PÁPA MEGYEI FÓRUM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Nem várt terhesség. NEM VÁRT TERHESSÉG Pánikba essünk? -Megtartsuk vagy elvétessük? -Kitől kérjünk tanácsot? -Hová forduljunk?
Advertisements

GYERMEK- ÉS IFJÚSÁG- ADDIKTOLÓGIA HELYZETE, FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYAI/THE STATE OF THE CHILD AND YOUTH ADDICTOLOGY CARE, TRENDS IN DEVELOPMENT DR. VARGA GÁBOR.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
H OGYAN SEGÍTHETEK GYERMEKEMNEK A STRESSZ LEKÜZDÉSÉBEN ? Szülők Iskolája 4. Nagyvárad, Dr. Balla Annamária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Az alkoholfogyasztás és az alkoholizmus hatása az egészségre Készítette: Keilbach Józsefné, FMISZI Bicske Felhasznált irodalom: Ember I. (Szerk.) Népegészségügyi.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
2012. szeptember 26. Kristály Lélekvédő Egyesület Előadó: Kálóczi Andrea.
A zajártalom, mint a leggyakoribb foglalkozási betegség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Dr. puli edit phd egyetemi adjunktus, széchenyi istván egyetem, győr
Káros Szenvedélyek Dohányzás.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Környezetgazdaságtan 1
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A könyvtár mint rendszer
„Adjunk esélyt mindenkinek
Az őszirózsás forradalom
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Felnőttképzés a közművelődésben
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Klasszikus genetika.
A szállítási probléma.
U8 – U10 célok a szezonra.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
Iskolai szociális segítő
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Előadás másolata:

PÁPA MEGYEI FÓRUM

SZENVEDÉLY, SZENVEDÉLYBETEGSÉG, FÜGGŐSÉG Összeállította: Birloni István Szocioterapeuta, szociálpedagógus

Szenvedély fogalma A “Magyar Értelmező Kéziszótár” szerint a szenvedély egy “sodró erejű érzelem” megnyilatkozás, ami jellemezhet valakit abban a tevékenységében, amit éppen akkor végez. A szenvedély sokféle lehet az egész életünket behálózza.(Munka, szerelem, horgászás, ivás, cigarettázás, evés, alvás)

Szenvedélybetegség A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is, mivel kényszeres viselkedési mintákból áll, melyekben a viselkedés irányítása, abbahagyása sikertelen.

Függőség Fogalma A szenvedélybetegség visszafordíthatatlan formája mikor a beteg már nem tud másra gondolni csak a szenvedélyére.

Leggyakoribb szenvedély betegségek Nikotin Hatalom Koffein Szex Alkohol Játék Drog Vásárlás Munka stb. Pc- „informánia”

AZ ÖRÖKLŐDÉS HÁROM FŐ KATEGÓRIÁJA TÁRSADALOM- KULTÚRA SZÜLŐ GENOTÍPUSA Szülők SZÜLŐ „MEGNYIL- VÁNULÁSA” SZOCIO- KULTÚRÁLIS ÖRÖKLŐDÉS BIOLÓGIAI ÖRÖKLŐDÉS A „MINTA” ÖRÖKLŐDÉSE TÁRSADALOM- KULTÚRA GYERMEK GENOTÍPUSA UTÓDOK (F1) GYERMEK „MEGNYIL- VÁNULÁSA”

Alkoholizmus Az orvosi definíciók az alkoholizmust olyan szenvedélybetegségként írják le, mely az alkohol kitartó fogyasztásával jár a negatív következmények dacára. Lényege az alkoholtól való testi-lelki függőség kialakulása, adott esetben – az alkohol hiánya esetén – elvonási tünetek megjelenése jelzi ezt a függőségi állapotot. Negatív hatással jár a fizikai, mentális egészségre, valamint a szociális kapcsolatokra.

Alkohol fogyasztok felosztása absztinensek, akik soha nem fogyasztanak alkoholt; a szociális ivók, akik elsősorban társaságban isznak, az ivás célja ilyenkor nem a részegség, bár időnként az is előfordul. A nagyivók rendszeresen és sokat isznak, gyakran lerészegednek. Közéjük tartoznak a "problémaivók”, akik ugyan nem rendszeresen, de önkontroll nélkül isznak, ha úgy érzik, gondjaik vannak. Közülük sokan válnak idővel alkoholbetegekké. Végül az alkoholbetegek, akiknek tevékenysége, gondolatai az alkohol megszerzése körül forog, kezelésük esetén elvonási tünetek alakulnak ki, ami mindenképpen orvosi ellátást igényel.

A PROCHASKA-DICLEMENTE-MODELL A MEGKÖZELÍTÉS AZT VIZSGÁLJA, HOGY AZ ALKOHOL FOGYASZTÓ EGYÉN MENNYIRE KÉSZ MEGVÁLTOZTATNI ALKOHOL FOGYASZTÓ VISELKEDÉSÉT. A VÁLTOZÁS FOLYAMATÁBAN KÜLÖNBÖZŐ SZAKASZOK KÜLÖNÍTHETŐK EL, MELYBEN AZ EGYÉNNEK KÜLÖNBÖZŐ CÉLOKAT KELL ELÉRNIE.

A PROCHASKA-DICLEMENTE-MODELL STÁDIUMAI A VÁLTOZÁSRA ELSZÁNÁS ELŐTTI (PREKONTEMPLATÍV) ÁLLAPOT AZ ELSZÁNÁS (KONTEMPLÁCIÓ) SZAKASZA AZ ELŐKÉSZÜLETI STÁDIUM AZ AKCIÓ STÁDIUMA A FENNTARTÁS STÁDIUMA

Forrás anyagok: James O. Prochaska-John C. Norcross-Carlo C. DIClemente: Valódi Újrakezdés Dr Varga Gábor: Addiktológia: intézményrendszer, ellátás, megelőzés

Köszönöm, hogy meghallgattatok további szép napot!!