BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
A tehetséggondozás kihívásai
Miről álmodik a rezidens?
Előadás másolata:

BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Támop 2.2.2. 2010. szeptember 14-15. Zárókonferencia Az elégedettségi kérdőív bemutatása 2010. január: A kérdőívek kialakítása 2010. május: A kérdőívek validitásvizsgálata Előadó: Juhász Márta Email: juhaszm@erg.bme.hu BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Az elégedettségvizsgálat célja élőfej Az elégedettségvizsgálat célja felmérni, hogy a pályaorientációs programok felhasználói – a tanácskérők – elégedettek-e a tanácsadási szolgáltatással, és ez az elégedettségük az egyes területeken mérve milyen mértékű. Az elégedettségvizsgálat célja felmérni, hogy az elsődleges (intézmények: iskolák, alapítványok, cégek) és a másodlagos célcsoport tagjai, azaz az on-line vagy hagyományos (egyéni, csoportos, elérő) pályaorientációs programok felhasználói, a tanácskérők elégedettek-e a tanácsadási szolgáltatással, illetve az elégedettségük az egyes területeken mérve milyen mértékű.

Az elégedettségről… BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az elégedettség B = f (P, E) B: behaviour, P: person, E: environment Környezet (E) egyéni,individuális különbségek (P) szubjektív interpretáció ELÉGEDETTSÉG (B) BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Herzberg, 1970.

Herzberg kétfaktoros elmélete Motivátorok kihívás, önmegvalósítás, felelősség, előléptetés, fejlődési lehetőség, elismerés, feladat tartalma, jelentősége = meglétük elégedettséget okoz Higénés tényezők fizikai és pszichológiai környezet, vállalati politika, vezetési stílus, munkafeltételek, személyes kapcsolatok, beosztás, munkahely biztonsága, fizetés = hiányuk elégedetlenséget okoz A tanácskérő elégedettsége a tanácsadó szakmai munkájával. A tanácskérő személyiségének fejlődése a tanácsadás segítségével (célkitűzés, növekedés, kibontakozás, önmegvalósítás, énhatékonyság, kompetencia érzés). Szervezés, struktúra, tárgyi, személyi feltételek, pszichológiai környezet: kapcsolat a tanácsadóval, hangulat, csoportlégkör, bizalom. Tárgyi feltételek: a terem elrendezése, esztétika. A modell lényege, hogy a munkahelyi elégedettséget és elégedetlenséget okozó tényezőket függetlennek tartja egymástól.

A kérdőív kialakításáról… BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

KÖSZÖNET a győri és a budapesti Életpálya-tanácsadó Programiroda nagyon kedves munkatársainak! BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az elégedettségvizsgálat kialakításának lépései Célcsoport megismerése és annak feltárása mit jelent számukra az „elégedettség a szolgáltatással”. Specifikus modulokból épül fel, melyhez alapul szolgálnak azok az elemek, amelyek a szolgáltatás részét képezik.

élőfej A kérdőív a pályaorientációs tevékenység típusai alapján modularizált, így összesen az alábbi 5 fő modulból épül fel: Egyéni tanácsadás Személyes Távtanácsadás: telefon, email, csevegés Csoportos tanácsadás Csoportos fejlesztés Elérő programok: Távtanácsadás: telefon, email, csevegés, fórum Intézményekkel való kapcsolattartás 6. Nemzeti Pályaorientációs Portál (jelenleg nem képez modult, viszont az erre vonatkozó kérdések beépülnek a többi modulba, illetve a portál elkészültével külön modul kialakítására kerül sor).

