Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
Advertisements

PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
Tanterv és vizsga Kaposi József.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
A kolozsvári Báthory Líceum
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről Budapest, április 7. Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Az intézményes nevelés stratégiái
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
ÖSSZEFOGLALÓ FELADATOK
Az Európai Unió története
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
EU II..
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Európa regionális földrajza
Tankönyvellátás
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az országos mérések megújult rendszere
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
AMIT AZ UNIÓS MUNKAVÁLLALÁSRÓL TUDNI KELL. EUR opean E mployment S ervices.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Felmérés a versenyképességről a Textil/Ruházati-, és Bőriparban az új Tagállamokban valamint Bulgáriában és Romániában. TERMELÉS KISKERESKEDELMI ELADÁSOK.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Tankönyvkiadás, tankönyvhasználat nálunk és külföldön.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Közoktatási alapismeretek
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Kompetencia alapú szakoktatás
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész

A tanulólétszám és a központilag megrendelt tankönyvforgalom 2009 és 2015 között

Az egy tanulóra jutó tankönyvcsomag átlagárának változása 2009 és 2015 között

A felhasználható (elvi) keretösszeg és a tényleges tankönyvforgalom különbsége

A tankönyvtámogatás

Mennyi közpénzbe került összesen?

A tankönyvkiadás mindenütt a nemzeti oktatáspolitika része. A tankönyv a társadalom legnagyobb részére a műveltség legfőbb forrása. Az oktatás, nevelés eszköze, amely a családi közösségben megvalósuló nevelés mellett, az egyének társadalmi azonosságtudatát, értékrendszerét, szemléletét a legjobban tudja befolyásolni. Az Európai Unióban nálunk lett az állami ellenőrzés és állami részvétel a legerősebb, még Bulgáriában sincs ilyen mértékű állami befolyás alatt a tankönyvkiadás és tankönyvellátás. Az EU-n kívüli országok közül a török modellhez hasonlít leginkább, de bizonyos tekintetben nálunk még annál is jelentősebb az állami szerepvállalás.

Kik készítik a tankönyveket? Ország Kik készítik a tankönyveket? Milyen mértékben érvényesülnek a piaci elvek a tankönyvkiadás és -ellátás területén? Mi határozza meg a tankönyvek árát? Ki hozza meg a végső döntést a tankönyvek elfogadásáról? Van-e hivatalos tankönyvlista? Lehet-e az iskolában használni olyan tankönyvet, amely nincs a tankönyvlistán? Ki dönti el, milyen tankönyvet használnak a tanulók az egyes iskolákban? Milyen támogatást nyújt az állam a tankönyvek megvásárlásához a szülőknek? Ausztria hazai és külföldi magántulajdonban álló tankönyvkiadók korlátozottan az állam árkorlátokat határoz meg az értékelést végző bizottság van Csak bizonyos feltételek megléte esetén az osztályban tanító tanár, az iskolában az adott tantárgyat tanító tanárok közössége, a tantestület a tankönyv minden tanuló számára ingyenes (10%-os önrész befizetésével) Belgium csak hazai magántulajdonban álló tankönyvkiadók teljes mértékben a piaci viszonyok határozzák meg teljes mértékben nincs hivatalos tankönyvlista nincs az iskolában az adott tantárgyat tanító tanárok közössége az állam nem nyújt támogatást a tankönyv-vásárláshoz a szülőknek Bulgária állami és magántulajdonban álló tankönyvkiadók az értékelések alapján a közoktatásért felelős miniszter nem az osztályban tanító tanár a tankönyv minden tanuló számára ingyenes Chile az oktatási miniszter Csehország

Kik készítik a tankönyveket? Ország Kik készítik a tankönyveket? Milyen mértékben érvényesülnek a piaci elvek a tankönyvkiadás és -ellátás területén? Mi határozza meg a tankönyvek árát? Ki hozza meg a végső döntést a tankönyvek elfogadásáról? Van-e hivatalos tankönyvlista? Lehet-e az iskolában használni olyan tankönyvet, amely nincs a tankönyvlistán? Ki dönti el, milyen tankönyvet használnak a tanulók az egyes iskolákban? Milyen támogatást nyújt az állam a tankönyvek megvásárlásához a szülőknek? Egyesült Királyság hazai és külföldi magántulajdonban álló tankönyvkiadók teljes mértékben a piaci viszonyok határozzák meg teljes mértékben nincs hivatalos tankönyvlista nincs az iskolában az adott tantárgyat tanító tanárok közössége az állam nem nyújt támogatást a tankönyv-vásárláshoz a szülőknek Finnország az osztályban tanító tanár a tankönyv minden tanuló számára ingyenes Franciaország Hollandia az értékelést végző szakértő van igen Izland állami és magántulajdonban álló tankönyvkiadók korlátozottan

Kik készítik a tankönyveket? Ország Kik készítik a tankönyveket? Milyen mértékben érvényesülnek a piaci elvek a tankönyvkiadás és -ellátás területén? Mi határozza meg a tankönyvek árát? Ki hozza meg a végső döntést a tankönyvek elfogadásáról? Van-e hivatalos tankönyvlista? Lehet-e az iskolában használni olyan tankönyvet, amely nincs a tankönyvlistán? Ki dönti el, milyen tankönyvet használnak a tanulók az egyes iskolákban? Milyen támogatást nyújt az állam a tankönyvek megvásárlásához a szülőknek? Madagaszkár hazai és külföldi magántulajdonban álló tankönyvkiadók korlátozottan az állam árkorlátokat határoz meg az értékelések alapján a közoktatásért felelős miniszter van igen az oktatási miniszter a tankönyv minden tanuló számára ingyenes Magyarország állami és magántulajdonban álló tankönyvkiadók nem a fenntartó (a magyar állam, önkormányzat vagy egyház) a tankönyv pár éven belül minden általános iskolai tanuló számára ingyenes lesz Norvégia a piaci viszonyok határozzák meg teljes mértékben az értékelést végző szakértő az iskolában az adott tantárgyat tanító tanárok közössége Portugália teljes mértékben az értékelést végző bizottság a tankönyv az anyagilag nehéz helyzetben élő családok gyerekei számára ingyenes Törökország nincs válasz az iskolaszék Jelmagyarázat állami tulajdon, állami korlátozás és engedélyezés magántulajdon, piaci viszonyok, szabad tankönyvválasztás

A PISA2012 összefoglaló jelentése alapján A táblázat pontszámai az országok helyezését jelentik a rangsorban. A PISA2012 összefoglaló jelentése alapján Jelmagyarázat állami tulajdon, állami korlátozás és engedélyezés a tankönyvkiadás területén magántulajdon, piaci viszonyok, szabad tankönyvválasztás ország átlag matematika szövegértés természet-tudomány csoportátlag Finnország 7,67 12 6 5 22,25 Hollandia 13,00 10 15 14 Belgium 18,33 16 24 Ausztria 23,00 18 28 23 Egyesült Királyság 23,33 26 21 Csehország 24,00 22 Franciaország 25 Norvégia 27,67 30 31 37,11 Portugália 33,33 33 36 Magyarország 33,67 39 32 Izland 34,33 27 37 Törökország 42,67 44 41 43 Bulgária 47,67 47 51 45 Chile 48,00 46 Madagaszkár   n.a.

„Az oktatás vagy személyes, vagy nem létezik „Az oktatás vagy személyes, vagy nem létezik.” „A személyre szabott oktatás nem pénzkidobás, hanem befektetés.” „Az oktatás nem a tantárgyak tanítása, hanem a tanulók tanítása.” Sir Ken Robinson