Lakossági fórum-Téglás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Településrendezési eszközök, egyeztetésük és az átmeneti rendelkezések
GYMSMKH Jegyzői értekezlet május 11. a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal első negyedévi tapasztalatai a helyi önkormányzatok, kisebbségi.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
Falukép-védelmi program a Pogány-havas kistérségben Csíkszereda, november
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
A környezetvédelem intézményrendszere
Közigazgatási alapismeretek
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Építésfelügyelet - építéshatóság feladatmegosztás
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Az adatvédelem szabályozása
Az önkormányzatok településfejlesztési
1 Péchysek Baráti Köre, Debrecen AZ ÁLLAMI FŐÉPÍTÉSZ SZEREPE AZ ÉPÍTÉSZETI MINŐSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSÉBEN, AZ ÉPÍTÉSZETI ÖRÖKSÉG MEGŐRZÉSÉBEN Összeállította:
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
LAKÁSÉPÍTÉS-LAKÁSPIAC2016 Az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenység bevezetésre vonatkozó jogszabályok kérdésköre e.a.: Révi Zsolt főépítész.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
A Z ÖSSZEVONT TELEPÍTÉSI ELJÁRÁS. Sajátos jogintézmény alkalmas több önálló – építési engedélyezést megelőző – hatósági engedélyezés kiváltására és.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
J EGYZŐI ÉRTEKEZLET ÉHOT T ÖRVÉNYESSÉGI F ELÜGYELETI O SZTÁLY Pécs, február 29.
Önkormányzat és állam.
Csermelyi Andrea február 28.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Kötelező Tervezői - kivitelezői felelősségbiztosítás tájékoztató
Jegyzői Értekezlet A településrendezést meghatározó jogszabályi környezet változásai, és aktuális feladatai az állami főépítész szemszögéből.
Településrendezési, településképi aktualitások
TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ
ALSÓÖRS TELEPÜLÉSRENDEZÉSI ESZKÖZEINEK 1/5 HRSZ-Ú TELEK ÉS KÖRNYEZETE
Településképvédelem2017.
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
jogszabályváltozások AZ ÉPÍTÉSIgazgatásban
A településképi követelmények és a jókarbantartási kötelezettségek kapcsolatai. Településkép védelme érdekében a kötelezési eljárások lehetőségeinek bemutatása.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Szakfelügyeleti tapasztalatok
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

Lakossági fórum-Téglás A TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV (TAK) és A TELEPÜLÉSKÉPI RENDELET KÉSZÍTÉSE Lakossági fórum-Téglás Előadó: Végh József okl. építészmérnök, városépítési szakmérnök, főépítész Art Vital Kft. 2017.június.13.

TAK elkészítése a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV TAK elkészítése a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény végrehajtása során A törvény célja, hogy a települési közösségek hatékonyan óvják meg környezeti kultúrájukat, és fejlesszék azt. A törvényben bevezetett új elemek, felhatalmazások: 1.Településképi Arculati Kézikönyv Széleskörű társadalmi bevonással készül Feltárja és bemutatja a településen belül jól elkülönülő egyes településrészek arculati jellemzőit és értékeit Javaslatot tesz a településképhez illeszkedő építészeti elemek alkalmazására. A településképi rendelet megalapozását szolgálja 2.Településképi rendelet A településkép-védelem összes eleme egy önkormányzati rendeletbe kerül

Minta Településképi Arculati Kézikönyvek HAJDU-BIHAR MEGYEI ÉPÍTÉSZ KAMARA Minta Településképi Arculati Kézikönyvek

Az önkormányzat feladatai Partnerségi egyeztetés új keretszabályai szerinti partnerségi rendelet megalkotása Főépítész megbízása legalább a Településképi Arculati Kézikönyv és településképi rendelet készítésének idejére A Településképi Arculati Kézikönyv és településképi rendelet elkészítése legkésőbb 2017. október 1-ig A településképi rendelet jóváhagyását követően a HÉSZ felülvizsgálata A településképi követelmények hatályon kívül helyezése A településképi rendelettel való összhang megteremtése

TAK-Tartalomjegyzék Köszöntő 1. Bevezetés Tornácok 2. Település bemutatása (általános településkép, településkarakter) Ajtók, ablakok Homlokzatképzés, anyaghasználat 3. Örökségünk (a településképi szempontból meghatározó építészeti, műemléki, táji és természeti értékek, településképi jellemzők) Részletek Kerítések, térfalak 4. Településképi szempontból meghatározó területek (eltérő karakterű területek lehatárolása, a településkép, arculati jellemzők és településkarakter bemutatásával) Kertek Közterületek településképi útmutatója: Utcák 5. Ajánlások (a településkép minőségi formálására vonatkozó ajánlások: építészeti útmutató) Közterek, közparkok, közkertek 6. Jó példák - épületek, épített részletek (ajtók, ablakok, tornácok, anyaghasználat, színek, homlokzatképzés, kerítések, kertek, zöldfelületek kialakítása) Telepítés Terepalakítás 7. Jó példák - sajátos építményfajták, reklámhordozók, egyéb műszaki berendezések Magasság Tetőhajlásszög 8. Beépítési vázlatok (nem kötelező tartalom) Tetőforma

