A KERÉKPÁR TÖRTÉNETE KÉPEKBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nikotin Függőség!!.
Advertisements

Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
(Bedekovics Péter: London)
a sebesség mértékegysége
A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!
A ló.
A sportág születése nem köthető pontos dátumhoz, ám a feltételezések szerint már az 1700-as években is görkorcsolyáztak. Az első görkorcsolyákat a már.
Rendszertervezés CAD.
Hogy is volt akkor valójában?
Videó kártyák újdonságai Készítette: Villás Tibor.
A vonat csomagtartójához hosszú fonalat erősítettünk
Élménybeszámoló Molnár Dávid 9/B. Mikor az előtérbe értünk, egy fura szerkezet tárult elénk… Egy autó volt kiegyensúlyozva, ezért egy kötélen keresztül.
BIOMECHANIKA ANE/ANF, ALE/ALF, UDSZ, KIEG. 2007/2008 I. félév
Volumetrikus szivattyúk
Egy magyar reneszánsz kompozíció
Számítógépek, és Gps-ek az autókban
Eredete és fajtái angol eredetű játék és sportág, melynek során apró
Környezet- és emberbarát megoldások az energiahiányra
1900 Párizs-első matematikai világkonferencia Hilbert híres előadása, melynek hatására tág teret kapott az absztrakt gondolkodásmód széleskörű alkalmazása.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Készítette: Bojtár Veronika
Gravitációs erő (tömegvonzás)
Programozás I. Ciklusok
Most van a nyulak hónapa!!!
Programozás C-ben Link és joint Melléklet az előadáshoz.
Cars Old cars Története Rolls-Royce története Charles Stewart Rolls az angol aranyifjúsághoz tartozott, már származásánál fogva is. 19 évesen egy 3,5.
David Livingstone.
Kirándulás a Loire mentén. A Chartres-i székesegyház (épült: )
Minta a beadandó feladathoz
Homérosz és művei 3/A.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai kar Szobakerékpár Tervezése Gépészeti tervezés módszerei feladat Készítette: Pásztor Péter Pásztor.
ÁTKELÉS A VÖRÖS TENGEREN
Kerékpártároló átadás
Kutatók (fejlesztők) éjszakája
ismétlődő (azonos vagy hasonló) tevékenységek megvalósítására szolgál
E-cherry adománybolt, adományboltok Magyarországon
Név:Major Krisztina és Szabó Henrietta Osztály: XI.G Dátum:
Az internet kialakulása
Lecke a vadludaktól.
Lecke a vad-ludaktól.
A Neumann-elvek 3. ÓRA.
Operációs rendszerek fejlődése
Csimag.hu Bemutatkozó.
Szeged az első világháborúban
A legismertebb erőfajták
Készítette: Terék Máté.  Alexander Sztyepanovics Popov ( ) orosz tudós május 7-én Péterváron az orosz fizikusok társulatának bemutatja.
Világjárványok az emberiség életében
Örökmozgó Kazinczi Cintia.
ELEKTRONIKUS KERÉKPÁR VÁLTÓ- RENDSZEREK KÖŐ KATALIN EC58AW.
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
LEGO Dacta program.
Egyéb műszaki jellemzők
Szélenergia.
Leonardo Da Vinci.
Időmérés története Szerző:Vörös László.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
A középkori lovagok harci viselete
Google Autó Lengyel Róbert Óbudai Egyetem, 2015.
Készítette: Dúrkó Irén könyvtáros és Virág Noah 5. osztályos tanuló
Akcióhatékonysági index
Ez a titokban épült földalatti templom, a világ nyolcadik csodája. 12
121. óra Algebra
High-tech építészet és Sir Norman Foster
Eiffel torony La Tour Eiffel.
Akcióhatékonysági index
Sportágak a XIX-XX. századfordulón
Lecke a vad-ludaktól Ismertelen szerző ♫ Turn on your speakers!
Lecke a vad-ludaktól Ismertelen szerző ♫ Turn on your speakers!
a sebesség mértékegysége
Előadás másolata:

A KERÉKPÁR TÖRTÉNETE KÉPEKBEN

1700-as évek Sier de Sivrac találta fel a Celerife-t (angolul Celeripede) állatokhoz hasonló kerettel (ló, madár, kígyó), a részletek nem ismeretesek. Pedálai nincsenek, a hajtó a lábával hajtotta, kormányozni csak dőléssel lehetett.

1800-as évek eleje A német Carl von Drais tervezte az 1818-as párizsi világkiállításra. Ezt a sétáló gépet mondják a kerékpár elődjének. Később Nagy Britanniában is bemutatásra került Hobby Horse és Dandy Horse néven.

A skót kovács Kirkpatrick MacMillan tervezése A skót kovács  Kirkpatrick MacMillan tervezése. Ennek a szerkezetnek már kormányműve is volt, ami egy kormányból és pedálból állt, amit előre és lefele kellett nyomni, ezáltal először nyílt lehetőség a szerkezet használatára anélkül, hogy a hajtó a lába a földhöz ért volna. A 26 kg-s óriási súlyánál fogva nem terjedt el széles körben.

1800-as évek vége A szerkezetet, mely szintén kormánnyal és pedállal ellátott, Pierre Michaux páriszi baba- és lovaskocsi készítő tervezte. Ez volt a világ első tömegesen gyártott szerkezete, mely 1870-re már világszerte is elterjedt.

Erre az időre a kerékpár első kereke mind nagyobb és nagyobb lett Erre az időre a kerékpár első kereke mind nagyobb és nagyobb lett. Mindennek az oka a kerekek fordulatszámának növelése, melynek következtében nagyobb távolságokat nagyobb sebességgel lehetett megtenni. Angliában penny-farthing-nek is nevezték, mivel hasonlított egy-egy egymás mellé állított pennyre és fityingre (farthing). A szerkezet egyenes kormányt kapott, fa abronccsal és küllőkkel. A kerékpár ezen új formája szükséges volt a komolyabb kerékpározási technikák megvalósításához.

1900-as évek Mialatt Michaux velocipédjének első kereke folyamatosan nőtt, elkezdődtek a fejlesztések egy hátsó-kerék meghajtású kerékpárral is, mely fogaskerékkel és lánccal üzemelt. 1885-ben az angol John Kemp Starley megalkotta a Rover, a kerékpárt azonos méretű kerekekkel. Ez a mai modern kerékpár prototípusa. Amint a neve is utal rá, a kerékpározás immár sokkal biztonságosabb lett, mint bármelyik elődjével. A kerékpár felszereltségét tekintve már kapott nyerget, kormánymarkolatot és végre a pedálok is logikus elhelyezésre kerültek, ezáltal nagymértékben megkönnyítve a kerekezést.

Napjainkban