„Út a munkához” program tapasztalatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Advertisements

Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
A SZOCIÁLIS TÁMOGATÁSI RENDSZER MUNKÁRA ÖSZTÖNZŐ ÁTALAKÍTÁSA ÚT A MUNKÁHOZ február.
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A közmunkaprogramok tapasztalatai,
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
általános főig. helyettes
Szőke István Szakmai igazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az ÚMVP intézményrendszere
A lokalitás szerepe a munkaerőpiaci folyamatok alakításában László Gyula Pécs, május 19.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Budapest Investment Zrt. 1 A kistérségek fejlesztéspolitikájának végrehajtói  Polgármesterek  Vállalkozások  Több célú kistérségi társulások – Elnök.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Integrált közösségi szolgáltató terek
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Közfoglalkoztatás és értékteremtés Szűcs Erika miniszteri megbízott Szociális és Munkaügyi Minisztérium Cegléd, április 15.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Út a munkához program Regionális Államigazgatási Kollégium március 20. Székesfehérvár.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Kistérségi találkozók I-III hó. A munkaerő-piac jellemzői MegnevezésLétszám e főIndex % Foglalkoztatottak száma 425,198,5 Munkanélküliek száma 21,390,3.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
1 „Út a munkához” program Szűcs Erika november 24. Budapest.
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában Pirisi Károly főigazgató Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
Zalaszentgróti Foglalkoztatási Paktum ZÁRÓKONFERENCIAZalaszentgrót 2009 november 26.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
TOP vas megyei aktualitásai
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A szociális támogatási rendszer munkára ösztönző átalakítása
Út a munkához program Pécs
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Előadás másolata:

„Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos 2009. november 10.

A program előzményei tartós foglalkoztatási gondok alacsony iskolai végzettség területi koncentráció társadalmi „attitűd” hátrányos helyzetűekhez szociális segélyezés rendszere jogosultság ( a legszegényebb aktív korúak ellátása, de más ellátás is van! ) pénzbeli ellátással garancia a megélhetésre kiegészítésként közcélú foglalkoztatás tapasztalatok : pénzzel nem lehet megoldani az ember „munkátlanságát” nőtt az ellátottak száma nőtt a kiszolgáltatottság tartóssá vált és erősödött a kirekesztődés

A program lényege, céljai a szociális ellátáson belül növeli a foglalkoztatási elemet ( 90 nap/30 nap ) bevezeti a kötelező képzés intézményét ( 35 év, 8 általános ) védelmet nyújt az arra rászorulóknak ( RSZ rendszere ) „közösségi” foglalkoztatókat von be a foglalkoztatás megvalósításába önkormányzat, Közmunka Tanács, regionális munkaügyi központok a vállalkozókat erőteljesen támogatja a legális foglalkoztatásban építkező programalkotás társadalmi feszültségek kezelése

Eszközök önkormányzat mint stratégiai partner ( finanszírozás, érdekeltség, kiegészítő támogatások + kötelezettség ) ÁFSZ szerepvállalása a szociális foglalkoztatásban ( véleményezés, közös adatbázis, közös képzés ) eszközbeszerzés, közfoglalkoztatás- szervezők, egészségügyi vizsgálat

A közösségi típusú foglalkoztatások I. Közcélú vagy közfoglalkoztatás szociális ellátás keretében történik jogosultság esetén jár önkormányzat vagy társulása a foglalkoztató ( plusz intézmények ) önkormányzati kötelező vagy önként vállalt feladatok jelentik a munkakínálatot csak a bér + járulék támogatott ( 95 %-ban ) időtartam minimuma törvényben szabályozott, de hosszabbítható felülről nyitott kassza

A közösségi típusú foglalkoztatások II. Közmunka foglalkoztatási program ( regisztrált álláskeresők, illetve 40 % RÁT, de nincs automatikus jogalap a részvételre ) Közmunka Tanács kezdeményezi, de az önkormányzat, társulásai, út- és vasút-társaság, vízügy, MÁV, stb. bonyolítja le ( szélesebb munkakínálat ) képzés, eszköz- és anyagbeszerzés is lehetséges időtartam korlátos pályázatos

A közösségi típusú foglalkoztatások III. Közhasznú munka foglalkoztatási program ( nem automatikus a bekerülés ) a regionális munkaügyi központ kezdeményezi, az önkormányzat és társulásai stb. bonyolítja ( szélesebb munkakínálat ) képzés, eszköz- és anyagbeszerzés is lehetséges ( nem csak üzemeltetési hanem beruházási jellegű feladatok is lehetségesek ) időtartam korlátos pályázatos

Tapasztalatok I. induló számítások: 210 ezer fő ellátott, 100 ezer fő foglalkoztatott, 10-15 ezer fő képzésbe bevonandó, 10-20 ezer fő potyautas, 5-8 ezer fő vállalkozásban foglalkoztatott gyors ütemben bővül az ellátottak köre ( 288 ezer fő ) a pénzbeli ellátottaké stabil ( 30-35 ezer főre csökkent ) közfoglalkoztatási tervek: 154 ezer fő, 76 milliárd forint támogatási igény, átlagos foglalkoztatási idő 5.4 hó/ 8 órában

Tapasztalatok II. foglalkoztatási célok ( területi differenciáltság ) kooperáció ( önkormányzat, szociális szolgálat, munkaügy ) felülről nyitott kassza versus pályázat társulási és települési szint vállalkozások szerepe

Tapasztalatok III. a köz által generált foglalkoztatásra szélesebb körben van szükség ( 55 év felettiek, ellátás nélküli regisztrált álláskeresők, járadékosok ) kliensek állapota és a munkavégzés (differenciáltabb aktivitási lehetőségek és képzési dimenzió bővítése szükséges ) eszközbiztosítás, irányítói szükségletek reális munkakínálat finanszírozás

További lépések- a rendszer korrekciója hozzáférés változtatása önkormányzati foglalkoztatási nyomás csökkentése ( új szereplők a foglalkoztatásban ) kistérségi normatíva lehívás képzés korszerűsítés romák pozicionálása

További lépések – a vidék erősítése a foglalkoztatásban programok koordinációja ( LHH, Leader, UMVP ) koordináció intézményesítése ( foglalkoztatási és szociális fórumok hálózata ) a gazdasági tevékenység irányába történő fejlődés támogatása ( OFA tanácsadói hálózat, HVK pénzügyi hálózat, FVM hálózatok ) a vállalkozások bevonása ( foglalkoztatás-támogatási rendszer ) a támogatott foglalkoztatás háttérintézményeinek fejlesztése ( tranzit foglalkoztató, szociális szövetkezet )

Köszönöm a figyelmet!