Örökségünk… Római katolikus templom Görög katolikus templom Református templom Városháza Degenfeld-Schomburg kastély

Településképi szempontból meghatározó területek lehatárolása

Településképi rendelet A településképi rendelet tartalma: Helyi védelem Településképi követelmények Területi építészeti Egyedi építészeti Reklámhordozókra és egyéb műszaki berendezésekre vonatkozó Településkép-érvényesítési eszközök Településkép-védelmi tájékoztatás és szakmai konzultáció (ÚJ) Településképi véleményezési eljárás Településképi bejelentési eljárás Településképi kötelezés

Miért hasznos a településkép önálló szabályozása? HAJDU-BIHAR MEGYEI ÉPÍTÉSZ KAMARA Miért hasznos a településkép önálló szabályozása? A településképi rendelet nem írhat elő településképi véleményezést az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenységek esetén, de az abban foglalt településképi követelmények betartása kötelező a tervezőnek, az építtetőnek, a kivitelezőnek egyaránt. A településképi szabályozás lehetővé teszi, hogy a települési közösségek tudatosan, ezáltal hatékonyan óvják meg környezeti kultúrájukat, és fejlesszék azt. Ezzel a jelenleginél is jobban biztosított a helyi önrendelkezési jog a településkép alakítása, védelme tekintetében. a településképi rendelet nem vonhatja településképi véleményeztetés alá az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenységeket Jogkövető magatartást feltételez az építési folyamat valamennyi résztvevőjétől.

Mi a helyi közösségek szerepe a szabályozás készítése során? A helyi polgárok , civil és érdekképviseleti, továbbá gazdasági és a vallási közösségek aktív bevonásával minden településnek el kell készítenie a település-képi rendeletét, és az azt megalapozó Településképi Arculati Kézikönyvet (TAK-ot) 2017. október 1-ig. A társadalmasítás célja az, hogy a helyi közösségek gondolják végig, és vitassák meg, hogy milyen környezetben szeretnének családjaik számára lakóhelyet biztosítani.

A partnerségi egyeztetés szabályai 1. Önkormányzati rendelet alkotása a partnerségi egyeztetés szabályairól (PSZ) Partner: lakosság; érdekképviseleti szerv; civil és gazdálkodási szerv; vallási közösségek; „Alapelv”: helyi adottságnak megfelelő teljes körű nyilvánosság biztosítása

A partnerségi egyeztetés szabályai 2. Előzetes tájékoztató szakasz Előzetes tájékoztatás (hirdetőfelületen, helyi lapban, honlapon) Lakossági fórumon szóbeli véleményezési lehetőség, fórumot követően 8 napon belül írásbeli (papír/elektronikus) véleményezési lehetőség 3. TAK és településképi rendelet tervezetének elkészítése 4. Partnerségi véleményezés/munkaközi tájékoztató szakasz

A partnerségi egyeztetés szabályai 5. TAK és településképi rendelet megtárgyalása és elfogadása a képviselő-testület által 6. Elfogadott TAK és településképi rendelet közzététele 7. Monitorozás Nyilvános értékelő felület létrehozása és működtetése a honlapon Főépítész évente egy alkalommal kiértékeli és ismerteti a véleményeket a testülettel

Egyeztetés szakaszai a TAK készítése során 1. Adatok beszerzése Adatszolgáltatási kérelem megküldése/feltöltése 1. illetékes Nemzeti Park Igazgatóság (Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság) 2. Kulturális örökség védelméért felelős miniszter 3. kormányhivatal örökségvédelmi hatáskörben eljáró járási hivatala 4. Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (NMHH) Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése 21 napon belül 2. TAK és a településképi rendelet tervezetének elkészítése

Egyeztetés szakaszai a TAK készítése során 3. TAK és a településképi rendelet tervezetének véleményeztetése Technikai háttér: Lechner Tudásközpont által működtetett digitális egyeztetési felület (biztosítja a TAK elérhetőségét, véleményezést, vélemények elérését az önkormányzatnak) Véleményezési kötelezettség teljesítése  21 napon belül vélemény feltöltése TAK véleményezői: Településképi rendelet véleményezői: Magyar Építész Kamara (MÉK) állami főépítészi hatáskörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal NMHH kulturális örökség védelméért felelős miniszter illetékes nemzeti park igazgatóság

Egyeztetés szakaszai a TAK készítése során 4. TAK és a településképi rendelet megtárgyalása és elfogadása a képviselőtestület által Beérkezett vélemények, el nem fogadott vélemények és azok indokolása, TAK-tervezetében javasolt módosítások 5. Elfogadott TAK és a településképi rendelet elérhetővé tétele 15 napon belül Megküldése: Lechner Tudásközpontnak állami főépítésznek Kormányhivatal építésügyi osztályának 6. Esetleges törvényességi felügyeleti eljárás kezdeményezése, ha Állami főépítész: jogszabályi összeütközés/elkészítés hiánya Kormányhivatal járási hivatala: jogszabályi összeütközést észlel

Ütemterv

TAK-Téglás

Várjuk észrevételeiket, javaslataikat! E-mail címen: teglasph@teglas.hu Postai címen: 4243 Téglás, Kossuth u. 61.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!