Bajza Utcai Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Pályaválasztási tanácsadás
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
középfokú felvételi eljárás
Intézményvezetői célkitűzések
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
tanév Iskolanyitogató
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
tanév Iskolanyitogató
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Bajza Utcai Általános Iskola
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Bajza Utcai Általános Iskola

Általános tudnivalók a beiskolázásról

BEIRATKOZÁS A szülő joga és kötelessége Tankötelezettség: a szabad iskolaválasztás > az iskola rendjének elfogadása, betartása Tankötelezettség: Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. Tankötelezett a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben tankötelessé válik.

BEIRATKOZÁS A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban 2017. 04.1–30.között tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. Kerületen belül, annak aki nem a körzetes iskolába akar beiratkozni, nem kell elmenni beiratkoznia a körzetes iskolába. ( szabad mozgás kerületen belül) De, megköszönjük, ha jelzi, hiszen akkor nem várjuk a gyereket. Amennyiben a szabadon választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára. [20/2012. EMMI rendelet. 22. § (2)]

Különleges helyzet beiskolázáskor Minden körzetes gyereket kötelező felvenni, de nem kötelező a körzetbe jelentkezni! Különleges helyzetnek minősül: akinek testvére az iskola tanulója munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található, akinek lakóhelye az iskola 1 km-es körzetében van A kötelező felvétel biztosítása az eddigi gyakorlattól eltérően azokra a gyermekekre vonatkoznak, akik az adott iskola felvételi körzetében életvitelszerűen laknak. Az osztályba sorolásnál igyekszünk a szülők kérésének eleget tenni, de ezt nem tudjuk minden esetben biztosítani!

Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz? vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus)

Önkontroll funkciói Hatékonyan kommunikál Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Figyelme fejlett Feladattudata, feladattartása kialakult Szabálytudattal rendelkezik

Iskolaérett? Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját. Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt. Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik. Szívesen jár oviba. VÁRJA AZ ISKOLÁT! Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza. Minden cipője kicsi. Meglazult az alsó első foga. Már szeret társasjátékozni. Egyre ügyesebben mozog.

Óvodai szakvélemény Az óvodai szakvélemény az óvodának a gyermek iskolaérettségére vonatkozó  állásfoglalására szolgáló három példányból álló nyomtatvány. A tankötelezettség megállapításához szükséges óvodai szakvélemény egy példánya az óvodában marad, egy példányát át kell adni a szülőnek. Amennyiben az óvodavezető a gyermek további óvodai nevelésére tesz javaslatot, akkor az egyik példányt meg kell küldeni a gyermek lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének.

A felújított 100 éves Bajza

BAJZA Akkreditált Kiváló Tehetségpont Ökoiskola Gyakorlóhely ( fogadjuk Az ELTE és az Apor tanító- és tanárjelöltjeit)

A Bajza utcai iskola kínálata Célunk Gyerekközpontú iskola, ahol: diák, tanár, tanító jól érzi magát érték a tudás, a segítőkészség, egymás tisztelete jól meghatározott elvárásokat fogalmazunk meg a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, fejlesztése érdekében mindezt a szülőkkel való szoros együttműködésben

A Bajza utcai iskola kínálata Képzési profiljaink: - Két tanítási nyelvű angol oktatás - Német nemzetiségi oktatás (nincs körzet) - Emeltszintű matematika oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás Néptánc Napközis foglalkozás(nem egész napos iskola) Logopédiai, fejlesztő foglakozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sport, sakk)

Módszertani kitekintés Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer ( hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás) Magas színvonalú nyelvoktatás (OKÉV mérések) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor) TÁMOP- pályázat: sok tanulást segítő eszköz Interaktív táblák (6 db) Modern természettudományos szaktanterem Felújított udvar

Tervezett osztályok 1.a osztály: Képzési profil: angol két tanítási nyelvű oktatás Tanítók: Iorgolescu Kitti, Illés Györgyi 1.b osztály: Képzési profil: hagyományos tanrendű oktatás, emelt matematikával Tanítók: Hajduné Juhász Bernadett, Fónainé Fischer Judit , napközis tanító ( még tervezés alatt) 1.c osztály: Képzési profil: német nemzetiségi oktatás Tanítók: Kovácsné Báder Katalin, Vankó Mária

Elérhetőségeink: tel.: +36/1/473-0181 igazgató: Bódi Csilla www.bajza6.hu bajza6igazgato@gmail.com