Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Az e-portfólió használati köre
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, felkészülés a minősítésre október 13.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Önértékelési projektterv
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt

Az óra/foglalkozáslátogatás a kompetenciák tükrében 1.3.

Óra/foglalkozás látogatás menete Felkészülés, Egyeztetés Személyes találkozó Óra-/foglalkozás-látogatás Értékelés Az óra/ foglalkozás-megfigyelés előtti személyes találkozó Az óra/ foglalkozás megtartása Felkészülés az órára/ foglalkozásra Óra/foglalkozás megbeszélése, értékelése

Az óra/foglalkozáslátogatás dokumentumai Választható Kötelező A pedagógus munkájához kapcsolódó dokumentumok tanmenet tematikus terv (tanulási-tanítási egység), óraterv, foglalkozásterv A szakértő munkájához kapcsolódó dokumentumok óra- és foglalkozás megfigyelési napló, a pedagógus-kompeten-ciák és az indikátorok értelmezése a látoga- tás kontextusában óra- és foglalkozáslátogatási jegyzőkönyv, az órá(k)/foglalkozás(ok) kompetencialapú értékelőlapja

Tematikus terv Koherencia: NAT, helyi tanterv, tanmenet, óraterv! Tematikus terv értelmezése, terjedelme Cél-és feladatrendszer Egység helye, előzmények Felhasznált források Házi feladat?

Óraterv/foglalkozási terv Fogalmak tisztázása: cél-és feladat: pl. attitűd, készség-, képesség, fejlesztési szint értelmezése; didaktikai,nevelés feladatok, felhasznált forrás didaktikai egységek munkaformák, módszerek: konkrét példák óraterv mellékletei Reflexió – összefüggése az óratervvel

Az óra/foglalkozás látogatásának menete 1. A látogatás egyeztetése 2. Megbeszélés a látogatás előtt 3. Az óra / foglalkozás megfigyelése 4. Az óra / foglalkozás elemzése 5. A látogatást kiegészítő – nem kötelező – tevékenységek 6. A látogatás eredményének rögzítése Útmutató 91-92. oldal

1. A látogatás egyeztetése OH informatikai támogató felület, email, telefon A szakértő egyeztet a pedagógussal és az intézményvezetővel (óralátogatás időpontja, tárgya, osztály/csoport) A látogatás menetének egyeztetése (helyszín, kezdés időpontja, …)

Etikai kérdések a szakértő dönt a bizottságon kívül ki vehet részt a látogatáson – a pedagógus hozzájárulásával az információk csak a pedagógus engedélyével válhatnak nyilvánossá a szakértő megtekintheti a tanulói produktumokat a tematikus tervben, az óratervben szükséges a pontos forrásmegjelölés, hivatkozás EGYÉB?

2. Megbeszélés a látogatás előtt Az óra/foglalkozás előtti személyes találkozó 5-15 perc résztvevői: pedagógus, szakértő, intézményvezető – egyéb szakemberek cél: kapcsolatteremtés, bemutatkozások Témái lehetnek: szakértő rövid tájékoztatója a látogatás menetéről, a megfigyelés szempontjairól a pedagógus rövid tájékoztatója az óra céljairól, gyerekcsoportról, az előzményekről az óraterv átadása … egyéb körülmények

3. Az óra / foglalkozás megfigyelése A tanórák / foglalkozások … a tanulók termében zavartalan jelenlét rövid bemutatása a szakértőknek értő figyelemmel való jelenlét megfigyelési napló készítése – tényszerűség a 8 pedagóguskompetenciára, a hozzá kapcsolódó 77 indikátorra épül

Az óra / foglalkozás megfigyelése 1. Az óra / foglalkozás elemzése (megfigyelési szempontok) helyszín: barátságos, nyugodt környezet folyamata: a pedagógus reflexiója, önértékelése pl. - az óra/ foglalkozás eredményessége - a tervezéstől való eltérés indoklása - a történések rövid elemzése

Az óra / foglalkozás elemzése 2. szakértő elemzése – a kompetenciák és az indikátorok alapján általános pedagógiai szempontok és szaktárgyi szempontok az óra/ foglalkozás eredményességének rövid átfogó elemzése az állítások alátámasztása konkrétumokkal összegző értékelés kérdések megfogalmazása (ha szükséges!)

4. Az óra / foglalkozás elemzése a pedagógus záró megszólalása véleménynyilvánítás az elhangzottakkal kapcsolatban tömör összefoglaló válaszok utalás a saját fejlesztési tervére

Reflexiók Az óra/foglalkozás elemzés kezdetén a pedagógus osztja meg a reflexióit. Az adott szempontokhoz írjon olyan kérdéseket, amelyek mentén megfogalmazná a reflexióit! Az óra/foglalkozás céljai Az óra/foglalkozás menete, didaktikai feladatai Az óra/foglalkozás szakmaisága Módszertani megoldások Az óra/foglalkozás eredményessége

Az óra/foglalkozás témája Szempontok: Kérdések: Reflexiók: Az óra/foglalkozás célja: Az óra/foglalkozás menete: Módszertani megoldások: Az óra/foglalkozás eredményessége: