Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyógyturizmus: a több-lábon állás egy esélye
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A klaszterek mint az egészségturizmus hálózati lehetőségei
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Klaszterizáció A klaszter fogalma:
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Gyógyturisztikai fejlesztések az Észak-Alföldi Régióban
Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek Dr. Ruszinkó Ádám előadása a „KILÁBALUNK” egészségügyi vezetői konferencián Zell am See, 2009.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Hálózatépítés –Turisztikai klaszterek
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
Dél-Alföldi Termál Klaszter
A határmenti együttműködés szerepe a két megye élelmiszeriparának fejlődésében Dr. Máthé Endre.
A Pannon Termál Klaszter elnöke
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MRTT Vándorgyűlés Szeged, Nyugat-Bácska magyar lakta településeinek gazdasági és társadalmi fejlesztési lehetőségei Diósi Viola, Regionális.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
„Az EU keretköltségvetése” és élelmiszergazdasága előtt álló közös kihívások Éder Tamás.
A gyógy-idegenforgalom működése és fejlesztése Magyarországon Spa Congress” Vrnjacka Banja
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Egészségturizmus fogalma
Veresegyház Veresegyház fő fejlesztési irányai és céljai meghatározására, alapos információgyűjtést, és széleskörű tájékozódást követően került sor. Az.
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A magyar tőkepiac A tőkepiacok szerepe a piacgazdaságban és a magyarországi tendenciák május 3. Jaksity György.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
INNOVÁCIÓ NYUGAT-MAGYARORSZÁG EGÉSZSÉGTURIZMUSÁBAN – Kutatási részeredmények- Printz-Markó Erzsébet „Cooling Cubes - Fürdőfejlesztési Stratégiák és Hálózatok”
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Magyar Nemzeti Kereskedőház
A Nemzeti Fejlesztési Terv
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A gyógyturizmus Általános tudnivalók.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Master of Art Spa Management
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A határtérség.
Előadás másolata:

Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek Dr. Ruszinkó Ádám előadása a „KILÁBALUNK” egészségügyi vezetői konferencián Zell am See, 2009 április 22.

Vázlat Jövőkép: Termál-Egészségipar Az egészségturizmus helyzete hazánkban Az egészségügy és a turizmus kapcsolata Egészségügyi turizmus – új iparág alakul?

Termál-Egészségipar

Kiindulási pont: lehetőségeink Az Új Magyarország Fejlesztési Tervben hazánknak lehetősége nyílik olyan komplex programok megvalósítására, melyek kiváló adottságainkon alapulnak, az általuk létrehozott termékekre, illetve szolgáltatásokra van kereslet, és így Magyarország versenyképességét nagyban javítják a 2007-13-as ciklus végére. Amink van: termőföld, szürkeállomány, TERMÁLVÍZ GLOBALIZÁCIÓ – termelés jórészt eltűnik, szolgáltatás marad!

Vízió Magyarország 20 év múlva Európa No.1 Termál és gyógyvízre épülő egészségturisztikai desztinációja illetve Egészségipari országa legyen! … ehhez egy termálvízhez kapcsolótó termékportfóliót kell kialakítanunk, beleértve a turizmust, a wellness szolgáltatásokat és az erre vertikálisan ráépülő sokféle ipari termék-előállítást, fejlesztést és kutatást.

Ország misszió 20 évre Azonosulva az Európai Unió azon alapvető célkitűzésével, hogy javuljon az emberek életminősége, olyan szolgáltatásokat nyújtunk, berendezéseket és technológiákat állítunk elő, amivel az emberi élet hosszabbá és kellemesebbé tehető, mindezt úgy tesszük, hogy a technológiánk a legjobb a világban, a legtöbb innovációval rendelkezünk ezen a területen, melynek gerincét a komplex termálvíz-hasznosítás és az egészségipar jelenti.

Célok A magyar gazdaság egyediségének megtalálása, a különleges arculat kialakítása, megerősítése (USP), Hazánk tartós versenyképességének javítása. A termálvízkincs nem vihető el, és ilyen mennyiségben és minőségben (gyógyhatás) nem található meg másutt. A kérdés tehát az, hogy egy nagyobb „mindenes” területen akarunk kishalak lenni, vagy mi leszünk a „nagyhal a termálvízben”.

Vezérhajók Geotermikus energia hasznosítása – főként fűtésre Egészségturizmus Biomezőgazdaság, növényházi kertészet (fóliasátrak, üvegházak) Palackozott ásványvizek – nemzetközileg ismert márkák (pl. Szentkirályi – Figo) Egészségipar Gyógyszeripar (mozgásszervi gyógyszerek) Orvosi műszerek Termálvízkivonatok (gyógyászati és szépség-készítmények) Gyógynövénytermesztés

Háttériparágak 6. Informatika 7. Építőipar 8. Oktatás 9. K + F Egészségügyi informatika Egészségturisztikai informatika (gyógyfürdők, szállodák) Információs rendszerek orvosoknak E-kereskedelem 7. Építőipar 8. Oktatás 9. K + F Balneológiai kutatás – evidence-based medicine Gyógyszerkutatás Orvosi műszerek fejlesztése Munkaerő-piaci kutatás (munkaerő-piac igényei, hogyan alakítsuk ehhez az oktatási rendszert?)

