A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az országos mérések megújult rendszere
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Könyvtárhasználati verseny
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
V ITAINDÍTÓ A HAGYOMÁNYOS ÉS DIGITÁLIS ÍRÁS - ÉS OLVASNI TUDÁS ÖSSZEFÜGGÉSEIRŐL Mit mondanak a PISA2009 adatai a magyar diákok hagyományos és digitális.
TIMSS 2007.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
A kerettantervek fejlesztése
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
1 Informatika kimeneti mérés 10.évfolyam
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Felnőttoktatási tájékoztatója
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Készítette: Kocsis Erzsébet
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Az országos mérések megújult rendszere
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉRÉS EREDMÉNYEI 2016.Március 7.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Regionális konferencia
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt Iskolán kívüli háttértényezők hatása a szövegértés-teljesítményre

A PISA2015 főbb jellemzői 35 OECD és 37 partnerország Tizenöt éves tanulók alkalmazásképes tudásának vizsgálata Magyarországon kb. 200 iskola 5600 7-10. évfolyamos tanulója vett részt. Három állandó mérési terület, alkalmanként egy fő és két mellék Természettudomány Szövegértés Matematika „Innovatív” terület Háttérkérdések - mindig a „fő” mérési területre: Olvasási szokásokra 2000 és 2009

Kik vesznek részt? Célérték: legalább 150 iskola, 6300 tanuló Azért, hogy legalább 5400 megírja a mérést 2015: kiválasztva 6249, megírta 5680 224 feladatellátási hely 62 általános iskola 81 gimnázium 68 szakközépiskola 39 szakiskola Reprezentatív iskolatípusra és évfolyamra, területileg pedig a megyei szintig

A 2015-ös minta évfolyam szerinti megoszlása

A 2015-ös minta iskolatípus szerinti megoszlása

A 15 évesek eredményei 2000-2015

PISA2015 – eredmények képzési formánként

Gimnázium 2009-2015

Szakközépiskola 2009-2015

Szakiskola 2009-2015 Nem okolhatjuk cask a módszertani változásokat, mert az eredmények gyengülése 2009-’12 között indult meg.

Miben más a PISA2015, mint a korábbiak? Változás az adatfelvétel módjában: teljes digitális átállás csak számítógépes adatfelvétel, kivéve 15 országot, akik a „csak nyomtatott” opciót választották Változás a természettudomány tartalmi keretében és a feladatkészletben interaktív szimulációs feladatok Változás a mérés lebonyolításában Nem lehetséges visszalépni a már érintett feladatokra

Digitális és nyomtatott szövegértés

2009 – online tevékenységek és teljesítmény

Online olvasás – nyomtatott szövegértés

Online információkeresés-digitális szövegértés

Online közösségi tevékenységek-digitális szövegértés

Hatéves korban vagy korábban internethasználó

Napi 2-6 órát iskolán kívül internetezők A magyar 15 évesek átlagosan 43 perccel többet töltenek online iskolán kívül, mint 2012-ben Ezt az időt mire fordítják? 1. Minden nap csevegek online: 42% 2. Minden nap használom a Facebook-ot: 54% 3. Minden nap keresek praktikus információt az interneten: 18%

Köszönöm a figyelmet! https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/pisa

Az olvasás élvezete 2000-2009 Csak akkor olvasok, ha muszáj Az olvasás a kedvenc hobbim Szeretek könyvekről beszélgetni másokkal Nehéz dolog egy könyvet végigolvasni Szeretek könyvet kapni ajándékba Olvasni időpazarlás Szeretek könyvesboltba vagy könyvtárba járni Csak azért olvasok, hogy a szükséges információt megszerezzem Képtelen vagyok arra, hogy pár percnél tovább nyugodtan ülve olvassak 2000 29,30 29,10 36,80 24,70 56,50 15,80 46,00 47,10 23,50 2009 32,50 34,80 38,80 20,90 55,40 22,20 46,50 47,40 19,50 Különbség 3,2 5,7 -3,8 6,4 -4