AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK HASZNOSÍTÁSA KISTÉRSÉGI SZAKMAI NAPOK FEBRUÁR Őriné Szilvási Anna KÖRPI Veszprém Megyei Iroda
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
1993-as közoktatási törvény
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Általános iskola eredménye, értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Országos kompetenciamérés MATEMATIKA.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA KÖZÉP-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI INTÉZET Veszprém, 2008. 12. 03.

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 1993. ÉVI LXXIX. TÖRV. 40. § ÉS 99. § TÖBBLETFELADATOT ÍR ELŐ 99. § (4) RENDSZERES MÉRÉS SZÜKSÉGESSÉGE 99. § (3) KÖZREMŰKÖDIK AZ OH 99. § (7)ÉS 133. § (5) AZ OH KÖTELES A FENNTARTÓ FIGYELMÉT FELHÍVNI AZ INDOKOLT INTÉZKEDÉSEKRE JOGSZABÁLYBAN KELL MEGHATÁROZNI A MINIMUMOT 40. § (11) MIP ELSŐ ÍZBEN 2008/2009. TANÉVBEN KELL VIZSGÁLNI 99. § (6) 133. § (5)NYILVÁNOSSÁGRA HOZATAL

A ELLENŐRZÉS, MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE FINANSZÍROZÁSI NEHÉZSÉGEK ELSZÁMOLTATHATÓSÁG (PÉNZÜGYI, SZAKMAI) HATÉKONYSÁG STANDARDOK, TÉNYADATOK HASZNÁLATA SZUBJEKTÍV ÍTÉLETEK HELYETT A KÜLSŐ INTÉZMÉNYÉRTÉKELÉS A FENNTARTÓK TÖRVÉNYI KÖTELEZETTSÉGE

AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK CÉLJA AZ ISKOLA KAPJON KÉPET ARRÓL, HOGY MILYEN EREDMÉNNYEL KÖZVETÍTI A TÁRSADALOM ÁLTAL ELVÁRT TUDÁST AZ ISKOLA KÉPES LEGYEN ÖSSZEHASONLÍTANI A TELJESÍTMÉNYÉT MÁS ISKOLÁKKAL A TANÁROK KAPJANAK VISSZAJELZÉST ARRÓL, HOGY AZ ÁLTALUK ÁTADOTT TUDÁST A TANULÓK MENNYIRE TUDJÁK ALKALMAZNI

AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK CÉLJA BIZTOSÍTSON HATÉKONY ESZKÖZT AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS ELŐSEGÍTÉSÉHEZ TÁMOGASSA A MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI KULTÚRA TERJESZTÉSÉT ÖSZTÖNÖZZE AZ ISKOLÁKAT AZ ÖNELEMZÉSRE, ÖNFEJLESZTÉSRE AZ ISKOLÁK VÁLJANAK KÉPESSÉ A SAJÁT FEJLESZTÉSI IRÁNYAIK, A SZÜKSÉGES INTÉZKEDÉSEK MEGTERVEZÉSÉRE ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁRA

A FIT- JELENTÉSEK TARTALMA SZERINT SZÖVEGÉRTÉS VAGY MATEMATIKA ÉVFOLYAM: 6. ÉVF. – MINDEN TANULÓ 8. ÉVF. – MINDEN TANULÓ 10. ÉVF. –MINDEN TANULÓ ADATA VISZONYÍTÁSI ADATOK SZERINT TELEPÜLÉSTÍPUS (6. ÉS 8. ÉVFOLYAM), VAGY ISKOLATÍPUS (10. ÉVFOLYAM)

A FIT- JELENTÉSEK FENNTARTÓI JELENTÉS A FENNTARTÓ EREDMÉNYE, A FENNTARTÓ ISKOLÁINAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA, TELEPHELYEINEK ÁLLAPOTA ÉS TANULÓI ÖSSZETÉTELE ISKOLAI JELENTÉS AZ ISKOLA EREDMÉNYE, KÜLÖNBÖZŐ TELEPHELYEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA TELEPHELYI JELENTÉS A TELEPHELY EREDMÉNYE, AZ ELŐZŐ MÉRÉSEKHEZ VISZONYÍTOTT EREDMÉNY, OSZTÁLYOK EREDMÉNYEI, ÉPÜLET ÁLLAPOTA ÉS TANULÓI ÖSSZETÉTELE

A FENNTARTÓI JELENTÉS CÍMZETTJE: A FENNTARTÓ INFORMÁCIÓKAT TARTALMAZ SAJÁT INTÉZMÉNYEIK ORSZÁGOS ADATOKKAL MEGBÍZHATÓAN ÖSSZEVETHETŐ EREDMÉNYEIRŐL

KÉPESSÉGPONTOK SZERINTI EREDMÉNY: MATEMATIKA 2007

HPÉ, MATEMATIKA, 2007

AZ ISKOLAI ÉS TELEPHELYI JELENTÉS CÍMZETTJE: AZ ISKOLAVEZETÉS TÁJÉKOZTATÁST NYÚJT AZ ISKOLA POZÍCIÓJÁRÓL AZ ÖSSZES RÉSZT VEVŐ ISKOLÁVAL ÖSSZEHASONLÍTVA, ORSZÁGOSAN, RÉGIÓNKÉNT, TELEPÜLÉSTÍPUSONKÉNT. MEGTUDHATJÁK, HOGY ISKOLÁJUK TANULÓI HOL HELYEZKEDNEK EL, MENNYIRE TÉRNEK EL POZITÍV VAGY NEGATÍV IRÁNYBA AZ ÁTLAGTÓL.

