Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Advertisements

A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
1/12 © Gács Iván A levegőtisztaság-védelem céljai és eszközei Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Tájékoztató NGB_ak012.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Tájékoztató NGB_ak012.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Tájékoztató KGNB_NETM004.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor

A duális képzési modell kidolgozása a Kecskeméti Főiskolán

Forrás: Dr. Török Erika

A duális képzés intézményesülése a magyar felsőoktatásban Duális képzési tanács Nftv. 108. § 1.a. bekezdés „duális képzés: a műszaki, informatika, agrár, természettudomány vagy gazdaságtudományok képzési területen indított gyakorlatigényes alapképzési szakon, illetve e képzési területhez tartozó mesterképzési szakon folytatott képzés azon formája, amelyben a szak - képzési és kimeneti követelményeknek megfelelően meghatározott, teljes idejű, a képzési időszakra, a képzés módszereire, a tanórára, a megszerzett tudás értékelésére egyedi rendelkezéseket tartalmazó - tanterve szerint a gyakorlati képzés a Duális Képzési Tanács által meghatározott keretek között, minősített szervezetnél folyik;” Felvételi eljárás Munkabér

A duális képzés társadalmi felelősségvállalása Környezetvédelem Az épített és természetes környezet védelme Ökológiai lábnyom csökkentése Környezetbarát modern technológiák megismerése Veszélyes anyagok használatának ismerete és csökkentése a gyártás során

Humán erőforrás védelme Egészségkárosító hatások Napi normák jó megadása Megfelelő biztonságos munkakörnyezet kialakítása Felelős vezetés kialakítása az emberek egészsége szempontjából

Egészségtudatosság Megfelelő pszicho-szociális környezet kialakítása a vezetők részéről Vezetők hivatásának gyakorlása a környezetükre Munka fiziológiai jellemzői Sport- és mozgásalapú életvitel a közösségbe és csoportokba való beilleszkedés elősegítésére Egészséges életmód kialakítása

Stresszel való megküzdés Iskolai stressz nagysága Duális képzésben résztvevő hallgatóknál a megfelelés a céges igényeknek további stressz forrás Depresszív, szorongásos tünetek növekedése Súlyosabb testi panaszok kialakulásának lehetősége a fokozott igénybevétel miatt Egészségkárosító szerek használata

Köszönöm a figyelmet