Kiskőrösi Tankerületi Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A pedagógusminősítési rendszer
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A környezetvédelem intézményrendszere
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Információs nap szeptember 8..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
főosztályvezető-helyettes
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közoktatási vezető 3.2. Zalaegerszeg 2013.március 08.
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tanévkezdő 2013/14.
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Kiskőrösi Tankerületi Központ Vágó Ferencné tankerületi igazgató

Az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő tankerületi központok feladatellátási területe

Bács-Kiskun megye

Tankerületi Központ A tankerület székhelye: Elérhetőségei: 6200 Kiskőrös Petőfi tér 2. II. emelet Elérhetőségei: Igazgató 06-30/399-91-17 Gazdasági vezető 06-30/626-59-71 Igazgatási vezető 06-30/626-64-53 Titkárság 78/795-209 E-mail: klara.olah@klik.gov.hu kiskorositk@klik.gov.hu

Telephelyeink Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskola 6400 Kiskunhalas, Szabadság tér 6. Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola 6440 Jánoshalma, Béke tér 11.

Tankerületi Központ A tankerületi központ gazdasági szervezettel rendelkező központi költségvetési szerv. A tankerületi központot igazgató vezeti. Az igazgatót és a tankerületi központ gazdasági vezetőjét a Klebelsberg Központ elnöke javaslatára az oktatásért felelős miniszter nevezi ki, menti fel, bízza meg, illetve vonja vissza megbízását. Az igazgatóval és a tankerületi központ gazdasági vezetőjével kapcsolatos egyéb munkáltatói jogokat a Klebelsberg Központ elnöke gyakorolja.

Tankerületi Központ A tankerületi központok az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervek. A tankerületi központ ellátja a fenntartói feladatokat, a Klebelsberg Központ útján javaslatot tesz az oktatásért felelős miniszter részére a fenntartási körébe tartozóan köznevelési intézmény létesítésére, átszervezésére, megszüntetésére, alapfeladatának módosítására, nevének megállapítására,

Tankerületi Központ Klebelsberg Központ útján javaslatot tesz az oktatásért felelős miniszter részére a fenntartásában lévő köznevelési intézmény vezetőjének megbízására, megbízásának visszavonására Érvényesíti és – szakmai iránymutatást nyújtva – érvényesítteti a köznevelési intézmények tevékenységében az erőforrásokkal való szabályszerű és hatékony gazdálkodás követelményeit

Tankerületi Központ Értékeli a köznevelési intézmények szakmai feladatai végrehajtásához szükséges feltételek meglétét, valamint szervezi és irányítja azok megteremtését a szükséges gazdálkodási keretek biztosításával Közreműködik az alapkészségek, képességek országos mérésének és a nemzetközi köznevelési tárgyú mérések, vizsgálatok, az oktatásért felelős miniszter által meghirdetett és támogatott országos tanulmányi versenyek szervezésével összefüggő feladatok, az oktatásért felelős miniszter által meghirdetett és támogatott országos tanulmányi versenyek szervezésével összefüggő feladatok megoldásában

Tankerületi Központ A Klebelsberg Központ a tankerületi központok fenntartói tevékenységét illetően biztosítja a központi, ágazati oktatáspolitikai szakmai iránymutatások tankerületi központokban történő egységes érvényesülését.

Tankerületi Központ Intézmények száma Feladat ellátási helyek száma Óvoda: Általános Iskola 20 44 AMI: 4 11 Gimnázium: 1 Művészeti Szakközépisk/ Szakgimnázium: Kollégium: Gyógypedagógiai intézmény: 3

Tankerületi Központhoz tartozó intézmények Kunszentmiklósi Járás • 10 általános iskola (Alapfokú Művészeti Iskola) • EGYMI Kiskőrösi Járás • 9 általános iskola (Alapfokú Művészeti Iskola) • Alapfokú Művészeti Iskola

Tankerületi Központhoz tartozó intézmények Kiskunhalasi Járás • 11 általános iskola • 1 gimnázium • Alapfokú Művészeti iskola • 1 kollégium • 1 konduktív óvoda, iskola, kollégium Jánoshalmi Járás • 4 általános iskola

Új intézmények 2017. január 1-től • Kiskunhalasi Bernáth Lajos Kollégium Dunamenti Egységes Módszertani Intézmény Általános iskola, Speciális Szakiskola, Kollégium - Dunavecse Kiskunhalasi Óvoda, Kollégium és Konduktív Pedagógiai Intézmény

