ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS 2014. november 08 – november 15.
Hol voltunk földrajzilag? Az „ezer tó” országában.
Adatok Finnországról: Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 282 301 fő Népsűrűsége: 16 fő/km2 Hivatalos nyelv: finn és svéd Egy főre jutó GDP: 24 600 euró (11.) Pénznem: euró Fővárosa: HELSINKI
Finnország Jellemzők – A népsűrűség az éghajlathoz igazodik D-en 20fő/km2, É-on lakatlan Tenger – A Balti tenger befagy – Hanko jégtörőkkel nyitva tartható Újkeletű hajóépítés Vízenergia – a domborzat nem élénk, kevés a csapadék + nagy veszteség a vezetékes szállításnál Ércek – A fedetlen ősmasszivumon sokféle érc van, voszonylag kis mennyiségben – pl. Cu,Zn,Co,Fe,S,Cr ill. Pirit (FeS) A feldolgozás az öböl menti városokban Sikerágazat a telekommunikáció – NOKIA világelső mobiltelefon gyártó Tampere
Finnország 4. Erdők – a területének 2/3-a tűlevelű erdő A világ I. papír-, és cellulózgyártója – Kemi fontos kp. A kivitel fele fafeldolgozással kapcsolatos pl. Gépipar is A déli lombos erdők táplálják a gyufa-,és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) A feldolgozás víz mellé települ. Gond: az északi területek elnéptelenednek – nem éri meg a fatermelés sem csak hétvégi házak vannak + idegenforgalom növekszik Lappföld – népviselete, életmód, rénszarvasok „követése” Rovaniemi Télapó lakhelye (a finnek szerint) , svéd oldalon Jokkmokk
Finnish sauna There are 2 million saunas in Finland Finns think of „saunas not as a luxury, but as a necessity” One reason the sauna culture has always flourished in Finland has been because of the versatility of the sauna
Ez is Finnországban van: szauna Joulupukki, a mikulás Lappföld Kimi Matias Räikkönen
Adottságai: 2. A Finn-ősföld sokféle ércet rejt: pirit => vegyipar Tikkurila 3. Finnország siker- ágazata a tele- kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA
Adottságai: 1. Területének 2/3-át erdőségek borítják => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru-, cellulóz- és papír-gyártás)
Aurora Natural beauty (this natural light displays in the sky) The „White Nights”, during which the Sun doesn’t set, last for 10 weeks of the summer Named after the Roman Goddess of dawn, Aurora
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban
Érintetlen erdő
Helsinki, Katedrális
Hazafelé
III. Oktatás és 21. századi gazdaság 21. századi kompetenciák 21. századi iskola Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód
Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)
Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segédanyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.
Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.
Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjon. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.