Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor
A duális képzési modell kidolgozása a Kecskeméti Főiskolán
Forrás: Dr. Török Erika
A duális képzés intézményesülése a magyar felsőoktatásban Duális képzési tanács Nftv. 108. § 1.a. bekezdés „duális képzés: a műszaki, informatika, agrár, természettudomány vagy gazdaságtudományok képzési területen indított gyakorlatigényes alapképzési szakon, illetve e képzési területhez tartozó mesterképzési szakon folytatott képzés azon formája, amelyben a szak - képzési és kimeneti követelményeknek megfelelően meghatározott, teljes idejű, a képzési időszakra, a képzés módszereire, a tanórára, a megszerzett tudás értékelésére egyedi rendelkezéseket tartalmazó - tanterve szerint a gyakorlati képzés a Duális Képzési Tanács által meghatározott keretek között, minősített szervezetnél folyik;” Felvételi eljárás Munkabér
A duális képzés társadalmi felelősségvállalása Környezetvédelem Az épített és természetes környezet védelme Ökológiai lábnyom csökkentése Környezetbarát modern technológiák megismerése Veszélyes anyagok használatának ismerete és csökkentése a gyártás során
Humán erőforrás védelme Egészségkárosító hatások Napi normák jó megadása Megfelelő biztonságos munkakörnyezet kialakítása Felelős vezetés kialakítása az emberek egészsége szempontjából
Egészségtudatosság Megfelelő pszicho-szociális környezet kialakítása a vezetők részéről Vezetők hivatásának gyakorlása a környezetükre Munka fiziológiai jellemzői Sport- és mozgásalapú életvitel a közösségbe és csoportokba való beilleszkedés elősegítésére Egészséges életmód kialakítása
Stresszel való megküzdés Iskolai stressz nagysága Duális képzésben résztvevő hallgatóknál a megfelelés a céges igényeknek további stressz forrás Depresszív, szorongásos tünetek növekedése Súlyosabb testi panaszok kialakulásának lehetősége a fokozott igénybevétel miatt Egészségkárosító szerek használata
Köszönöm a figyelmet