Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Minőségmenedzsment alapelvek
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
NAT 2007 kompetenciák.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Nevelés és nevelői attitűdök
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kompetenciák.
SAGE Időskorúak segítése a döntéshozatalban való részvételben Trebag Kft.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Kompetencia -eredményesség
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Személyiségfejlesztő blogok
Nem minden az aminek látszik…
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Tervezési folyamat.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Vállalkozási ismeretek
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben Dr. Jakab Julianna 2008. október 9.

Vállalkozói készségek napjainkban Az Európa Tanács 2000-ben, Lisszabonban elfogadott meghatározása szerint a tudás alapú társadalomban szükséges öt kulcskompetencia egyike a vállalkozói készség a másik négy: információs és kommunikációs technológiák technológiai kultúra idegen nyelvi kommunikáció szociális kapcsolatok

Tágabb értelmezés A vállalkozói készségek definíciója nem kifejezetten az üzleti vállalkozás létrehozására összpontosít, hanem úgy gondolja, hogy ez a kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét kiteljesíthesse és fejleszthesse, be tudjon illeszkedni a társadalomba, és foglalkoztatható legyen.

Mik is azok a vállalkozói készségek? Gondolat Érzelem Viselkedés

Egy szemléletes példa alkalmazott G: „A főnököm dolga, hogy feladatot adjon nekem” É: „Utálom az értekezleteket, találkozókat és az egyéb felesleges időtöltéseket” V: kívülről elvárt minimális(?) aktivitás vállalkozó G: „Meg kell találnom azokat, akiknek szüksége van rám” É: „Izgalommal tölt el minden találkozási lehetőség a potenciális vásárlóimmal” V: saját elvárásoknak megfelelő aktivitás

Vállalkozói készségek listája - EU az egyén felelőssége saját – pozitív és negatív – cselekedetei iránt stratégiai szemléletmód célok kitűzése és elérése sikerorientáltság

Egy jó gyakorlat: Ausztria Az alsó középfokú oktatásban megcélzott vállalkozói készségek: kezdeményező- készség motiváció felelősségvállalás kritikai gondolkodás innovatív problémamegoldás kreatív döntéshozás tervezés autonómia kritikus önértékelés önbizalom egyéni erősségek és gyengeségek ismerete a siker és a kudarc kezelése

Az emberi személyiség érési folyamata

Különbségek a két nem között I. Biológiai = evolúciós örökség Fiúk térlátás tájékozódás absztrakciós képesség szintézisalkotás összefüggésben látás dominanciaigény Lányok monotóniatűrés verbális kommunikáció analizálás kézügyesség alkalmazkodókészség szimultán több dologra koncentrálás

Különbségek a két nem között II. A szocializáció hatása Férfiak versengés kockázatkeresés dominanciára törekvés távolságtartás az érzelmektől Nők együttműködés mérsékelt kockázatvállalás alárendelődésre való hajlam empátia

Különbségek a két nem között III. Vállalkozó szerepben Férfiak a piacra reagálva indítanak nagyobb méretű cégeket hoznak létre bármilyen profillal gyakrabban buknak el a család másodlagos szerepet kap Nők saját tudásukból indulnak ki kisméretű céget hoznak létre gyakran hobbijukra alapozva stabilabb vállalkozásokat építenek a család elsősége megmarad

Különbségek a két nem között IV. Vezető szerepben Férfiak Kommunikáció: utasításokat közölnek Légkör: versengést generálnak Döntéshozatal: egyéni utat járnak Figyelem fókusza: teljesítményre koncentrálnak Nők Kommunikáció: kérésekkel fordulnak Légkör: együttműködést generálnak Döntéshozatal: csoportdöntést preferálják Figyelem fókusza: kapcsolatokra koncentrálnak

Köszönöm a figyelmet!