Bajza Utcai Általános Iskola
Általános tudnivalók a beiskolázásról
BEIRATKOZÁS A szülő joga és kötelessége Tankötelezettség: a szabad iskolaválasztás > az iskola rendjének elfogadása, betartása Tankötelezettség: Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. Tankötelezett a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben tankötelessé válik.
BEIRATKOZÁS A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban 2017. 04.1–30.között tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. Kerületen belül, annak aki nem a körzetes iskolába akar beiratkozni, nem kell elmenni beiratkoznia a körzetes iskolába. ( szabad mozgás kerületen belül) De, megköszönjük, ha jelzi, hiszen akkor nem várjuk a gyereket. Amennyiben a szabadon választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára. [20/2012. EMMI rendelet. 22. § (2)]
Különleges helyzet beiskolázáskor Minden körzetes gyereket kötelező felvenni, de nem kötelező a körzetbe jelentkezni! Különleges helyzetnek minősül: akinek testvére az iskola tanulója munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található, akinek lakóhelye az iskola 1 km-es körzetében van A kötelező felvétel biztosítása az eddigi gyakorlattól eltérően azokra a gyermekekre vonatkoznak, akik az adott iskola felvételi körzetében életvitelszerűen laknak. Az osztályba sorolásnál igyekszünk a szülők kérésének eleget tenni, de ezt nem tudjuk minden esetben biztosítani!
Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz? vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus)
Önkontroll funkciói Hatékonyan kommunikál Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Figyelme fejlett Feladattudata, feladattartása kialakult Szabálytudattal rendelkezik
Iskolaérett? Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját. Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt. Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik. Szívesen jár oviba. VÁRJA AZ ISKOLÁT! Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza. Minden cipője kicsi. Meglazult az alsó első foga. Már szeret társasjátékozni. Egyre ügyesebben mozog.
Óvodai szakvélemény Az óvodai szakvélemény az óvodának a gyermek iskolaérettségére vonatkozó állásfoglalására szolgáló három példányból álló nyomtatvány. A tankötelezettség megállapításához szükséges óvodai szakvélemény egy példánya az óvodában marad, egy példányát át kell adni a szülőnek. Amennyiben az óvodavezető a gyermek további óvodai nevelésére tesz javaslatot, akkor az egyik példányt meg kell küldeni a gyermek lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének.
A felújított 100 éves Bajza
BAJZA Akkreditált Kiváló Tehetségpont Ökoiskola Gyakorlóhely ( fogadjuk Az ELTE és az Apor tanító- és tanárjelöltjeit)
A Bajza utcai iskola kínálata Célunk Gyerekközpontú iskola, ahol: diák, tanár, tanító jól érzi magát érték a tudás, a segítőkészség, egymás tisztelete jól meghatározott elvárásokat fogalmazunk meg a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, fejlesztése érdekében mindezt a szülőkkel való szoros együttműködésben
A Bajza utcai iskola kínálata Képzési profiljaink: - Két tanítási nyelvű angol oktatás - Német nemzetiségi oktatás (nincs körzet) - Emeltszintű matematika oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás Néptánc Napközis foglalkozás(nem egész napos iskola) Logopédiai, fejlesztő foglakozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sport, sakk)
Módszertani kitekintés Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer ( hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás) Magas színvonalú nyelvoktatás (OKÉV mérések) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor) TÁMOP- pályázat: sok tanulást segítő eszköz Interaktív táblák (6 db) Modern természettudományos szaktanterem Felújított udvar
Tervezett osztályok 1.a osztály: Képzési profil: angol két tanítási nyelvű oktatás Tanítók: Iorgolescu Kitti, Illés Györgyi 1.b osztály: Képzési profil: hagyományos tanrendű oktatás, emelt matematikával Tanítók: Hajduné Juhász Bernadett, Fónainé Fischer Judit , napközis tanító ( még tervezés alatt) 1.c osztály: Képzési profil: német nemzetiségi oktatás Tanítók: Kovácsné Báder Katalin, Vankó Mária
Elérhetőségeink: tel.: +36/1/473-0181 igazgató: Bódi Csilla www.bajza6.hu bajza6igazgato@gmail.com