Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
PR szerepe a településmenedzsmentben. A „marketing” „market”, a piac a piaci igények megismerésén alapuló termék-előállítás, eladásösztönzés, befolyásolás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Joó Horti Lívia MNT, Közoktatási Bizottság elnöke Szabadka, március 29.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, 2007.
Közfeladatok finanszírozása dr. Gárdos Csaba c. egyetemi tanár a Költségvetési Felügyelet igazgatója NGM – Kincstár.
EUCIP képesítések csatlakozás a magyarországi vizsgáztatási rendszerhez Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, 2016.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Berényi Eszter – Damásdi Judit
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Barcsák Marianna KPSZTI
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
SZÁMVITEL.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Multiplikációs rendezvény – Békéscsaba
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
DARUS.
Általános iskola eredménye, értékelése
BTMN.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
626.Szakképző Iskola és Kollégium Készítette: Bíró Gáborné
Informatikai eszközök a földrajzórán
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Az interdiszciplináris oktatás felé Óbudai Árpád Gimnázium
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból 2018.01.27. Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból SCHOOL DEVELOPMENT AND QUALITY EVALUATION & ENHANCEMENT IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS One week course in Southampton 09/10/2017-16/10/2016 Készítette: Szilvási Csaba József 2017. május 2. Dr. Mező Ferenc Általános Iskola Szilvási Csaba József

Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból Az oktatási rendszer jellemzői az Egyesült Királyságban „Oktatási piac” (Bagust, 2016) Átláthatóság = mérés-értékelés Nagy kérdések és reformok OFSTED Eredmények – Swanmore College

1. Az oktatási rendszer jellemzői az Egyesült Királyságban 2018.01.27. 1. Az oktatási rendszer jellemzői az Egyesült Királyságban Olvasás, írás, matematika és természettudományok Standardizált tananyag Üzleti jelleg Tesztközpontú minősítés Dr. Mező Ferenc Általános Iskola Szilvási Csaba József

2. „Oktatási piac” Pénz - kvóta Verseny - standard tesztek Kereslet - szabad választás Kínálat - intézményi arculat

3. Átláthatóság = mérés-értékelés GCSE A* - C: 5 tantárgy KS2 teszt: várható eredmények (angol nyelv, matematika) VA: 1000 pontos nemzeti átlag

4. Nagy kérdések és reformok Mérések – nemzetközi mérések, családi háttér Tanterv – nyelvoktatás, tartalom vagy készség Diákok értékelése – tesztek, tanári értékelés, önálló haladás Szakképzés – színvonal Anyagi támogatás – költségvetési megszorítások, férőhelyek Tanárképzés – tantárgyak, gyakorlat

Összehasonlító kitekintés http://www.compareyourcountry.org/pisa/country/GBR

5. OFSTED ‚Good school development is not only about the children, it is also about teachers.’ Ralph Batten Director of Inspections & Accountability School Leader’s National Briefings & Implications

5. OFSTED Fejlesztési terv – ‚We …’; ‚so that …’; ‚This term you will see us …’; ‚because we want to be a school where …’ Önértékelés – ‚Titanic’ Ellenőrzés – ‚Outcomes:’; ‚Because:’; ‚As seen:’; ‚So it is:’ Jelentés – ‚Outstanding’; ‚Good’; Requires Improvement’; Inadequate’ Ellenőrök – Her Majesty’s Inspectors, OFSTED Inspectors

5. OFSTED

5. OFSTED

6. Eredmények – Swanmore College

6. Eredmények – Swanmore College

Nagy pillanat

Hasznos weboldalak: http://www.swanmoreprimary.org.uk http://www.oecd.org/pisa/ http://www.compareyourcountry.org/pisa/country/GBR https://www.gov.uk/government/organisations/ofsted http://www.international-study-programmes.org.uk/ http://tka.hu/

CAREFUL PATIENT DETERMINED Az én CPD-m, hogy sikeres Erasmus pályázó legyek: CAREFUL PATIENT DETERMINED