Készítette: Tóthné Babó Szilvia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A nevelési tanácsadók diagnosztikus szakmai munkája
Peőcz Veronika Béki Andrea
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Közösségi Szolgáltató Csoport
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Az iskolaérettség kérdése
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Hatodik előadás.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Bódor Andrea BAZ Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Integráló iskolák a közoktatásban
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az iskoláskor küszöbén
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Integráció és inklúzió
Befogadás-elbocsátás SZMM Zalaegerszegi Gyermekotthona.
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
Horváthné Moldvay Ilona gyógypedagógus, közoktatási szakértő
főosztályvezető-helyettes
Pedagógiai Szakszolgálatok „Szakszolgálatok a köznevelésben”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Új környezet Új emberek
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Készítette: Tóthné Babó Szilvia Nevelési tanácsadás Készítette: Tóthné Babó Szilvia

Megvalósítandó feladatok Pszichológiai gondozás és terápiás ellátás Fejlesztőpedagógiai támogatás BTMN gyermekek különleges gondozása, kiemelt szakmai megsegítése. Fejlesztés biztosítása a hozzánk fordulóknak. Ötödik életévüket betöltött gyermekek szűrése, prevenciós fejlesztésének megvalósítása. Terápiás ellátás, tanácsadás biztosítása a beérkező jelzések, problémafeltáró beszélgetések alapján.

Nevelési tanácsadás feladatai Kapcsolattartás a nevelési-oktatási intézményekkel, szakszolgálat szakembereivel, Gyermekjóléti Szolgálatokkal, Gyámhivatallal, gyermekorvosokkal és védőnői hálózattal. Műhelyfoglalkozások szervezésével, szülők, gyermekek segítése. Nyári képességfejlesztő tábor szervezése.

Fejlesztőpedagógiai tevékenységek 1.Részképesség-szűrés a Tagintézményhez tartozó óvodai intézményekben. 2. A képességfejlesztésben résztvevő gyermekek csoportba szervezése, fejlesztési tervük elkészítése. Fejlesztőpedagógusok órarendjének kialakítása. 3.Terápiák vezetése.

Fejlesztőpedagógus szakmai kompetenciái Képes adaptívan elemezni és értelmezni a szakértői véleményeket. Képes a szakértői diagnózisnak megfelelő pedagógiai tervezésre és beavatkozásra egyéni és kiscsoportos formákban. Képes a szakértői vélemény javaslatai alapján egyéni fejlesztési terv készítésére. Kompetenciája NEM terjed ki az SNI kategóriára!

Részképesség zavarok megnyilvánulása A nagymozgás területén: egyensúlyi bizonytalanságok Tájékozódás területén: testséma, téri tájékozódás bizonytalanságai Finommozgás területén: szem-kéz koordinálatlanságok Laterális oldaliság területén: váltott végtaghasználat Grafomotorika területén: ceruzahasználat szabálytalanságai Auditív (hallási) észlelés területén: gyenge differenciáló képesség

Vizuális (látási) érzékelés területén: felületes megfigyelő és elemző képesség Értelmi fejlettség területén. gyenge szintű figyelem. emlékezet, gondolkodás Matematikai gondolkodás területén: elemi számolási készség gyengeségei Érzelmi-akarati élet, szociális érettség területén: Feladattudat, feladattartás, monotónia tűrés, beilleszkedési és alkalmazkodási nehézség.

MSSST szűrés területei 1. Motoros minták szubteszt A kétoldali szeriális minták kivitelezését. A testvázlattal kapcsolatos téri tájékozódást. 2. Vizuo-perceptuo motoros szubteszt A vizuális diszkriminációt. Emlékezetet. Geometrikus ábrák és betűformák reprodukáló készségét. A minták térbeli és sorrendbeli orientációit. 3. Nyelvi szubteszt Auditív figyelmet Nyelvi emlékezetet Időrendi fogalmakban való tájékozódást Fogalmazási készséget

Értékelés A teszt mellé tartozik egy viselkedést mérő skála, melynek célja a gyermek vizsgálat alatti magatartásának megfigyelése. Értékelés Tanulási zavar: Veszély Nincs veszély Enyhe veszély

Ellátás a tagintézményben 1. Települések: Kunhegyes, Abádszalók, Tomajmonostora, Tiszabura, Tiszagyenda, Tiszaroff A szűrésen részt vett gyermekek száma: A szűrés alapján prevenciós csoportba került gyermekek száma kb: 140 fő

A fejlesztés fogalma A fejlesztendő gyermekek életkori és egyéni sajátosságokhoz igazított támasznyújtás A tanuláshoz szükséges pszichikus funkciók kibontakoztatása Fejlődési megtorpanások, lemaradások rendezése

Köszönöm a figyelmet!