Tankerületi Központ Intézményi férőhelyek száma: 13696 fő Intézményeinkben tanuló diákjaink száma: 7521 fő Beiratkozó első osztályosok száma: 819 fő Pedagógusok száma: 918 fő Nevelő-oktató munkát segítők száma: 153 fő Technikai dolgozók száma: 165 fő

A KLIK felelősségi területei Az alaptevékenységtől távol került minden döntési hatáskör. Az iskola vezetőjének hatásköre, érdekeltsége megszűnt. A tankerület önálló döntési hatáskör, mozgástér nélkül nem tudja ellátni irányítói feladatait, nem képes szervezni a köznevelési feladatokat. A KLIK és a tankerületek párhuzamos, illetve hierarchikus hatáskörei miatt az iskola működtetésével kapcsolatos döntések a KLIK központ szintjére tolódtak. A KLIK szervezetét és menedzsmentjét túlterhelte a döntések feljebb tolódása. A tervezési hiányosságok és a gazdálkodás átláthatatlansága miatt nem lehetett megalapozott döntéseket hozni, a napi ügymenet vezérelte a döntéseket, nem pedig fordítva. Beszerzési nehézségek, elsősorban a szervezeti méretből adódóan. Mindezek ellenére a megfelelő szervezeti kultúra mellett a jelenlegi modell is működtethető lett volna … Elsődleges Másodlagos Nincsen 1: Az ábra az iskolákkal kapcsolatban felmerülő fenntartói feladatokat tartalmazza.

Feladatmegosztás Támogató feladatok Elsődleges Másodlagos Nincsen Fenntartói feladatok1 EMMI Klebelsberg Központ Tankerületi Központ Intézmény A központi szervezet az intézmények jogállásával kapcsolatos kérdésekben, stratégiai irányokban, költségvetési-, gazdálkodási-, szakmai tervezésben és ellenőrzésben lát el fenntartói feladatokat. Működteti és fejleszti az informatikai hátteret és ellátja a tervezési-beszámolási funkciókat. A Tankerületi Központ gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szervként, önálló intézményként, saját hatáskörben ellátja a fenntartói feladatok operatív részét, ellátja az iskolai gazdálkodás back-office és a beruházásokkal kapcsolatos feladatokat. Támogatja a projektek megvalósítását. Szakmai fenntartói feladatok végez. A köznevelési intézmény az alaptevékenységhez kapcsolódóan részleges szakmai önállóságot élvez, és bizonyos kiadástípusok esetében gazdálkodik a Tankerületi Központ által számára meghatározott pénzügyi keretekkel. Kis értékű beszerzéseket elvégezhet. Részleges munkáltatói jogkörrel bír. Költségvetés tervezés - beszámolás Munkáltatói jogkör gyakorlása Gazdálkodás Informatika Létesítménygazdálkodás Beszerzés Személyügyi adminisztráció Gazdasági adminisztráció Ellenőrzés Beruházások tervezése, végrehajtása Projektek tervezése, végrehajtása (támogató) 1: Az ábra az iskolákkal kapcsolatban felmerülő fenntartói feladatokat tartalmazza. Elsődleges Másodlagos Nincsen

… részleges munkáltatói jogkörrel bír1 Feladatmegosztás Cél, hogy a köznevelési intézmények jelentősen több jogkörrel rendelkezzenek A köznevelési intézmény … részleges munkáltatói jogkörrel bír1 … szakmai dologi típusú keretei kapcsán keretgazdálkodást folytathat … kisebb értékű beszerzéseket önálló hatáskörben folytathat le … rendelkezik a saját bevétel egy részével, azokat fejlesztésre, szakmai célokra fordíthatja 1: A kinevezésen / felmentésen kívül minden egyéb munkáltatói jogkör a köznevelési intézménybe telepített. 2: Mértéke, esetleg %-os megosztása döntést igényel. Működtetett intézmények esetében releváns csupán.

Az intézményvezető részleges munkáltatói jogkörrel bír: Nkt. 61 Az intézményvezető részleges munkáltatói jogkörrel bír: Nkt. 61. § (6) bekezdés, hatályos 2017.01.01-től Kinevezés: a pályázat kiírója tankerület a pályázat benyújtási helye intézményben a kiválasztási folyamat intézményben alkalmazási feltételek ellenőrzése tankerület kinevezési okirat elkészítése tankerület ha a tankerületi igazgató nem ért egyet az intézményvezető javaslatával, a tankerület tájékoztatja az esetről a Klebelsberg Központ Elnökét, aki dönt a kinevezésről A pedagógusok és a noksosok, technikai dolgozók kinevezése, illetve a jogviszonyuk megszüntetése csak az intézményvezető javaslatára történhet.

