Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana.
Advertisements

E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
KÖNYVTÁR, ESÉLYEGYENLŐSÉG, MINŐSÉGMENEDZSMENT Az Országos Idegennyelvű Könyvtár akadálymentesítési stratégiája 2008.november 26.
Biczák Péter Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer KSZR.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Bosnyák Könyvtár – Bosnyák U. 1.a Közvéleménykutatás
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A roma (az ember), mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Olvasóvá nevelés Mezőberény
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Gyűjtőköri szabályzat
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Könyvtár, Információs és Közösségi hely
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Könyvtári munkafolyamatok
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZOLGÁLTATÁSOK A különféle könyvtár típusokban
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
KRE-AKTÍV motivációs projekt
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
SZÁMVITEL.
1993-as közoktatási törvény
„B” komponens Az SZTE informatikai infrastruktúrájának fejlesztése
Arculatelemzés Varga Istvánné Informatikus-könyvtáros
A program általános célja
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A könyvtár mint rendszer
A könyvtár fogalma, szerepe az információszerzés folyamatában, könyvtártípusok  Minden jog fenntartva.
Felhasználóképzés a kórházban
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Könyvtárhasználati tájékoztató
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése

Az iskolai könyvtár telepítése Forgalmas közlekedési útvonalon Könnyen elérhető helyen Várható növekedés figyelembe vétele Az szolgáltatások igénybevételének mértéke A terek nagyobb hányada az állomány használatát szolgálja és ne az elhelyezését Minimálisan egy tanulócsoport elhelyezése ne egybefüggő tér, hanem funkcionálisan elkülönítve

Iskolai könyvtári terek Bejárati helység Nyilvántartási övezet Csoportos tanulás és foglalkozások helyszíne Könyv kiválasztó övezet Egyéni tanulás, kutatómunka övezete Pedagógiai műhely Reprográfia Stúdió Raktár Könyvtárostanár munkahelye

Általános iskolák térszerkezete Létszám Norma 200 30 kötet/tan. 400 20 kötet/tan. 600 20 kötet/tan. Könyvtári terek: Szabadpolcos könyvkiválasztó 100 kötet/m2 6000 kötet 60 m2 8000 kötet 80 m2 12000 120 m2 Egyéni tanulói, nevelői helyek: könyv 2 m2/fő 8,4 m2 (3 fő) 14 m2 (5 fő) 19,6 m2 (7 fő) nem nyomtatott anyagok 2,8 m2/fő – 40 m2 (20 fő) 60 m2 (30 fő) Többcélú csoportos foglalkoztató 2,5 m2 (2 fő) 40 m2 (30 fő) 40 m2 (30 fő) Pedagógiai műhely 20 m2 25 m2 Raktár, sokszorosító (nyomtatott és nem nyomtatott dokumentumok) 300 kötet/m2 Könyvtáros(ok) munkahelye   15 m2 (1 fő) 20 m2 (1,5 fő) 20 m2 (2 fő) Szociális helyiségek 10 m2 15 m2 Mindösszesen 133,4 m2 249 m2 329,6 m2 Az általános iskolai könyvtár térszerkezete

Középiskolák térszerkezete Létszám Norma 200 400 (30 köt/tan) 600 (25 köt/tan) Könyvtári terek: Szabadpolcos könyvkiválasztó 100 kötet/m2 10000 kötet 100 m2 12000 kötet 120 m2 15000 kötet 150 m2 Egyéni tanulói, nevelői helyek: könyv 2 m2/fő 22,4 m2 (6 fő) 28 m2 (10 fő) 42 m2 (15 fő) nem nyomtatott anyagok 2,8 m2/fő – 80 m2 (40 fő) 120 m2 (60 fő) Többcélú csoportos foglalkoztató 2,5 m2 (2 fő) 40 m2 Pedagógiai műhely 20 m2 25 m2 30 m2 Raktár, sokszorosító (nyomtatott és nem nyomtatott dok.) 300 kötet/m2 Könyvtáros(ok) munkahelye   15 m2 (1 fő) 20 m2 (2 fő) 25 m2 (2,5 fő) Szociális helyiségek 10 m2 15 m2 Mindösszesen 207,4 m2 353 m2 457 m2 középiskolai könyvtár térszerkezete

Bejárati helység Klubszerűen kialakított Napilap, folyóirat lapozó Közérdekű információ, hirdetések, Könyvtári találkozóhely Ruhatár, táskatartó

Nyilvántartási, ellenőrzési övezet Kölcsönzőpult Olvasószolgát Tájékoztatási pont Katalógusok és internet közelsége

Csoportos tanulás és foglalkozások helye Könnyen megközelíthető Fallal elválasztott Nagyobb zajszinttel járó foglalkozások Alkalmas frontális és csoport munkára Szüksége eszközök kéznél

Könyvek és egyéb médiumok kiválasztó övezete A könyvek szabadpolcos kihelyezésű anyaga 120-150 kötet/m2 Levegős elhelyezés Kisebb nagyobb egyéni tanulóhelyek kialakítása Része a folyóirat olvasó

Az egyéni tanulás és kutatómunka övezete A bejárattól a legmesszebb elhelyezve Fallal vagy polcokkal elkülönített Kézikönyvtár elhelyezése 2 m2/fő illetve 2,8 m2/fő helyigény

Pedagógia műhely Reprográfia, gyártás Stúdió – Pedagógiai gyűjtemény és műhely Technikai eszközök Órára való felkészülés Reprográfia, gyártás Papírmásolás, hang- és videofelvétel készítés Stúdió – Rádió és tv műsorok készítése

Könyvtárostanár munkahelye Raktár Használaton kívüli könyvek, és értékes könyvek 300 kötet/m2 Könyvtárostanár munkahelye Feldolgozás és beszerzés 15 m2/fő térigény + 5 m2 további dolgozónak

Összegzés Az iskolai könyvtár az iskola információs központja legyen; Mind állományával és tereivel ezt erősítse; „részvételi kultúra” kiterjesztette a könyvtárhasználók szerepét az információ fogyasztójától az információ létrehozójáig, ezért az iskolai könyvtáraknak olyan „alkotói tereket” is biztosítani kell a diákok számára, ahol számítógépek és egyéb digitális eszközök segítségével gyakorlati feladatokat tudnak végrehajtani, ideértve információs termékek (pl. videók, blogok, podkasztok, 3D projektek, poszterek, infografikák) előállítását.