Vendéglátás Akadémia, VESZPRÉM 2016

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Horthy-korszak kezdete Trianoni békeszerződés. 1.Előzmények (a tanácsköztársaság bukása utáni időszak) a.) rövid életű, átmeneti kormányok alakulása.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Készítette: Gondos Borbála
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
A Honfoglalás. A Kárpát-medence a honfoglalás előtt  Római uralom vége  hun uralom  Attila halála  hun uralom   germánok uralma Kárpát-medence.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Izrael „történelem előtti” kora. 0. Mi az a „történelem előtti kor”? A zsidó történetírás Kr.e körül jelent meg Kánaánban:  Az éppen megszülető.
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
Hétköznapi élet a XI-XIII. században.  A lovagi életmód  A 11. sz. alakul ki,   volt erős központi hatalom Európában  Arisztokrácia feladata volt.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Magyarország gyógyfürd ő i és gazdasági vonzata. Magyarország különösen gazdag gyógyvizekben, termál- és gyógyvíz készletei alapján Európa országai közül.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
RÉGIÓK és TRENDEK CSÍKI SÁNDOR Vendéglátás Akadémia, Lajosmizse 2016.
Zsírok, olajok Trigliceridek. Trigliceridek (Zsírok, olajok) A természetes zsírok és a nem illó olajok nagy szénatomszámú karbonsavak (zsírsavak) glicerinnel.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A nemzetközi üzleti élet etikája
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép
Vendéglátás Akadémia, BUDAÖRS 2017
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Egészséges táplálkozás
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Magyar Tudományos Akadémia Talajtani és Agrokémiai Kutatóintézet
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Vízkeresők csoport: Beke Szabolcs Bojtor Cintia Hegedüs András
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
Egészségügyi közbeszerzések
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
A „fény százada”.
Környezetgazdaságtan 1
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
RÉGIÓK és TRENDEK Csíki Sándor FOOD&WINE Vendéglátás Akadémia
Innovációs képesség és jólét összefüggései
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
AVL fák.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Élj ökosan – generációkon át II.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Településföldrajz II. A városok fejlődése.
Vállalati fenntarthatóság
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Megújuló energiaforrások
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A regionális szintek hierarchikus rendszere
A gazdasági fejlettség mérőszámai
TIENS FOKHAGYMAOLAJ KAPSZULA.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

Vendéglátás Akadémia, VESZPRÉM 2016 RÉGIÓK és TRENDEK CSÍKI SÁNDOR Vendéglátás Akadémia, VESZPRÉM 2016

AZ IPARI KORSZAKOT MEGELŐZŐEN… A korábbi évszázadokat Európában is a hiányos táplálkozás, a nehezen emészthető, íztelen, sok rostot tartalmazó, rosszul elkészített, figyelmetlenségből, vagy tudatlanságból szennyezett ételek, az éhínségek, az emelkedő élelmiszerárak jellemezték. Az élelmiszerek tulajdonságai közül a legfontosabb, hogy: mennyire kiadós, mennyibe kerül, milyen mértékben reprezentálja a társadalmi státuszt. mennyire laktató, Az élelmiszerek tulajdonságai közül NEM fontos: tápértéke, íze.

AZ ÍZLÉS, MINT TÁRSADALMI , GAZDASÁGI MOZGATÓRUGÓ A táplálkozás mágiával, majd vallási rituálékkal való szoros kapcsolata helyett, az elmúlt évszázadokban egyre erősödve, a tudományos szemlélet (dietétikai összefüggések, tápérték, stb.) vált egyre erősebbé, napjainkra pedig uralkodóvá. A 20. század végi fogyasztói társadalmak trendjeként megszületve, az új évezredre az ételek egészségessége, tápértéke és íze (illata) vált a nyugati világ, élelmiszerekhez kötődő, legtöbbre tartott értékévé. Az íz és az ízlés folyamatosan megújuló irányelvvé, a táplálkozáshoz kötődően pedig a gazdasági és társadalmi változások mozgatórugójává vált.