Kérdőívek Kérdőív az egyéni tanácsadásról 3-6 alkalmas egyéni konzultáció: a tanácskérő egyéni pályaorientációs problémáinak kezelése áll. pl. pályaorientáció, pályakorrekció,. Személyes, távtanácsadás Kérdőív az egyéni tanácsadásról Kérdőív a csoportos tanácsadásról Kérdőív a csoportos fejlesztésről Kérdőív az elérő programokról Kérdőív az intézményekkel való kapcsolattartásról 3-6 alkalmas csoportos konzultáció, olyanokkal, akik hozzá hasonló helyzetben vannak. Hosszabb időtartamú, képzésjellegű min. 7 alkalmas csoportfoglalkozás-sorozat. Funkciója kettős: a) program népszerűsítés, b) tanácskérők informálására, tájékoztatására. Pl. állásbörze, karrierbörze, osztályfőnöki óra,, fesztiválokon, táborokon való megjelenés. Személyes és távtanácsadás. Az életpálya tanácsadók a társintézmények vezetőivel is felveszik a kapcsolatot. A társintézmények bevonása, véleményük megkérdezése az életpálya-tanácsadási szolgáltatás minőségére vonatkozóan kiemelten fontos. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Faktorok és skálák BIZALMI LÉGKÖR (B) ÉRTŐ FIGYELEM (F) élőfej Faktorok és skálák I. Kapcsolat (K) Bizalmi légkör (b) Ülés hangulata (h) Értő figyelem (f) Nyitottság (ny) II. Tanácsadó elérhetősége (E) III. Szolgáltatás körülményei (Kö) IV. Szolgáltatás minősége (M) Együttműködés (e) Szorongásoldás (sz) Információ validitása/érvényessége (e) Kapott-e segítséget (s) Rugalmasság (r) Tanácsadó megbízhatósága (m)  BIZALMI LÉGKÖR (B) ÉRTŐ FIGYELEM (F) SZOLGÁLTATÁS KÖRÜLMÉNYEI (Kö) EREDMÉNYESSÉG (Er) Kapcsolat (K) A pályaorientációs tanácsadó és a tanácskérők közötti kapcsolat minőségét méri. A program felhasználói hogyan ítélik meg: a tanácsadás folyamata során sikerült-e kialakítani egy érdeklődő, nyitott, elfogadó, bizalmi kapcsolatot a tanácskérő és a tanácsadó között. A tanácsadó a pályaorientációs szolgáltatás során kialakult csoportfolyamatokat hogyan kezelte. Bizalmi légkör (b): a szolgáltatás során kialakult-e egy olyan kapcsolat a tanácsadó és a tanácskérő között, amelynek keretei között a tanácsadó őszinte bizalommal meg tudott nyilvánulni a tanácsadó előtt. Ülés hangulata (h): az ülések hangulatával, légkörével való elégedettség. Értő figyelem (f): azt méri, a tanácskérő aktív figyelmet kapott-e a tanácsadási folyamat során (tanácsadótól, csoporttársaktól). Nyitottság (ny): a tanácsadó/a csoporttagok érdeklődését, viszonyulását méri a tanácskérő problémái, kérdései iránt. Tanácsadó elérhetősége (E) A tanácsadó elérhetősége azt méri, hogy program felhasználói hogyan vélekednek a tanácsadó elérhetőségéről. Szolgáltatás körülményei (Kö) A szolgáltatás körülményei a pályaorientációs szolgáltatás helyszínének megközelíthetőségével (bejutás a tanácsadókhoz), elhelyezkedésével és a tanácsadói iroda belső állapotával (helyiség állapotával, megvilágításával, hőmérsékletével) való elégedettséget méri. Szolgáltatás minősége (M) A szolgáltatás minősége a szolgáltatás tartalmi részével való elégedettséget méri, olyan tényezőkre összpontosítva, mint az együttműködés, a szorongásoldás, rugalmasság, a kapott információ hasznossága, megbízhatósága. Együttműködés (e): azt méri, a tanácsadó a kölcsönös megértés jegyében kommunikál-e a tanácskérővel. Szorongásoldás (sz): azt méri, a tanácsadó törekszik-e a tanácskérő tanácsadási folyamattal kapcsolatos esetleges szorongásainak feloldására. Információ validitása/érvényessége (e): arra vonatkozik, hogy a tanácskérő saját véleménye szerint hiteles és használható információkat kapott-e a tanácsadótól. Kapott-e segítséget (s): arra vonatkozik, hogy a tanácsadási folyamat révén a tanácskérő eszköztára bővült-e álláskeresési technika, önismeret, pálya- és szakmaismeret, konkrét információ tekintetében. Rugalmasság (r): azt méri, a tanácsadó hajlandó volt-e alkalmazkodni a tanácskérő lehetőségeihez, igényeihez. Tanácsadó megbízhatósága (m): azt méri, a tanácskérő rá merte-e bízni magát a tanácsadóra, tudott-e rá számítani/benne bízni BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az egyéni személyes (Esz) tanácsadás Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni. El mertem mondani a problémámat. Jól éreztem magam. A beszélgetés hangulata jobb volt, mint gondoltam. Értő figyelem (F) A tanácsadó kedves volt. A tanácsadó törekedett arra, hogy megoldást találjunk a kérdésemre. Úgy éreztem, a tanácsadó megérti a helyzetemet. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a szobában. A tanácsadói iroda világítása megfelelő volt. Könnyen megtaláltam a tanácsadói irodát. Nyugodtan tudtunk négyszemközt beszélgetni. A tanácsadás helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám ezt a tanácsadási szolgáltatást. Megértettem, amit a tanácsadó mondott nekem. A tanácsadó utánanézett a kérdéseimnek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. Kaptam segítséget problémám megoldásához.