Az intézményvezető részleges munkáltatói jogkörrel bír: javaslattétel közalkalmazotti jogviszony, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony létesítésére, megszüntetésére foglalkoztatottakkal kapcsolatos, bérgazdálkodást érintő munkáltatói intézkedések megtételére a magasabb vezetői, illetve vezetői megbízás adására, visszavonására a foglalkoztatottak kitüntetésére, jutalmazására a nyugdíjas korúak továbbfoglalkoztatására az óraadói tevékenység ellátására irányuló megbízási szerződés megkötésére

Az intézményvezető munkáltatói jogköre: a helyettesítési díj megállapításával nem járó helyettesítés elrendelése a beiskolázási terv és a továbbképzési program elkészítése a Kollektív Szerződés szerinti, az Mt. 55. § (1) bekezdésén túli munkavégzés alóli mentesülés esetei (pl. kötelező továbbképzések, minősítő eljárás és vizsga) az egyéb, nem iskolarendszerű továbbképzésen, konferencián történő részvétel engedélyezése, ha nem jár helyettesítéssel az összeférhetetlenségi ügyek elbírálása

Az igazgató hatásköre Eredményes vezetés csak a munkatársakkal együtt Előkészítés, beterjesztés, testületi döntés Nem vezetés, hanem vezető! Egyszemélyi felelős vezető! Felelősség, döntés! Vezetési funkciók Hatáskör Pedagógiai vezető Tanügy igazgatási vezető Személyzeti vezető, kapacitás, kompetenciatérkép Felelős az iskola működéséért, gazdálkodásáért 2017.10.25.

Ha főnöke kér segítséget az ő főnökétől, azt együttműködésnek hívják. Ha Ön segítséget kér főnökétől, ügyetlen.

A működtető funkció megszűnése- fenntartás ismét egy kézben • 2017. január 1-jén lép életbe A két funkció megbontása számos esetben vitákat eredményezett, nem mindig értelmezték egységesen a működtető és a fenntartó feladatainak határait A köznevelési intézmények a szakszerű, megfelelő minőségű működés érdekében a tankerületi központokhoz fordulhatnak

Az összes fenntartott intézmény gyermek/tanulói létszám arányában A fenntartás-működtetés egységesítése Feladat-ellátási helyek aránya fenntartó típus szerint (2015. december, %)1 Az összes fenntartott intézmény gyermek/tanulói létszám arányában Állami fenntartásban Egyházi fenntartásban Magán fenntartásban 74,8% 13,1% 12,1% Összes gyermek, tanulói létszám: 1.505.054 fő KÖZPONT FELADAT-ELLÁTÁSI HELYEI – FENNTARTÁS-MŰKÖDTETÉSI SZEREPEK SZERINT (2015. december, db, %)1 5.154 2.851 55,3% 2.303 44,7% szerepe Központ működtető-fenntartó szerepeKözpont működtető-fenntartó szerepeKözpont működtető-fenntartó szerepe Központ feladat-ellátási helyei (összesen)Központ feladat-ellátási helyei (összesen)Központ feladat-ellátási helyei (összesen)

Átadás-átvétellel érintett önkormányzatok Kiskőrös Város Önkormányzata Kiskunhalas Város Önkormányzata Kunszentmiklós Város Önkormányzata Jánoshalma Város Önkormányzata Dunavecse Város Önkormányzata Izsák Város Önkormányzata Tass Község Önkormányzata Szabadszállás Város Önkormányzata Tompa Város Önkormányzata

Nkt. „76.§ A tankerületi központ együttműködik a települési önkormányzattal,a helyi közösségi és kulturális élet feltételeinek biztosítása érdekében oly módon, hogy a vagyonkezelésében lévő önkormányzati tulajdonú ingatlan használatát tanítási időn kívül és a pedagógiai programban, továbbá egyéb jogszabályban meghatározott feladatok végrehajtásának biztosítása mellett külön megállapodás alapján ingyenesen biztosítja a tulajdonos települési önkormányzat számára. A megállapodás megkötéséhez szükség van az érintett köznevelési intézmény vezetőjének előzetes véleményére”

A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet és az együttműködést!