A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A.A. Stádium Kft. Péczely György
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Lean és egyéb „japán rendszerek” kulcsa, a dolgozók motiválása
A sikeres TPM építés kulcsa a magas szintű karbantartási szaktudás
Projektciklus- menedzsment (PCM)
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Brüsszel milyen messze van
Az ötlettől a projekttervig
TPM klub - extra Siófok Szabályok Kötetlen viselet Reklámmentesség Tegeződés.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A projektmenedzsment fogalma
A kontrolling története
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Készítette: Szűcs Edina
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Beruházás-kontrolling
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A vállalati folyamatok újraszervezése BPR
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Minőségdíjak.
Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
Mi jöhet még a TPM bevezetése után?
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti struktúra és kultúra
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Az ötlettől a projekttervig
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Vállalati terv bemutató
Kultúra és kommunikáció
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Készítette: Farkasné Veres Edina
Üzleti terv bemutatása
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló Európai TPM Intézet A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló Péczely György – „EURÓPAI TPM” Nonprofit Kft.

Témafelvetés Számtalan hatékonyságnövelő projekt országszerte Lean, TPM, Kaizen, 5S… Némelyik sikeres, némelyik nem.. Miért?

Vizsgáljuk meg a sikertényezőket! Miért? Szakmai felkészültség (hiánya)? Akad ilyenre is példa, de... Jó szakmai alapok mellett is láttunk már bukást Belső támogatás? Bevezetést végző csapat? Munkakultúra? Esetleg valami más? Vizsgáljuk meg a sikertényezőket!

A szempontrendszer felállítása Kiválasztott vállalatok: Hasonló projektek (terjedelem, koncepció) Sikeresek és kevésbé sikeresek Érezzük, hogy befolyásoló tényező a Vállalati kultúra A stratégiai gondolkodás hiánya/megléte A projektkontroll Kérdés: hogyan tesszük ezeket mérhetővé?

A szempontrendszer, magyarázó tényezők Kultúra: Hofstede kultúramodellje Alacsony bizonytalanság kerülés - Magas bizonytalanság kerülés Kollektivista – Individualista Feminista – Férfias Kis hatalmi távolság – Nagy hatalmi távolság Projekttel kapcsolatos kérdések A projekt hatása a szervezeti struktúrára Projektkontrolling rendszer A projekt indíttatása A hatékonyság szerepe a vállalati stratégiában 1: szabályok mennyisége, szabályoktól való eltérés tolerálása, stressz szint 3: nemi szerepek elkülönülése, férfias vagy nőies jegyek dominálnak, toleráns vagy verseny központú társadalom, gyengék segítése,

A szempontrendszer, magyarázott tényezők Project Excellence modell, Projekt eredmények Vevői elégedettség Dolgozói elégedettség További érdekcsoportok elégedettsége Célok megvalósulása Vállalati kultúra a projekt után (Hofstede modell) PE – Projekt eredmények PE: Az IPMA (International Project Management Association) által használt projektértékelési szempontrendszer. Vevői elégedettség Célok megvalósulása Dolgozói elégedettség További érdekcsoportok elégedettsége

Az adatok Saját projektek Tanácsadói tapasztalatok, vélemények, ismeretek A projektet ismerők átlagvéleménye (nem lehet kizárni a szubjektív elemeket)

Az első következtetések Vállalati kultúra Nincs jó, vagy rossz irány Nincs kívánatos cél (mennyire örülnénk neki) A lényeg: a változás (a használt kultúramodell szerint) Szervezeti struktúra A változás igen előnyös itt is Amíg vállalat nem változik meg alapjaiban, addig nem is fejlődik!

Az első következtetések Rövid projekt = kisebb várható eredmény Korlátozott területen futó projekt Csak egy cella Csak egy berendezés Mérsékelt eredmény!

További eredmények A projektkontroll fontossága Tanulságok: A legfontosabb közvetlen tényező (a korrelációs tényezők alapján)! Tanulságok: Korrekt értékelő rendszer szükségessége Folyamatos felsővezetői figyelem

És még… Az egyéni célok igazítása a projektcélokhoz (példa) Balanced Scorecard modell a projektre Pénzügyi mutatók Folyamatok Vevői elégedettség Tanulás és fejlődés Folyamatos követés Projektterv, feladatok, PDCA Egy cégnél a TPM bevezetése folyik, de mindössze két dolgozó éves céljai között szerepelnek TPM-es feladatok. Ők mindketten karbantartók, így nehéz a többi részleget bevonni, a szinergiahatásokat kiaknázni. Igények, eredmények összevetése Oktatások, tájékoztatás, számonkérés Magas szintű projektmenedzsment!

Eddig erről beszéltünk A kialakított modell Ami a háttérben rejlik Eddig erről beszéltünk

A projekt által megérintett dolgozók aránya Összhangban a ‘kis változás = kis siker’ koncepcióval Bevonás = kultúra változása Ahol nem vonják be az embereket… Csak a Kaizen csapat Nem kérik ki a véleményét A projekt a termelésé/karbantartásé… Széles rétegek bevonása nélkül kevesebb eredmény, a rendszer nem marad fenn…

A vállalati stratégia Ott áll minden tényező mögött A stratégia formálja a vállalati kultúrát A stratégia alapozza meg a kontrolling rendszereket A stratégia befolyásolja a szervezeti változásokat Valójában a legfontosabb elem Az első megállapítás nem csak a kutatás eredménye, de a modern menedzsment tudomány is ugyanezt mondja ki. A japán rendszerek bevezetése akkor sikeres, ha a vállalat stratégiai programjából következő komolyan vett, összetett, átgondolt folyamat

Összefoglalás Ez az igazi nehézség! A „japán rendszerek”, így a Lean bevezetése nem diadalmenet Számtalan tényezőtől függ Ezek összehangolására kevesen képesek Amikor sikerül, brutális eredmények Átfogó szemléletmód! Ez az igazi nehézség!

Kritika Nem elég nagy a minta elemszáma A kultúramodellt nem erre a feladatra dolgozták ki Szubjektív elemek További tennivalók: A kutatás kiterjesztése, fejlesztése Vállalati kultúramodell kidolgozása

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Európai TPM Intézet Köszönöm a megtisztelő figyelmet! office@tpminstitute.eu