Szegedi Tudományegyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
A kulcskompetenciák.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kompetencia alapú képzés
Digitális technika, digitális áramkörök
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
I S A A C N E W T O N.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Beiskolázási tájékoztató december
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az általános tömegvonzás törvénye és Kepler törvényei
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Készítette: Tóth Enikő 11.A
Speciális erők, erőtörvények
Mozgások Emlékeztető Ha a mozgás egyenes vonalú egyenletes, akkor a  F = 0 v = állandó a = 0 A mozgó test megtartja mozgásállapotát,
NEWTON IDEI TUDOMÁNYOS FELFEDEZÉSEK
Informatika tanítása ea.
Newton mechanikája gravitációs elmélete
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
2. Előadás Az anyagi pont dinamikája
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei a fizikában
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Igazgató: Zsolnai Györgyné
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
I. Törvények.
A Galilei-transzformáció és a Galileiféle relativitási elv
Mechanika KINEMATIKA: Mozgások leírása DINAMIKA: a mozgás oka erőhatás
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Információhalászat Csibi Gabriella Deák Ferenc Középiskolai Kollégium - Egy poszterterv története -
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
VI.1. A Principia jelentősége: a szintetikus elmélet A forradalmiság tartalma A forradalmiság tartalma a szintézis a szintézis a halmozódó tudás szükségszerűen.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
Newton : Principia Katona Bence 9.c..
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Ütközések Ugyanazt a két testet többször ütköztetve megfigyelhető, hogy a következő összefüggés mindig teljesül: Például a 2-szer akkora tömegű test sebessége.
Informatika tanítása ea.
A bolygómozgás Kepler- Törvényei
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szent László Középiskola Szekszárd
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Kísérleti Fizikai Tanszék Szakdolgozat Csillagászati és űrkutatási ismeretek alkalmazása a középiskolai fizika oktatásában Készítette: Árokszállási Laura Fizikatanár MSc levelező szakos hallgató Témavezető: Dr. Szatmáry Károly egyetemi docens Szeged, 2014.06.16.

CÉLOK Érdeklődés és motiválás Legújabb eredmények Lényeges tudás Szakterületi és hétköznapi alkalmazás Önálló tudás konstrukció Tanulói kulcskompetenciák Transzfer

Dolgozatom szerkezete Kinematika Dinamika Tankönyvek

Dolgozatom szerkezete Kinematika Dinamika Newton I. törvénye Inercia rendszer Newton II. törvénye Perdületmegmaradás törvénye Egyenletes körmozgás dinamikai leírása Newton-féle gravitációs (tömegvonzási) törvény A gravitációs mező Mechanikai mozgás-vonatkoztatási rendszer Az egyenletes körmozgás kinematikai leírása A bolygók mozgása, Kepler-törvények

Dolgozatom szerkezete Tanulói kompetenciák fejlesztési lehetőségei

I. rész - KINEMATIKA Tankönyv (1) Tankönyv (2) filmek Bay Zoltán eredményei David Scott ejtési kísérlet olvasmányok Csillagászattörténeti áttekintés Számítási feladatok Kepler bolygómozgás törvényei

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés Az I. törvény

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés Az I. törvény Előzetes ismeretek felidézése

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés I. törvény Előzetes ismeretek felidézése Animációk,ábrák Példák Következmény

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés I. törvény Előzetes ismeretek felidézése Animáció Példák Következmény II. törvény Ábra

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés I. törvény Előzetes ismeretek felidézése Animáció Példák A törvények jelentősége, alkalmazási korlátok Következmény II. törvény III. törvény Ábra

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés I. törvény Előzetes ismeretek felidézése Animáció Érdekesség – a CSE Példák A törvények jelentősége, alkalmazási korlátok Következmény II. törvény III. törvény Ábra

Bolygók mozgása – Kepler törvényei Történelmi áttekintés I. törvény Előzetes ismeretek felidézése Számítási feladatok Animáció Érdekesség – a CSE Példák A törvények jelentősége, alkalmazási korlátok Következmény II. törvény III. törvény Ábra

II. rész - DINAMIKA Tankönyv (1) Tankönyv (2) Állócsillagok mint inercia rendszerek filmek Rakétameghajtás elve olvasmányok Az árapály jelenség Számítási feladatok Gondolkodtató kérdések Mesterséges égitestek Űrhajók mozgása

Gravitációs mező Lényeges tudás Érdekes jelenségek

Gravitációs mező Lényeges tudás Érdekes jelenségek Legújabb eredmények Szakterületi és hétköznapi alkalmazás Gravitációs hullámok

Gravitációs mező Lényeges tudás Érdekes jelenségek Legújabb eredmények Szakterületi és hétköznapi alkalmazás Gravitációs hullámok

Gravitációs mező Lényeges tudás Legújabb eredmények Szakterületi és hétköznapi alkalmazás

Tanulói kompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony önálló tanulás Kezdeményező képesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

Záró gondolatok „A természet hatalmas, az ember parányi. Ezért aztán az ember léte attól függ, milyen kapcsolatot tud teremteni a természettel, mennyire érti meg, és hogyan használja fel erőit saját hasznára.” (Szent-Györgyi Albert) „Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!