Online médiafogyasztási trendek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Médiainformációk Az F1-live.hu bemutatása A 2008-ban indított F1-live.hu az elmúlt években Magyarország legkedveltebb és legaktívabb Forma-1-gyel.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetes látogatottsági statisztikák
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
A reklámeszközök jellemzöi
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
ATL - mit hirdessünk és hol?
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Bankolás az [origo] szemszögéből
Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
A Facebook marketing trendjei
Internet a családban Székely Levente –
Megjelenési ajánlat Index.hu.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A digitális reklám eszközei 1.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
Life of Budapest …Budapest Krémje Mi a LOBU? A Life of Budapest (LOBU.hu) egy olyan gasztronómiával, Budapest programjaival és látnivalóival foglalkozó.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
– Letölthető változat –
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
Előadás másolata:

Online médiafogyasztási trendek Varga Károly webAUDIT projektigazgató varga@median.hu Online médiafogyasztási trendek Rövid áttekintést szeretnék adni a hazai internetezők táboráról

63% 61% 67% 34%* 73% 60% 42% 64% 56% 56%* Internet-penetráció 2010. Ez sok vagy kevés? Bori, az 55%-ot honnét vetted? Az NMA 2009-es adata 4,6 millió netező, ami 51-52% 56% 56%* Forrás: Eurostat, Internetworldstat*

Az internet-penetráció növekedése 2006-2010 300% 200% 183% 148% 110% 88% 75% 56% 40% 26% A hazai penetráció növekszik a leggyorsabban, és bízzunk benne, hogy ez a következő években is így marad Más: A magyarhoz hozzá kéne rendelni egy kiugró színnel, plusz tegyük bele a MA penetrációs adatsorát is egy hasonlóan kiugró színnel Forrás: Eurostat, Internetworldstat*

Jövő: hol vannak még tartalékok? Forrás: webAUDIENCE 2010. december

Jövő: hol vannak még tartalékok? jókora további tartalék, mint a városiak, a középkorúak, a nők. kérdés, hogy a darabszám mindent elárul e a penetráció csak az internetezők számát mutatja, de az sem mellékes, hogy milyen a heavy és az easy netezők súlya, azaz a hazai internetezők milyen gyakran, mennyi ideig neteznek, hány oldalt néznek meg, egyszóval milyen a netezők online aktivitása. Forrás: webAUDIENCE 2010. december

Online aktivitás növekedése A belföldi napi látogatószám növekedése az elmúlt hét évben Munkanapokon 5,7-szeres a növekedés Szabadnapokon 8,1-szeres a növekedés Itt tiszta az üzenet: A növekedés motorja az otthoni (szabadidős) netezé 2) A napi látogatók száma gyorsabban (meredekebben) növekszik, mint a penetráció, mert egyre gyakrabban és egy több időt netezünk A növekedés motorja az otthoni internetezés erősödése. Forrás: webAUDIT

Női tartalékok A férfiak 2009 elejéig többen neteztek szabadnapokon munkanap szabadnap A nők 2007 őszén dolgozták le a hátrányt munkanapokon Ü: A nők munkahelyi aktivitása továbbra is sokkal erősebb mint a férfiaké, ugyanakkor az otthoni internetezésük is stabil ütemben erősödik (ezt mutatja a következő dia) A középkorú nők előretörése miatt növekedett jelentősen a női internetezők aránya, aktivitásuk meghaladja az átlagot. Forrás: Medián - webAUDIT

Női tartalékok A nők mind nagyobb része válik heavy userré, akik naponta több órán át neteznek, és sokkal többféle site-ot látogatnak, mint a férfiak. 2007. január 2011. január Ezt a két ábrát jó lenne azonos léptékűre hozni, hogy látszódjék a növekedés is Forrás: Medián - webAUDIT

Net kontra tévé Négy év alatt megduplázódott a tévés főműsoridőben netezők száma. Különösen a nők száma növekszik, ezen belül is a középkorúaké: a 45-59 éves nők esetében négy év alatt megötszöröződött az esténként netezők száma. Az internetezők számának növekedése a tévés főműsoridőben A 45-59 éves internetező nők számának növekedése a tévés főműsoridőben Esténként 400 ezren böngésznek a Medián által auditált site-okon, ha ehhez hozzávesszük a külföldi site-ok látogatottságát, valamint a webes alkalmazások (MSN, skype stb.) forgalmát, több mint félmillióan ülnek esténként folyamatosan a net előtt. Ez persze nem jelenti azt, hogy a háttérben nem tévéznek vagy rádióznak. Forrás: Medián - webAUDIT

Tévé kontra net A tévék az élő műsorokkal, közvetítésekkel csábíthatják vissza a képernyő elé a netezőket. Csillag születik döntő 2009.12.19. F1 futam 2009.07.26. férfiak korcsoportonként Reklámszünet Forrás: Medián – webAUDIT

X-faktor hétvége A tévéműsorok nézőinek összetételére következtethetünk az internettől elcsábított látogatók összetételéből. X-Faktor elődöntő 2010.12.18. X-Faktor döntő 2010.12.19. Forrás: Medián - webAUDIT

Pontos célzás a weben A kívánt célcsoportot mely weboldalakon érem el a legnagyobb számban, illetve a legnagyobb arányban?

Célcsoport-meghatározás Kik érdeklődnek leginkább a turisztikai ajánlatok iránt? Demográfia alapján Affinitási index felsőfokú iskolai végzettségűek 166 ESOMAR A statusúak 159 18-29 évesek 132 budapestiek 130 középfokú végzettségűek 129 megyeszékhelyen élők 126 30-39 évesek 125 Forrás: webAUDIENCE

Célcsoport-meghatározás Kik érdeklődnek leginkább a turisztikai ajánlatok iránt? Szabadidő eltöltése alapján Affinitási index aerobic, fitness 196 étterem 185 színház, múzeum 175 kozmetikus, szolárium 173 sportolás 158 nyelvtanulás, továbbképzés 157 tánc, koncert 144 Forrás: webAUDIENCE

Célcsoport-meghatározás Kik érdeklődnek leginkább a turisztikai ajánlatok iránt? Online érdeklődés alapján Affinitási index otthon, család 145 gasztronómia 143 egészség, életmód 142 kultúra 140 ingatlan gazdaság bulvár, női lapok Forrás: webAUDIENCE

Célzás online médiatervező eszközzel A kívánt méretű és összetételű célcsoportot mely weboldalakon érem el a legjobb paraméterekkel? mely weboldalakon érem el a legnagyobb számban, a legnagyobb arányban? több site-on hirdetve hol lesz a legjobb az együttes elérés? hogyan érhetem el a legjobb fajlagos költséget? Ahhoz hogy az üzeneteket, hirdetéseket, reklámokat minél jobb hatásfokkal el tudjuk juttatni a kívánt online célcsoporthoz, megfelelő eszközökre van szükség, amilyen a Medián webAUDIENCE online médiaelemző és -tervező rendszere. A pontos célzáshoz a következő kérdésekre kell választ találnunk:

Példa célcsoport hatékony elérésére Nagy látogatottságú szponzorált cikksorozat segítségével a téma kiválasztásával hajszálpontosan lehet célozni: síelőknek a környező országok legszebb síterepei, egzotikus nyaralásra vágyóknak a legszebb távoli tengerpartok hasznos saját tartalmakra mutató linkekkel irányíthatók az olvasók a saját site-ra a költséghatékonyság érdekében nem konkurens cégekkel, termékekkel közösen finanszírozható

Köszönöm a figyelmet! Rövid áttekintést szeretnék adni a hazai internetezők táboráról