Az egyéni távtanácsadás (Et) kérdőív Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni. El mertem mondani a problémámat. Jól éreztem magam. A beszélgetés hangulata jobb volt, mint gondoltam. Értő figyelem (F) A tanácsadó kedves volt. A tanácsadó törekedett arra, hogy megoldást találjunk a kérdésemre. Úgy éreztem, a tanácsadó megérti a helyzetemet. Szolgáltatás körülményei (Kö) A tanácsadói email-címét és/vagy telefonszámát és/vagy a csevegőszobát könnyen megtaláltam. A tanácsadói honlap könnyen kezelhető. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám ezt a tanácsadási szolgáltatást. Megértettem, amit a tanácsadó mondott nekem. A tanácsadó utánanézett a kérdéseimnek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. Kaptam segítséget problémám megoldásához.

A csoportos tanácsadás (Cs) kérdőív Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni a csoportban. El mertem mondani a kérdésemet a csoport előtt. Jól éreztem magam a csoportban. A csoport hangulata jobb volt, mint gondoltam. Szívesen szólaltam meg a csoportban. Volt lehetőségem szóhoz jutni a csoportban. Kedveltem csoporttársaimat. Értő figyelem (F) A csoport figyelmesen meghallgatott engem. A csoport vezetője kedves volt velem. A csoportban törekedtünk arra, hogy megtaláljuk a megoldást a felmerült kérdésekre. Úgy éreztem, a csoportvezetőt valóban érdekelte a helyzetem. A csoportban mindenki részt vett a közös beszélgetésben. A csoport vezetője kézben tudta tartani a csoportot. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a teremben. A terem világítása megfelelő volt. A csoportos tanácsadás helyszínét könnyen megtaláltam. A program helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám ezt a tanácsadási szolgáltatást. Értettem, amit a csoport vezetője mondott. A csoport vezetője utánanézett a kérdéseinknek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. A csoportban segítséget kaptam a problémáim megoldásához.

A csoportos fejlesztés (CsF) kérdőív Bizalmi légkör (B) Őszinte tudtam lenni a csoportban. El mertem mondani a kérdéseimet a csoport előtt. Jól éreztem magam a csoportban. A csoport hangulata jobb volt, mint gondoltam. Szívesen szólaltam meg a csoportban. Volt lehetőségem szóhoz jutni a csoportban. Kedveltem csoporttársaimat. Értő figyelem (F) A csoport figyelmesen meghallgatott engem. A csoport vezetője kedves volt velem. A csoportban törekedtünk arra, hogy megtaláljuk a megoldást a felmerült kérdésekre. Úgy éreztem, a csoportvezetőt valóban érdekelte a helyzetem. A csoportban mindenki részt vett a közös beszélgetésben. A csoport vezetője kézben tudta tartani a csoportot. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a teremben. A terem világítása megfelelő volt. A csoportos fejlesztés helyszínét könnyen megtaláltam. A program helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám a csoportos fejlesztés szolgáltatást. Értettem, amit a csoport vezetője mondott. A csoport vezetője utánanézett a kérdéseinknek a következő alkalomra. A tanácsadó emlékezett arra, amiről előző alkalommal beszéltünk. A csoportban segítséget kaptam a problémáim megoldásához.

