ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Észak-Európa országai
Advertisements

A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
Földrajz 7. Az előző évben tanultuk
A tanári munka értékelése
Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok Kaposi József 2008.
Észak-Európa Kapcsolataik eredete:
A szaktanácsadás támogató szerepe
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
A Lappföld „Ez a zord, idegen szépségű távoli vadon ezredévek óta változatlan” Lappföld kapuja - Lapporten.
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Róma az örök város.
Géczi Glória III.évf.geográfus ELTE TTK
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A BENELUX államok.
Gazdasági körzetek Oroszországban
Francia Köztársaság République Française
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Milyen csodás kék bolygó! What a wonderful blue planet!
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Észak-Európa Kapcsolataik eredete:
Törökország.
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Benkovics László, február 2013
Szent Miklós élete Szent Miklós kultusza Legendakör ábrázolása Modern
Ausztrália Egyenes Henrik.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Olaszország.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Svájc.
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT
Ellas / Elleniké / Demokratia Görög Köztársaság
Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága
Francia Köztársaság.
Észak-Európa Kapcsolataik eredete:
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Világtenger földrajza. Tengeráramlások  Éghajlat módosító hatású  Hideg vagy meleg  A hideg nyáron, a meleg télen érezteti hatását főként  „Folyóvíz”az.
Az orosz piac lehetőségei február 1. Miskolc Dr. Szécsiné Bányai Ilona.
Tartalom Himnusz Megalakulása Road trip Szimbólumai Alapinformációk
Barcsák Marianna - KPSZTI
Narancsík Eszter Záreczky Terézia
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
Észak-Európa Kapcsolataik eredete:
AFRIKA Gazdasága Észak-Afrika Nyugat-Afrika Közép-Afrika Kelet-Afrika
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Ausztrália Dél keresztje csillagkép Egyesült Királyság zászlaja
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Spanyolország Az Ibériai- vagy Pireneusi-félszigeten, Európa délnyugati részén fekszik. Itt található Európa legdélibb és legnyugatibb pontja is. Északról.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
Körzetei és az övezetes mezőgazdasága
Svédország és Balti államok
Készítette: Koleszár Gábor
9. SZERBIA ÉGHAJLATA.
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Csurgalékvíz tisztítás
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Ausztrália ipara A társadalmi termék közel 70%-át a szolgáltatások biztosítják, ebben dolgozik a lakosság 72%-a.
This table is avarage! Read instructions below!
Japán mezőgazdasága.
Előadás másolata:

ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS 2014. november 08 – november 15.

Hol voltunk földrajzilag? Az „ezer tó” országában. 

Adatok Finnországról: Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 282 301 fő Népsűrűsége: 16 fő/km2 Hivatalos nyelv: finn és svéd Egy főre jutó GDP: 24 600 euró (11.) Pénznem: euró Fővárosa: HELSINKI

Finnország Jellemzők – A népsűrűség az éghajlathoz igazodik D-en 20fő/km2, É-on lakatlan Tenger – A Balti tenger befagy – Hanko jégtörőkkel nyitva tartható Újkeletű hajóépítés Vízenergia – a domborzat nem élénk, kevés a csapadék + nagy veszteség a vezetékes szállításnál Ércek – A fedetlen ősmasszivumon sokféle érc van, voszonylag kis mennyiségben – pl. Cu,Zn,Co,Fe,S,Cr ill. Pirit (FeS) A feldolgozás az öböl menti városokban Sikerágazat a telekommunikáció – NOKIA világelső mobiltelefon gyártó Tampere

Finnország 4. Erdők – a területének 2/3-a tűlevelű erdő A világ I. papír-, és cellulózgyártója – Kemi fontos kp. A kivitel fele fafeldolgozással kapcsolatos pl. Gépipar is A déli lombos erdők táplálják a gyufa-,és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) A feldolgozás víz mellé települ. Gond: az északi területek elnéptelenednek – nem éri meg a fatermelés sem csak hétvégi házak vannak + idegenforgalom növekszik Lappföld – népviselete, életmód, rénszarvasok „követése” Rovaniemi Télapó lakhelye (a finnek szerint) , svéd oldalon Jokkmokk

Finnish sauna There are 2 million saunas in Finland Finns think of „saunas not as a luxury, but as a necessity” One reason the sauna culture has always flourished in Finland has been because of the versatility of the sauna

Ez is Finnországban van: szauna Joulupukki, a mikulás Lappföld Kimi Matias Räikkönen

Adottságai: 2. A Finn-ősföld sokféle ércet rejt: pirit => vegyipar Tikkurila 3. Finnország siker- ágazata a tele- kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA

Adottságai: 1. Területének 2/3-át erdőségek borítják => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru-, cellulóz- és papír-gyártás)

Aurora Natural beauty (this natural light displays in the sky) The „White Nights”, during which the Sun doesn’t set, last for 10 weeks of the summer Named after the Roman Goddess of dawn, Aurora

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!

80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban

Érintetlen erdő

Helsinki, Katedrális

Hazafelé

III. Oktatás és 21. századi gazdaság 21. századi kompetenciák 21. századi iskola Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód

Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)

Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segédanyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.

Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.

Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjon. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.