A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Üzleti terv.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
DPR kommunikáció alapelvei
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Közönségkapcsolatok (PR)
A vállalkozások környezete
Marketingkommunikáció
A külső környezet elemzése
Stratégiai tervezés.
Közönségkapcsolatok (PR)
Pályázat és projekt menedzsment
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kérdések a második zh-hoz
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal október 15. Szolnok.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A PROJEKTCIKLUS-MENEDZSMENT ALAPJAI
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkommunikáció
A stratégiai tervezés folyamata
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A szolgáltatások humán tényezői
A külső környezet elemzése
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Üzleti terv.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Üzleti terv.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév Nyíregyházi Főiskola 2006. őszi szemeszter

Miért kell a pr tevékenységet minden esetben tervezni? A szervezet működésének, céljai megvalósulásának sikerét támogatja A pr tevékenység egy tudatos cselekvéssorozat Hosszú távra szól Nem eszközökben, hanem hatásokban gondolkodik

A Public Relations „játéktere” Legfontosabb cél: a vezetés által megfogalmazott, előrevetített image-állapot megteremtése A környezeti feltételek rendszere meghatározó a tervezés és megvalósítás során A szervezet szándékai, jogosultsága és célkitűzései Pr szakmai előírások A pr játéktere Piaci kereslet, társadalmi szabályok Irányelvek, például CI kézikönyv

A pr szakmai gyakorlattal kapcsolatos elvárások (tervezés és megvalósítás) nem sértheti a társadalom belső rendjét, annak írott és íratlan szabályait – szigorú jogkövetés! igazodnia kell a piac, a környezet, a különböző érdekgazdák, társadalmi és szervezeti csoportok elvárásaihoz és értékrendjéhez, valamint a nemzeti kultúra kommunikációt meghatározó jellemzőihez. meghatározóak a szervezet arculati előírásai, kommunikációs szokásai és gyakorlata, valamint a szervezet személyiségének alapvető jellemzői (pl. szervezeti vízió, misszió és filozófia)

Tervszintek a pr gyakorlatában pr stratégiai terv pr taktikai terv pr akció/kampány terv

pr stratégiai terv – iránytű a szervezet kommunikációjában A szervezet hosszú távon érvényes kommunikációs célkitűzéseit, valamint mindazon jellemzőket tartalmazza, amelyek a szervezet személyiségét írják le, határozzák meg (pl. szervezeti filozófia, szervezeti küldetés, a szervezet kommunikációs magatartása, stílusa, pénzügyi, valamint szakmai feltételek rendszere). A stratégiai terv jelenti a szervezet hosszú távú kommunikációs szerepének, a környezettel folytatott interaktív információs viszonyának deklarálását.

pr taktikai terv – a pr akciók szakmai és szellemi kerete A pr stratégiában megfogalmazott szakmai célokat és elvárásokat, valamint a vonatkozó egyéb külső feltételrendszert is figyelembe véve, általában éves időtartamokra bontva határozza meg az elérendő részcélokhoz vezető út módját. Az akciók szakmai és szellemi keretét jelenti. Magában foglalja a szervezet kommunikációjának legfontosabb üzeneteit, a külső- és a belső célcsoportokat, a szervezet legfontosabb kommunikációs feladatait, valamint a preferált eszközöket.

pr akcióterv – a szakmai tevékenyég leggyakorlatiasabb fázisa Részletesen tartalmazza a projectelőzményeket és a kiindulási helyzet elemzését, az elérendő pr célokat (stratégiai-, taktikai és akció szintű célokat), a célcsoportokat, az üzeneteket, a kommunikációs eszközöket, a kreatív megoldásokat, a megvalósítási munkafolyamat szakaszait, időtervét, a tevékenység-együttes részletes költségvetését, valamint a teljes tevékenység sorozat eredményességét jelentő kritériumokat is.

pr akcióterv – leggyakoribb kampányfajták Public awareness – a közvélemény valamilyen üggyel kapcsolatos tudatosságát növelő kampány Information along awareness – olyan kampány, melynek a tájékoztatás és a tudatosság növelése egyidejű célja Public education – köznevelő kampány Az attitűd és a viselkedés megerősítését szolgáló kampány Az attitűd megváltoztatására irányuló kampány A magatartás befolyásolására, megváltoztatására irányuló kampány

A pr akcióterv felépítése 1/4 Alaphelyzet feltárása (háttéranalízis) Feladat meghatározása Feladat aktualitásának háttere Érdekgazdák Véleményvezérek A szervezet tevékenysége, működésének, valamint személyiségének legfőbb jellemzői A szervezet, ill. a téma image-háttere, múltja Társadalmi érintettség SWOT-elemzés (PEST analízis)

A pr akcióterv felépítése 2/4 Kommunikációs célok meghatározása Távlati, tartós célok (globális célok) Közvetlen célok (lokális célok) SWOT-elemzés, esetleg PEST analízis alapján Célcsoportok meghatározása A szegmentáció szempontjai Érintettség Az elvárt együttműködés szintje Társadalmi, szociológia helyzet Médiafogyasztási szokások Társadalmi szokások

Strengths (Erősségek) Weaknesses (Gyengeségek) SWOT-elemzés Strengths (Erősségek) Weaknesses (Gyengeségek) Opportunities (Lehetőségek) Threats (Veszélyek) A szervezet belső viszonyait térképezi fel! Külső környezeti tényezők feltárása!

PEST-analízis Political (politikai) Economic (gazdasági) Social (társadalmi) Technological (technológiai)

A pr akcióterv felépítése 3/4 Üzenetek meghatározása Az üzenet – értéktartalmú gondolat Típusai: racionális, emocionális és morális Az üzenet minden esetben a célcsoportra szabott, stílusában, tartalmában, a közlés módjában egyaránt Eszközök A lehető legkisebb költséggel, a legnagyobb hatékonyság elérése A közvetlen és direkt kommunikáció a leghatékonyabb – alkalmazásuk különösen preferált Személyközi- csoport- és tömegkommunikáció eszközei

A pr akcióterv felépítése 4/4 Megvalósítás (timetable) A teljes folyamatot a célcsoportok és az alkalmazott aktivitások rendszerbe foglalásával mutatja be, amelyből tisztán látható, hogy az egyes célcsoportokkal egy-egy adott időszakban milyen konkrét kommunikációs folyamat zajlik. Költségvetés (budget) A kampány tervezésével, előkészítésével és megvalósításával kapcsolatos költségek strukturált összeállítása (COST+FEE) A kampány eredményének és hatásának mérési módjai Visszacsatolás (feedback)