A személyes elérő (Sze) program kérdőív Bizalmi légkör (B) Fel mertem tenni kérdésemet a tanácsadónak. Jól éreztem magam. A tanácsadó törekedett arra, hogy válaszolni tudjon a felmerült kérdésre. Szolgáltatás körülményei (Kö) Kellemes hőmérséklet volt a teremben. A terem világítása megfelelő volt. A program helyszínét könnyen megtaláltam. Lehetőség volt külön is beszélni, egyeztetni a tanácsadóval. A program helyszínének hangulata kellemes volt. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám az életpálya-tanácsadási programot. Értettem, amit a tanácsadó mondott. Kaptam segítséget az álláskereséshez. Kaptam információt a képzési lehetőségekről. Kaptam segítséget abban, hogy milyen szakmák közül választhatok. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Az elérő távszolgáltatás (Te) program Bizalmi légkör (b) Fel mertem tenni kérdésemet a tanácsadónak. Jól éreztem magam. A tanácsadó törekedett arra, hogy válaszolni tudjon a felmerült kérdésekre. Szolgáltatás körülményei (Kö) A tanácsadói email-címét és/vagy telefonszámát és/vagy a csevegőszobát könnyen megtaláltam. Lehetőség volt külön is beszélni, egyeztetni a tanácsadóval. A tanácsadói honlap könnyen kezelhető. Eredményesség (Er) Ismerőseimnek is ajánlanám az életpálya-tanácsadási programot. Értettem, amit a tanácsadó mondott. Kaptam segítséget az álláskereséshez. Kaptam információt a képzési lehetőségekről. Kaptam segítséget abban, hogy milyen szakmák közül választhatok. A tanácsadó sok hasznos információval szolgált. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

Egyéb adatok 1. Nem: a) férfi b) nő 2. Tényleges családi állapot a) Hajadon / nőtlen b) Házas / élettársi kapcsolatban él c) Elvált, vagy külön él d) Özvegy 3. Életkor a) 6-10 év b) 11-14 év c) 15-18 év d) 19-24 év e) 25-30 év f) 31-40 év g) 41-50 év h) 51-62 év i) 63 év felett 4. Legmagasabb iskolai végzettség Ha tanuló, akkor alsós (általános iskolában); felsős (általános iskolában); középiskolás; felsőoktatási hallgató; felnőttképzésben tanul. Ha már nem tanuló: Nem járt iskolába; Kevesebb, mint 5 osztály; 8 osztályos; 10 osztályos; Szakmunkásképző; Szakiskola; Speciális szakiskola; Szakközépiskolai érettségi Gimnáziumi érettségi; Főiskolai vagy alapdiploma; Egyetemi vagy mesterdiploma. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

0 – Rám nem vonatkozik az állítás. Kérdőív alkalmazása 1 –Nem értek egyet; 2 –Bizonytalan vagyok; 3 – Egyet értek; 0 – Rám nem vonatkozik az állítás.

Egyéb adatok 5. Munkaerőpiaci státusz a) Tanuló b) Pályakezdő c) Képzési lehetőséget kereső d) Munkaerőpiaci aktivitást mutatók: Tartós álláskereső: Friss álláskereső Állást váltani szándékozó Pályát váltani szándékozó Vállalkozást indítani szándékozó e) Gyermekgondozás f) Nyugdíjas 6. Jelenleg dolgozik-e? Igen Nem 7. Munkahely típusa állami szféra - központi költségvetési szerv állami szféra - helyi önkormányzati költségvetési szerv non-profit szektor versenyszféra Lakóhely BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu

A kérdőív kitöltésének körülményei élőfej A kérdőív kitöltésének körülményei A tanácsadónak a tanácsadási tevékenység típusa alapján ki kell választania a kérdőív melyik modulját tölteti ki a tanácskérővel. A felvétel módja A felvétel időzítése A személyes találkozások esetében az utolsó tanácsadási találkozást követően. Egyéni távtanácsadás (telefon, e-mail, csevegés) esetében az utolsó alkalmat követően e-mailben. Elérő programok esetében (személyes és távtanácsadás) a program befejezését követően. Intézményekkel való kapcsolattartás esetében az adott megbízás teljesítését követően. Idozites: A személyes találkozások esetében (egyéni személyes tanácsadás, csoportos tanácsadás, csoportos fejlesztés) az utolsó tanácsadási találkozást követően kell felkérni a tanácskérőt a kérdőív kitöltésére. Egyéni távtanácsadás (telefon, e-mail, csevegés) esetében az utolsó alkalmat követően e-mailben, vagy postai úton kell felkérni a tanácskérőt a kérdőív kitöltésére. Erre már a beszélgetés folyamán fel lehet hívni a figyelmet. Elérő programok esetében (személyes és távtanácsadás) az elérő program befejezését követően kell felkérni a tanácskérőt a kérdőív kitöltésére. Intézményekkel való kapcsolattartás esetében az adott megbízás teljesítését követően kell felkérni az intézmény illetékes személyét a kérdőív kitöltésére. A kérdőív tanácskérőkhöz történő eljuttatásával és a kitöltött kérdőívek tőlük való begyűjtésével lehetőség szerint egy semleges személyt kell megbízni. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék www.erg.bme.hu