző, átlag, minimum, maximum számításokat tartalmazó beviteli mezőket. Minden csoport elején ill. végén megjelenő rész. Több csoportszint estén minden csoportnak van saját csoportfej és csoportláb része.

Űrlapok Az Űrlap az adatok bevitelére szolgál. Az adatbeviteli űrlap a leggyakrabban használt, segítségével megtekinthetjük és módosíthatjuk az adatbázis rekordjait. Az aktuális rekord adatait a megfelelő adattáblából veszi a program, ez a rekord forrás. Az űrlap és az alapjául szolgáló rekordforrás között grafikus objektumok, ún. vezérlőelemek segítségével hozható létre kapcsolat. A leggyakrabban használt vezérlőelem-típus az adatok bevitelére és megjelenítésére használható beviteli mező, itt a példán a jobb oldali oszlop téglalapjai.

Űrlap létrehozása: Létrehozás/Űrlap Űrlap tulajdonságai Kattintás a jobb gombbal, és a megjelenő helyi menüből lehet beállítani a tulajdonságokat, háttérszínt. Űrlap létrehozása: Létrehozás/Űrlap