AZ OKM- EREDMÉNYEK FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEI A MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN AZ ISKOLA POZICIONÁLÁSA TERVEZÉS (NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS) CÉLOK, FEJLESZTÉSI IRÁNYOK KIJELÖLÉSE DIFFERENCIÁLT FOGLALKOZÁSOK (TEHETSÉGGONDOZÁS, FELZÁRKÓZTATÁS) TUDATOS SZERVEZÉSE

ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

HOZZÁADOTT PEDAGÓGIAI ÉRTÉK A TANULÓK TELJESÍTMÉNYÉNEK ELTÉRÉSE A SZOCIO-ÖKONÓMIAI HÁTTERÜK ALAPJÁN BECSÜLT ÉRTÉKTŐL.

CSALÁDIHÁTTÉR-INDEX VAGY CSH-INDEX OLYAN MUTATÓ, AMELYET A SZÜLŐK ISKOLAI VÉGZETTSÉGE, A CSALÁD ANYAGI HELYZETÉT JELLEMZŐ TÁRGYAK ÉS A TANULÁST SEGÍTŐ ESZKÖZÖK ALAPJÁN ALAKÍTANAK KI.

A CSALÁDI HÁTTÉR ÉS A TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA, HOZZÁADOTT PEDAGÓGIAI ÉRTÉK Forrás:http://www.okm.gov.hu/ + -

HPÉ: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

KÉPESSÉGSZINTEK A KÉPESSÉGSZINTEK HIERARCHIÁT ALKOTNAK. AZOK A TANULÓK, AKIK ELÉRNEK EGY SZINTET, AZ ALSÓBB SZINTEKHEZ TARTOZÓ KÉPESSÉGEKNEK IS BIRTOKÁBAN VANNAK. EGY ADOTT SZINTEN LÉVŐ TANULÓ VÁRHATÓAN A SZINTHEZ TARTOZÓ KÉRDÉSEKNEK LEGALÁBB A FELÉRE HELYES VÁLASZT AD. A 2. KÉPESSÉGSZINT AZ A MINIMÁLIS SZINT, AMELYET SZÜKSÉGESNEK TEKINTENEK TOVÁBBI ISMERETEK SZERZÉSÉHEZ, A MINDENNAPI ÉLETBEN VALÓ BOLDOGULÁSHOZ.

KÉPESSÉGSZINTEK SZERINTI ELOSZLÁS: MATEMATIKA 8. ÉVF.

TRENDVIZSGÁLAT: MATEMATIKA 8. ÉVF. 2004-2007

AZ ISKOLAI SZOFTVER CÍMZETTJE: A PEDAGÓGUS, A SZAKTANÁR AZ EREDMÉNYEK HELYI SZINTŰ ÉRTÉKELÉSE ELVÉGEZHETŐ FELADATONKÉNT, OSZTÁLYOKRA BONTVA AZ ISKOLA ÖSSZES TANULÓJÁNAK SZÁZALÉKOS EREDMÉNYE IS MEGHATÁROZHATÓ ÉS VISZONYÍTHATÓ AZ ORSZÁGOS ADATOKHOZ ELEMEZHETŐ SAJÁT TANULÓIK TELJESÍTMÉNYE ÉS AZ EGYES FELADATOK MEGOLDOTTSÁGA TÁMPONT A TANÁROKNAK A FEJLESZTÉSI TERVEK ÖSSZEÁLLÍTÁSÁBAN

TARTALMI KERET - SZÖVEGÉRTÉS SZÖVEGTÍPUSOK ELBESZÉLŐ MAGYARÁZÓ DOKUMENTUM GONDOLKODÁSI MŰVELETEK INFORMÁCIÓ-VISSZAKERESÉS KAPCSOLATOK ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEK FELISMERÉSE ÉRTELMEZÉS

TARTALMI KERET – MATEMATIKAI ESZKÖZTUDÁS TARTALMI TERÜLETEK MENNYISÉGEK ÉS MŰVELETEK HOZZÁRENDELÉSEK ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEK ALAKZATOK SÍKBAN ÉS TÉRBEN ESEMÉNYEK STAT. JELLEMZŐI ÉS VALÓSZÍNŰSÉGÜK GONDOLKODÁSI MŰVELETEK TÉNYISMERET ÉS RUTINMŰVELETEK MODELLALKOTÁS, INTEGRÁCIÓ KOMPLEX MEGOLDÁSOK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ

FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8 FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8 FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.

EGY ISKOLA HÁROM OSZTÁLYÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA

INTÉZMÉNYI FELADATOK OKM EREDMÉNYEINEK ELEMZÉSE ISKOLAI, OSZTÁLYTERMI ÉS EGYÉNI PEDAGÓGUS SZINTEN INTÉZKEDÉSI TERV MUNKAKÖZÖSSÉGEK FELADATAI

KONKRÉT FELADATOK HELYI PP ÁTTEKINTÉSE KOHERENCIA MEGTEREMTÉSE AZ INTÉZMÉNYI MŰKÖDÉST MEGHATÁROZÓ ALAPDOKUMENTUMOK KÖZÖTT HELYI PP ÁTTEKINTÉSE BELSŐ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER KIÉPÍTÉSE TANESZKÖZÖK, TANKÖNYVEK ÁTTEKINTÉSE TOVÁBBKÉPZÉSI TERV AKTUALIZÁLÁSA PEDAGÓGUS TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER MŰKÖDTETÉSE AZ IGAZGATÓ SZAKMAI VEZETŐ SZEREPÉNEK MEGERŐSÍTÉSE

http://www.kompetenciameres.hu/

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! varga.mariann@t-online.hu 30/215-9359