Az egészségturizmus helyzete és fejlesztési stratégiája

Az egészség- turizmus fejlesztési stratégiája Kutatás, statisztikák Kínálatunk és turisztikai termékfejlesztés Infrastruktúra Marketing HRM, oktatás Szabályozási kérdések

Egészség- turizmusunk jelenlegi kínálata 73 gyógyfürdő, 5 gyógybarlang, 5 helyen gyógyiszap, 1 mofetta Gyorsan növekvő számú gyógy- és wellness szállodák:   1999. 2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006. 2007. 2008. Gyógy-szálló 13 22 24 44 47 52 59 53 55 szobák 2 220 4 000 3 828 5 455 5 812 6 387 6 822 6 439 6 612 n. d. férőhelyek 4 393 8 000 8 568 11 750 12 510 13 871 15 061 13 772 13928 15 000 Wellness szállodák 19 31 61 82 1 586 2 320 3 628 4 216 3 795 5 590 8 755 9855 12 000

Termékfejlesztés Termálfürdőink valamint gyógy- és wellness szállodáink a főszereplők EU-s támogatások - gyógyfürdőkre: max. 50% - szállodákra: 30-40% Régiókon belüli együttműködés Termálklasztereken belüli és cégek közötti együttműködés

Infrastruktúra fejlesztése Repülőterek, Autópályák, Parkolók, Hulladékgazdálkodás, Fürdővárosok képének javítása Turisztikai információs rendszer

Marketing Egészségturizmusban működő vállalkozások (fürdők, gyógy- és wellness szállodák) saját marketing részlegei Magyar Turizmus Zrt. (www.itthon.hu) Magyar Fürdőszövetség (Marketing Szakbizottság) Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület (www.meme.hu) Magyar Wellness Társaság

Human erőforrás, oktatás-képzés Szakmai képzés: balneológia-fizioterápia, masszőr, wellness-manager, uszoda-technológia és fürdőmenedzsment, marketing, „front office” Nyelvi és kommunikációs képzések Szolgáltatói viselkedés tréningek EU-s támogatások elérhetők!

Szabályozási kérdések Megbízható, pontos statisztikák A balneoterápiás kezelések kiszámítható és kedvező OEP-támogatása (Egészség)turisztikai Desztinációs Menedzsment szervezetek avagy gyógyhelyi igazgatóságok („Kurdirektion”)

Az egészségügy és a turizmus kapcsolata

Kapcsolat az egészségüggyel I. Jogszabályok: Termálvíz Ásványvíz Gyógyvíz Gyógytényezők Gyógyfürdő Gyógyszálló Wellness szálló

Kapcsolat az egészségüggyel II. Szolgáltatók: Gyógyfürdő Gyógyszálló Gyógybarlang Gyógyhely Mofetta Szanatórium Orvosi rehabilitáció

Kapcsolat az egészségüggyel III. Finanszírozás: OEP Magán egészségpénztárak

Kapcsolat az egészségüggyel IV. Humán erőforrás: Orvosok Természetgyógyászok Gyógytornászok Masszőrök Dietetikusok

Az egészségügyi turizmus – új iparág születik?

Az egészségügyi turizmus motivációi Jó minőségű ellátás (az otthoninál) kedvezőbb áron, Azonnali hozzáférés várólista nélkül, és Innovatív kezelések, melyek lehet, hogy otthon nem elérhetőek

Jó üzlet? Nemzetközi adatok: 2004-ben 40 Mrd $-os piac 2012-re 100 Mrd-ra nő Nagy küldőterületek ma: Észak-Amerika, Nyugat-Európa, a jövőben: Közel-Kelet, Oroszország, Legsikeresebb desztinációk: India, Brazília, Panama, Costa Rica, Malajzia, Thaiföld, Szingapúr, Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Törökország

Alakuló stratégia Mitől leszünk mi jobbak, különlegesebbek? Nagy nevű orvosok (Hangody – térd mozaik plasztika, VPP – gerinc, Papp Lajos – szív, Nagy nevű intézmények (Pető Intézet, SOTE, DOTE, SZOTE, POTE) Óriási rutin és nemzetközi ismertség a természetes gyógytényezők alkalmazása terén (balneológia), Magyar találmányok (Avemar, Béres csepp, Taxalbin, deutériummentes víz, stb. Oktatás

Hazai szereplők Fogorvosi praxisok, Plasztikai sebészek, Szemészet, szemsebészet, Meddőségi kezelés (IVF), Anti-ageing, A közeljövőben a kör bővülhet az alábbi szakmákkal: ortopédsebészet szívsebészet, transzplantáció, urológia, nőgyógyászat, gyermek-szájsebészet jól fölszerelt magánkórházak és bizonyos esetekben a közkórházak VIP-kórtermei.

Az magyar egészségügyi turizmus sikerének titka: Párhuzamba kell állítani az egészségügyi és a turisztikai szakmák érdekeit!

Köszönöm a figyelmet!