Tanítási filozófia Gyetvai Anna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
A feladatok szerepe Kaposi József.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Az EEM helye a menedzsmentben
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kompetensek lettünk? június 27..
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
1. 1.A helyi tervezés lehetőségei A helyi tanterv megalkotásához különösen az alábbi szabályzókra kell tekintettel lennünk:   Közoktatási törvény (különösen.
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Munkaszervezési formák
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Előadás másolata:

Tanítási filozófia Gyetvai Anna

Két fő cél A diákok belső motivációinak kialakítása 2. Megfelelő tanulási környezet kialakítása > Hogyan képzelem el? > Milyen eszközeim vannak?

1. Belső motivációk kialakítása Megfelelő értékelés, feedback Informatív Pozitív Teljesítményre, és nem a diákra vonatkozik Személyes Minél gyakoribb…

1. Belső motivációk kialakítása Személyes kapcsolat kialakítása Bizalmi légkör kialakítása Személyes beszélgetés, ha igény van rá Megismerni

1. Belső motivációk kialakítása Differenciálás Választási lehetőségek (pl. témában, feldolgozási módszerben…) Testreszabott feladatok Tanulási formák (páros munka, csoportmunka, otthoni feladat, projekt…)

A motivációról még pár szót; …ami a tanáron múlik… Egyszerű eszközök a motiváltság fenntartására: - emberi hangnem, segítőkészség - szemkontaktus - diszkrimináció kiküszöbölése - fenntartható munkatempó - változatos óratervezés - áttekinthetőség - beiktatott (tananyaghoz kapcsolódó) játékos órák - egyéni odafigyelés a diákokra ( pl.: személyre szabott segítség nyújtása a hatékony tanulási stratégiát illetően)

2. Mit jelent az, hogy tanulási környezet? Minden tanulás eredményességére ható különböző környezeti tényező: Fizikai környezet, időbeosztás, források rendelkezésre állása, pozitív tanári megerősítések, hely és idő a gondolkodásra …

Mitől függ? Tanuláskoncepció Nevelésfilozófiai elméletek Célok Lehetőségek Elképzelések Információs-kommunikációs technológia Virtuális tanulási környezet Új lehetőségek Kihívások

Mire figyeljen a tanár? Interakció Instrukció Osztályszervezés

Milyen az ideális tanulási környezet? Aktivitás Csoportos jelleg Tanulói motivációk Érzelmek (bizalmi légkör) Érzékenység a tanulók közötti különbségekre Komoly, de nem túl megterhelő munka Kapcsolódások a tudományterületek között

Összességében pedig: Osztályközösségben betöltött szerep Órai munka Pedagógusként lehetőségeinkhez képest kötelességünk integrálni a hatékony tanulás környezeti elemeit, a problémák orvoslását indítványozni Tanári feladatok Osztályközösségben betöltött szerep Órai munka Családi háttér szabadidő Szociális helyzet Kortársakkal való viszony jövőkép motiváltság

Források http://www.parlando.hu/2009-3-VARRO%20KONF.htm http://janus.ttk.pte.hu/tamop/tananyagok/koop_tech_oj/ii_kooper atv_csoportok_szervezse_8_9_bra.html http://www.parlando.hu/2009-3-VARRO%20KONF.htm https://prezi.com/ncjjsubzno6d/tanulasszervezes-tanulast- segito-kornyezet-tanulasi-strate/

Köszönöm a figyelmet!