Projektorientált matematikaoktatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Fontosabb fogalmak Képesség :
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Szeretet, türelem, tolerancia
Gazdasági ismeretek.
„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
A döntés, a döntés folyamata
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Szakiskolai fejlesztési program
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Varga Péter, közszolgálati CMC
Előadás másolata:

Projektorientált matematikaoktatás Fejezetek a matematikadidaktikából Dr Orosz Gyuláné

Projekt fogalma Tanítási-tanulási módszerként először az 1900-as évek elején fordul elő először az USA-ban. Dewey a projekt-elvet mint a gyakorlati-technikai problémák megoldására vonatkozó heurisztikus problémamegoldó eljárások kifejlesztését tekintette. Kilpatrick tézisei a projektmódszerről:aktív tanulás(cselekvés) Dr Orosz Gyuláné

Kilpatrick tézisei a projektmódszerről A tanuló” teljes szívvel” részt vesz a cselekvésben A tanulás aktív folyamat(cselekvés) A cselekvés célirányos A cselekvő tanulás szociális kotextusban történik Csoportmunka Kooperáció Dr Orosz Gyuláné

Irányzatok Európában Két jelentős irányzat volt korábban: Németországban: Kerschensteiner munkaiskolai koncepciója Szovjet reformmozgalmak:1930/31-ben az összes szovjet iskolában bevezették a projektmódszert,majd egy év elteltével visszavonták az erre vonatkozó rendeletet. Dr Orosz Gyuláné

Projektorientált matematikaoktatás jellemzői Orientáció a tanulót körülvevő környezet problémáira Tantárgyi integráció. A problémák megoldásához szükséges ismereteket több tantárgy koncentrációja adja. A tanulók érdeklődése áll a matematikaoktatás középpontjába Nem elsődleges cél a matematikai képességfejlesztés,hanem a környezet problémáinak megértése. Dr Orosz Gyuláné

További jellemzők Tanulói autonómia. A hagyományos matematikaoktatást gyakran tekintik „Előírások teljesítésének folyamata”-ként. Adjunk lehetőséget,hogy a projekt témáját a tanulók válasszák meg,ők tűzzék ki a tanulási célt. A valóságban persze a tanár vet fel több lehetőséget, és az osztály választ a javasolt témák közül. A tanulói teljesítmények kritikus értékelése. A tanítás demokratizálása,liberalizálása. Csoportmunka,osztálydiszkussziók előtérben. Dr Orosz Gyuláné

Lehetséges projekttémák Háztartás Egy vállalkozás Környezetvédelem Bankszféra Piac Közlekedés Biztosítás Sport Dr Orosz Gyuláné

A projektekhez szükséges idő A feldolgozáshoz szükséges idő alapján: Nagy projektek: Célszerű az adott területre vonatkozó szituáció-leírást és a lehetséges matematikai tartalmakat és módszereket megadni. A nagy projektek időigényesek,sok gyakorló tanár szerint nem jut idő a megvalósításukra. Célszerű közép-,illetve kis projekteket realizálni. Dr Orosz Gyuláné

Közepes- és kis projektek témái Épületek,bútorok,használati tárgyak tervrajzának vizsgálata, Mérések:udvar, kert,lakás,épületek, Játékok : zsebszámológép,számítógép, Vetélkedők: TV Televíziós csatornák, Valódi statisztikák, táblázatok gyűjtése,elemzése Agria Park üzletei Dr Orosz Gyuláné

Konkrét példák külföldi tankönyvekből Bock-Walsch:Mathematik7. Bürger-Fischer-Malle:Mathematik9. Elemzés a fénymásolatok segítségével. A külföldi tankönyvek által ajánlott projekttémák: Autókölcsönzés, Energiaárak összehasonlítása az EU-ban, Lakásárak, Áramfogyasztás. Dr Orosz Gyuláné

A projektorientált oktatás bírálata A bírálók szerint az egyik legfőbb probléma a szakma-specifikus hierachia elhanyagolása. A rendezett,strukturált matematikai ismeretek megkönnyítik a tanulást. Kétségbe vonják annak jogosságát,hogy a tanulók válasszanak témát. Kritikusok szerint a 10-16 éves tanuló nem képes a projektmódszer realizálására. Zárt tantervek jobban megfelel a tanulóknak. Csoportmunka túlságosan lassú munkaforma. Dr Orosz Gyuláné