A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLEBELSBERG KUNO Miniszter: Kultuszminisztersége
Advertisements

Reformáció. Reformáció Kérdés: milyen vallásokat ismertek?
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
RENESZÁNSZ (XIV-XVI. század)
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
Önismeret Horváth Renáta.
„A nevelés évszázada”.
Jean-Jacques Rousseau ( )
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Felvilágosodás Bevezető óra.
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
HERBART ÉS DIESTERWEG.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
A felvilágosodás pedagógiai eszméi Magyarországon
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
A felvilágosodás nevelésügye Európában
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Rendező: Ranódy László 96’
Jean-Jacques Rousseau
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Voltaire és Rousseau 23/B.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
FELVILÁGOSODÁS.
René Descartes élete Károly Alexandra 9.b. Tartalomjegyzék Élete Fontosabb művei.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A VILÁG A XIX. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
A gyermekkép történeti alakulása
Iskolaújítási kísérletek a XVII. században
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
 A korszak a Fr. Forradalommal kezdődött  Kor jelszava: Merj gondolkodni!  a felvilágosodás magában foglalja a 17. század nagy részét, de:  mások.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Az enciklopédia szó jelentése
Etikai kérdések tanítása a hittanórán
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
Ókor Egyiptom Róma Görögország.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
1./ A magyar közoktatás rendszere
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Felvilágosodás kora A VILÁG MEGISMERÉSE.
Nevelésügy a felvilágosodás kori Magyarországon
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA

Korai felvilágosodás-Németország A pietizmus Központ: Halle Cél: a bensőséges hit felélesztése Pietisták: Spener Thomasius Francke A nevelő feladata Az oktatás tartalma Módszerek Intézményei: elemi iskola gimnázium pedagógium könyvtár nyomda Thomasius Francke

A magyar pietisták Bárány György, Fábri Gergely BÉL MÁTYÁS A pozsonyi evangélikus líceum szervezet tanterv módszerek tankönyvek az iskolai újságolvasás Bél Mátyás

Korai felvilágosodás- Anglia John Locke 1632-1705 Élete: * 1632 Tanul: London, Oxford --> orvos Shaftesbury, a presbiteriánusok vezére 1683- Holandia 1690- visszatér Angliába +1704

Filozófiai nézetei Értekezés az emberi értelemről (1690) velünk született eszmék nincsenek, minden ismeretünk a tapasztalásból ered a lélek születésekor fehér lap (tabula rasa), melyre a környezet és a nevelés hatása nyomja rá bélyegét

Pedagógiai nézetei Gondolatok a nevelésről (1693) A nevelés célja: a gentleman, a művelt úriember kialakítása Magánnevelés vagy iskolai nevelés? A nevelő A nevelés területei: Testi nevelés Erkölcsi nevelés Értelmi nevelés tantárgyak az oktatás módszerei Vallási nevelés Munkára nevelés

A francia felvilágosodás Rousseau (1712-1778) Élete * Genf 1712 Rézmetszést tanul zenetanár, kottamásoló, nevelő autodidakta tanulmányok Párizs--> az Enciklopédia szerkesztése 1749-->dijoni akadémia pályázata 1761 --> Uj Heloise 1762 --> Társadalmi szerződés 1762 --> Emil, vagy a nevelésről + 1778

Pedagógiai rendszere A természetes nevelés elve A negatív nevelés elve Iskolai vagy családi nevelés

A gyermeki fejlődés szakaszai 1. Szakasz: 0-2 év 2. Szakasz: 2-12 év (az értelem alvásának ideje) 3. Szakasz: 12-15 év (az értelem kibontakozásának korszaka) 4. 15-20 év (az érzelmek kibontakozásának korszaka) Rousseau a nőnevelésről

A német felvilágosodás A filantropizmus Basedow 1733-1790 Campe 1746-1818 Salzmann 1744-1811

A filantropisták pedagógiai nézetei A nevelés célja: a gyermeket felruházni minden olyan ismerettel, készséggel és jellembeli tulajdonsággal, melyre az életben szüksége lesz. A nevelés területei: testi nevelés erkölcsi nevelés értelmi nevelés az oktatás módszerei