2016 ÉTTERMI TRENDJEI National Restaurant Association (NRA) felmérésén, 2015 végén, az American Culinary Federation (ACF) 1.575 séfje nyilatkozott arra a körkérdésre válaszolva, hogy: Mit tart 2016 legfontosabb étel-trendjeinek? Helyi eredetű húsok és tengeri alapanyagok használata A séf által meghatározott „fast casual” koncepciók Helyben termesztett termékek használata Hiper-lokális beszerzési források Minimális feldolgozottságú, természetes alapanyagok A környezet fenntarthatósága Egészséges gyermek ételek Új metszésű húsok Fenntartható tengeri élelmiszerek Házi / kézműves fagylaltok

Az elmúlt 10 évben legnagyobb mértékben előretört kulináris trendek: Helyi beszerzési források Gluténmentes konyha A környezet fenntarthatósága  Etnikai konyhák és ízek Az ételek tápláló tulajdonságai

Ami kiment a divatból? Amikor a séfeket arra kérték, hogy nevezzék meg, hogy mi volt trendi 10 évvel ezelőtt, ami ma már nem az, igen sokféle válasz érkezett, mint a: molekuláris gasztronómia, sous-vide, habok, falatkák. A leggyakoribb válaszok között voltak a divatjamúlt “all-you-can-eat” büfék és a nagy adagok, amelyek átengedték a helyüket a kis tányéroknak.

Ami 10 év múlva is trendi lesz? A környezet fenntarthatósága A helyi beszerzési források  Az ételek tápláló tulajdonságai  Az etnikai konyhák és ízek  A gluténmentes konyha 

Az egyszerűség művészete – vissza a gyökerekhez! A kézműves és házi készítésű fogalmaival újra előtérbe került a soha meg nem unható egyszerűséghez és klasszikus fogásokhoz való visszatérés. A savanyítás, fermentálás, füstölés, a hagyományos receptek felfrissítése, a kevesebb számú hozzávaló, a tisztább, karakteresebb, közérthetőbb ízek újra dicsfényben ragyoghatnak.

„A belső megfigyelő legtöbbször semmi különöset nem talál saját vidéke leggyakoribb alapételeiben, azok hiányát vagy eltérő formáját más táplálkozási szokások ismerete híján el sem tudja képzelni.” Egy adott régió lakói, jellegzetesnek, többnyire a gyakrabban előforduló, történelmileg fiatal, ünnepi ételeket érzik. A „belső megfigyelő”

A VÁLTOZATOSSÁG CSÖKKENÉSE: Az I A VÁLTOZATOSSÁG CSÖKKENÉSE: Az I. világháború utáni békekötések következményeként, az ízek és illatok korábban még színes térképe is drámaian átrajzolódott. Az ország fizikai méretének csökkenése a kisebb területre záródott, maradék regionális konyhák további közeledését, asszimilálódását, az alföldi regionális konyha további megerősödését, és mindezek elkerülhetetlen következményeként, a változatosság csökkenését hozta magával. 

A KÁRPÁT-MEDENCE RÉGIÓI (régiós versenykörnyezet)

(régiós versenykörnyezet) MAGYARORSZÁG RÉGIÓI (régiós versenykörnyezet)

A KÖZÉP-DUNÁNTÚL KISTÉRSÉGEI (kistérségi versenykörnyezet)

A „Magyar tájak, régiók íztérképe” [Biacs P. , Szabó E A „Magyar tájak, régiók íztérképe” [Biacs P., Szabó E.] szerint az Alföldet a sós, savanyú, édes és fűszeres ízek, a hús-, kenyér-, burgonya és tejtermékek széles választéka jellemzik. A Dél-Alföldön: a fűszeres (édes) a jellemző.

Az íz-térkép alapján, a Közép-Dunántúlt a édes ízek jellemzik.

Látni és látszani! „Globális falu”

MÍTOSZ MARKETING „Legelőször is tudni kell a víz tulajdonságát; azután az alkalmatos halnak az arányát, azután a megtisztítást, azután a darabolást, az egyforma megszíjjalást, azután a só mennyiségét, azután a hagymáét, paprikáét – hát még a tűz igazgatását, a sodrást – mert kavarni a világért sem szabad; s mindennek az azután-osztánnak a legfőbbjét: hogy mikor van készen az a halászlé, – miről lehet ezt megtudni?” (Herman Ottó, A magyar halászat könyve, 1887)

A mítosz felnagyítja, misztikus magasságokba emeli az ételt, amely ettől bizonyítottan csak ott, akkor, és mindenekfelett csak az által a személy által elképzelhetően lesz elkészíthető, és így válik megkülönböztethetően más, jobb, kiválóbb étellé, mint bárkié, bárhol a világon

A mítosz-marketing (MM) hatékonyan működik, mert nem az iskolázottságtól, sokkal inkább az emberi természettől és a mélység és a történetmesélés iránti fogékonyságból lesz az, ami.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!