A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
MARKETING.
Az üzleti terv.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A tervezés mint menedzsment funkció
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
A stratégiai tervezés módszertana
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Értékesítési csatornák
Alapfogalmak.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A marketingkoncepció.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Az értékesítési rendszer
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Logisztikai alapfogalmak
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Értékesítési csatorna
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Készletgazdálkodás és logisztika
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
TÁMOP /1-2F Méréstechnika gyakorlat II/14. évfolyam A környezetterhelés következményei.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Kalandorbolt – évi értékesítési terv
2/18/2018 Marketingterv Név.
A kutatási program leírása
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Projekt neve Cég neve Előadó neve
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Csuklós munkadarab-befogó készülék koncepcionális tervezése
Üzleti terv.
Üzleti terv bemutatása
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Cégnév Üzleti terv.
Üzleti terv.
Az SZMBK Intézményi Modell
Projekt neve | Cégnév | Előadó neve
Előadás másolata:

A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE

A TERMÉKKONCEPCIÓ A termékkoncepció a termékötlet kidolgozott változata, amely a fogyasztó számára kézzelfogható formában jelenik meg.

A TERMÉKKONCEPCIÓ A termékkoncepciónak a következő kérdésekre kell válaszolnia: Mire használható a termék? Milyen maga a termék? Kiket szolgál ki a termék? Mit jelent a termék a fogyasztók számára?

A TERMÉKKONCEPCIÓ A sikeres koncepció kifejlesztését meghatározó tényezők: Tervezés a fogyasztó örömére Környezettudatos tervezés Gyárthatóság és összeszerelés Terméktesztelés A jövőbeli innováció A gyors piaci elfogadás A profitabilitás és a versenyképesség

A FOGYASZTÓI REAKCIÓK ÉRTÉKELÉSE Felmerülő kérdések: Hogyan reagálnak a fogyasztók a termékkoncepcióra? Hogyan fejleszthető tovább a koncepció? Mennyire fog a termék beválni? Hogyan pozícionálhatjuk a terméket? Mi a legjobb módja a koncepció ismertetésének? Milyen kérdések mérik legoptimálisabban a használók reakcióit?

A FOGYASZTÓI REAKCIÓK ÉRTÉKELÉSE A koncepció bemutatása: Alapkoncepció bemutatás Pozícionálási koncepció megalkotása

A FOGYASZTÓI REAKCIÓK ÉRTÉKELÉSE A termékkoncepcióra adott általános reakció: Egyértelműek-e és hihetőek-e a termék használatának előnyei? Mennyire fontos az új termék a fogyasztó problémáinak megoldásában? Milyen mértékben elégíti ki az új termék a fogyasztók igényeit a már meglévő termékekhez képest? Megfelelő értéket kínál-e az új termék az áráért?

A MARKETINGKONCEPCIÓ TARTALMA A termék célba vett piacával kapcsolatban a termékkategória célpiacának jelenlegi mérete, jövőbeni várható alakulása a termék potenciális fogyasztóinak, felhasználóinak leírása, fogyasztói magatartásuk jellemzői a piacon jelenlévő és a jövőben várhatóan belépő versenytársak, azok magatartása, piacrészesedése

A MARKETINGKONCEPCIÓ TARTALMA A termék célba vett piacával kapcsolatban jellemző disztribúciós csatornák jellemző piacbefolyásolási tevékenység a termékre vonatkozó esetleges környezeti- és környezetvédelmi előírások jogi szabályozás.

A MARKETINGKONCEPCIÓ TARTALMA A termék piaci szerepét illetően a termék illeszkedése a vállalat termékpolitikai céljaihoz a termék tervbe vett pozicionálása, a versenytermékek helye a piacon a kiaknázandó versenyelőnyök, termékdifferenciálás a termék kapcsolódása a vállalat jelenlegi termékeihez, termékcsaládjaihoz a termék várható életgörbéje stb.

A MARKETINGKONCEPCIÓ TARTALMA Alkalmazott eszközrendszer: az elképzelt márkapolitika, a csomagolás, forgalmazási tételnagyságok, garancia és kapcsolódó szolgáltatások, várható árak és az árak struktúrája, szóba jöhető és javasolt értékesítési csatornák, a push és pull eszközrendszer legfontosabb elemei stb.

A MARKETINGPROGRAM FINOMÍTÁSA 1. A célpiac konkrétabb definiálása

A MARKETINGPROGRAM FINOMÍTÁSA 2. A termékpolitikai eszköztár kialakítása ki kell alakítani a termék induló választékpolitikáját meg kell határozni a termék esetleges csomagolását és a csomagoláson alkalmazandó promóciós eszközöket meg kell határozni a termék bevezetése során alkalmazandó márkapolitikát meg kell tervezni azt, hogy a termékhez milyen szolgáltatások fognak társulni, és ki kell alakítani azok működtetésének mechanizmusát stb.

A MARKETINGPROGRAM FINOMÍTÁSA 3. Az alkalmazandó árpolitika meghatározása az új termék induló árszintjét. A választékpolitika függvényében az árak differenciálásának elveit és módszereit. Az árengedmények rendszerét. Az árpromóció lehetséges területeit stb.

A MARKETINGPROGRAM FINOMÍTÁSA 4. Az új termék forgalmazására vonatkozó elképzelések kialakítása Az alkalmazandó értékesítési csatorna szintjei (egyszintű, kétszintű, háromszintű). Az értékesítés intenzitása (exkluzív, szelektív, intenzív). Push vagy pull jellegű stratégia alkalmazása és annak következményei. Az értékesítésbe bevonandó szervezetek köre és a velük szemben támasztott követelmények. A merchandising alapelvei. A logisztika követelményei stb.

A MARKETINGPROGRAM FINOMÍTÁSA 5. A piacbefolyásolási eszköztár meghatározása A piacbefolyásolás vezérmotívumai. Célközönség. Az alkalmazott eszközrendszer. Javasolt költségvetés. Ütemterv stb.