Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Advertisements

Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
A vasúti elérhetőség és a vendégforgalom közötti összefüggés vizsgálata a Dunántúl vasúti közlekedése alapján Somogyi Bence Ph.D.-hallgató Pécsi Tudományegyetem.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
2016. A helyközi autóbusz-közlekedés A helyközi autóbusz- közlekedésről általában.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Gazdasági informatika - bevezető
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Fiatal Regionalisták VIII. Konferenciája, Győr október
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Zöldutas vidékfejlesztés faluközösségek részvételével
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Becslés gyakorlat november 3.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Dr. Vécsei Pál A lakossági jövedelmek területi változása1992 és 2008 között Budapest, június.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A szórás típusú egyenlőtlenségi mutatók
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Kockázat és megbízhatóság
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
„B” komponens Az SZTE informatikai infrastruktúrájának fejlesztése
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Turbulencia hatása a tartózkodási zóna légtechnikai komfortjára
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A regionális szintek hierarchikus rendszere
Munkanélküliség.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
A térbeli szintek hierarchikus rendszere
a hatékonyabb munkába segítésért
műszaki osztályvezető
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
Konzuli és Állampolgársági Főosztály, Schengeni Vízum Osztály
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
A területi koncentráció mérése: Hirschman–Herfindahl index
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A társadalmi egyeztetés számokban
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Bevezetés a tömegközlekedési elérhetőség tanulmányozásába (Mintaterület: A Nyugat-dunántúli Régió) Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI Tervező-elemző, VÁTI Nonprofit Kft.)

Az elérhetőség területi funkció A közlekedési összekötés : azonos nagyságrendű települések közötti kölcsönös intra- vagy interregionális viszonylatú közlekedési lehetőségeket értjük, kölcsönösség a meghatározó A közlekedési hozzákötés: a kisebb településeknek a centrumtelepüléshez való hozzákötése vonzáskörzetek!!!

A vonzáskörzetek közlekedési szintű lehatárolása Mendöl vonzáskörzetnek azt nevezi, amelynek lakosai számára és lakosai helyett város „végzi el” a központi funkciókat. Beluszky viszont potenciális vonzáskörzetnek a közlekedésit nevezi, ahonnan más központokkal szemben a legrövidebb idő alatt, a leggyakrabban és a legolcsóbban lehet elérni a szóban forgó központi települést.

A vonzáskörzetek vizsgálata a vasúti és a közúti személyszállítás szempontjából A vonzáscentrumok néhány kivételtől eltekintve – pl. fővárosi – nem elég nagyok ahhoz, hogy a vonzott környékükkel együtt elővárosinak nevezhető gyorsvasúti kapcsolatuk legyen. Az autóbuszközlekedési hálózat szerveződése viszont vonzáskörzeti, s a kisebb városok is a vonzáskörzetükön belül közlekedő buszjáratok központjai. Minél kisebb a vonzáskörzet centruma, annál valószínűbb, hogy a vonzáskörzet településeivel való kapcsolatot a távolsági autóbusz-közlekedés járatai alkotják

Elérhetőségi módszertan A tömegközlekedési elérhetőségnek három fontos összetevője van: távolság (km-ben) utazási idő (percben) járatgyakoriség (napi járatszám)

Zimpel mutatója: V = a vizsgált térség településeinek közlekedési értéke Fm = a centrum tömegközlekedéssel való elérésének átlagos ideje (percben) fm = átlagos napi járatgyakoriság (munkanapi járatszám)

Feltételezés A központi hely és a hozzá kapcsolódó település között – azaz a vonzáskörzeten belül – a központi helytől távolodva a tömegközlekedési kapcsolatok intenzitása csökken.

Mintaterület: A Nyugat-dunántúli Régió Zimpel mutató alapján az autóbusz-közlekedés elemzése a régió kistérségeiben (kistérségi szint) közvetlen eljutás vizsgálata átszállások csak ott, ahol nincs közvetlen járat (átszállási idő max 20 perc)

Zimpel mutató alapján a tömegközlekedési (autóbuszos ) elérhetõség a Nyugat-dunántúli Régióban ,07 to 1 ,29 (167) 2 ,64 (161) 6 ,5 (160) 80 (94) kistérségközpont (25) csak átszállással érhetõ el a kistérségközpont (39) egyáltalán nem érhetõ el a kistérségközpont (8)

További kutatási irányok a vasúti közlekedés integrálása átszállási lehetőségek vizsgálata és mérlegelése megyeszékhely/főváros elérhetőségének vizsgálata távolsági mutató használata egyéb mutatók Lakosságszám 1 főre jutó SZJA személygépkocsi-állomány

Köszönöm a figyelmet!