AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK INTÉZMÉNYI HASZNOSÍTÁSA BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA KÖZÉP-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI INTÉZET Veszprém, 2008. 12. 03.
JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 1993. ÉVI LXXIX. TÖRV. 40. § ÉS 99. § TÖBBLETFELADATOT ÍR ELŐ 99. § (4) RENDSZERES MÉRÉS SZÜKSÉGESSÉGE 99. § (3) KÖZREMŰKÖDIK AZ OH 99. § (7)ÉS 133. § (5) AZ OH KÖTELES A FENNTARTÓ FIGYELMÉT FELHÍVNI AZ INDOKOLT INTÉZKEDÉSEKRE JOGSZABÁLYBAN KELL MEGHATÁROZNI A MINIMUMOT 40. § (11) MIP ELSŐ ÍZBEN 2008/2009. TANÉVBEN KELL VIZSGÁLNI 99. § (6) 133. § (5)NYILVÁNOSSÁGRA HOZATAL
A ELLENŐRZÉS, MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE FINANSZÍROZÁSI NEHÉZSÉGEK ELSZÁMOLTATHATÓSÁG (PÉNZÜGYI, SZAKMAI) HATÉKONYSÁG STANDARDOK, TÉNYADATOK HASZNÁLATA SZUBJEKTÍV ÍTÉLETEK HELYETT A KÜLSŐ INTÉZMÉNYÉRTÉKELÉS A FENNTARTÓK TÖRVÉNYI KÖTELEZETTSÉGE
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK CÉLJA AZ ISKOLA KAPJON KÉPET ARRÓL, HOGY MILYEN EREDMÉNNYEL KÖZVETÍTI A TÁRSADALOM ÁLTAL ELVÁRT TUDÁST AZ ISKOLA KÉPES LEGYEN ÖSSZEHASONLÍTANI A TELJESÍTMÉNYÉT MÁS ISKOLÁKKAL A TANÁROK KAPJANAK VISSZAJELZÉST ARRÓL, HOGY AZ ÁLTALUK ÁTADOTT TUDÁST A TANULÓK MENNYIRE TUDJÁK ALKALMAZNI
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK CÉLJA BIZTOSÍTSON HATÉKONY ESZKÖZT AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS ELŐSEGÍTÉSÉHEZ TÁMOGASSA A MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI KULTÚRA TERJESZTÉSÉT ÖSZTÖNÖZZE AZ ISKOLÁKAT AZ ÖNELEMZÉSRE, ÖNFEJLESZTÉSRE AZ ISKOLÁK VÁLJANAK KÉPESSÉ A SAJÁT FEJLESZTÉSI IRÁNYAIK, A SZÜKSÉGES INTÉZKEDÉSEK MEGTERVEZÉSÉRE ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁRA
A FIT- JELENTÉSEK TARTALMA SZERINT SZÖVEGÉRTÉS VAGY MATEMATIKA ÉVFOLYAM: 6. ÉVF. – MINDEN TANULÓ 8. ÉVF. – MINDEN TANULÓ 10. ÉVF. –MINDEN TANULÓ ADATA VISZONYÍTÁSI ADATOK SZERINT TELEPÜLÉSTÍPUS (6. ÉS 8. ÉVFOLYAM), VAGY ISKOLATÍPUS (10. ÉVFOLYAM)
A FIT- JELENTÉSEK FENNTARTÓI JELENTÉS A FENNTARTÓ EREDMÉNYE, A FENNTARTÓ ISKOLÁINAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA, TELEPHELYEINEK ÁLLAPOTA ÉS TANULÓI ÖSSZETÉTELE ISKOLAI JELENTÉS AZ ISKOLA EREDMÉNYE, KÜLÖNBÖZŐ TELEPHELYEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA TELEPHELYI JELENTÉS A TELEPHELY EREDMÉNYE, AZ ELŐZŐ MÉRÉSEKHEZ VISZONYÍTOTT EREDMÉNY, OSZTÁLYOK EREDMÉNYEI, ÉPÜLET ÁLLAPOTA ÉS TANULÓI ÖSSZETÉTELE
A FENNTARTÓI JELENTÉS CÍMZETTJE: A FENNTARTÓ INFORMÁCIÓKAT TARTALMAZ SAJÁT INTÉZMÉNYEIK ORSZÁGOS ADATOKKAL MEGBÍZHATÓAN ÖSSZEVETHETŐ EREDMÉNYEIRŐL
KÉPESSÉGPONTOK SZERINTI EREDMÉNY: MATEMATIKA 2007
HPÉ, MATEMATIKA, 2007
AZ ISKOLAI ÉS TELEPHELYI JELENTÉS CÍMZETTJE: AZ ISKOLAVEZETÉS TÁJÉKOZTATÁST NYÚJT AZ ISKOLA POZÍCIÓJÁRÓL AZ ÖSSZES RÉSZT VEVŐ ISKOLÁVAL ÖSSZEHASONLÍTVA, ORSZÁGOSAN, RÉGIÓNKÉNT, TELEPÜLÉSTÍPUSONKÉNT. MEGTUDHATJÁK, HOGY ISKOLÁJUK TANULÓI HOL HELYEZKEDNEK EL, MENNYIRE TÉRNEK EL POZITÍV VAGY NEGATÍV IRÁNYBA AZ ÁTLAGTÓL.
AZ OKM- EREDMÉNYEK FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEI A MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN AZ ISKOLA POZICIONÁLÁSA TERVEZÉS (NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS) CÉLOK, FEJLESZTÉSI IRÁNYOK KIJELÖLÉSE DIFFERENCIÁLT FOGLALKOZÁSOK (TEHETSÉGGONDOZÁS, FELZÁRKÓZTATÁS) TUDATOS SZERVEZÉSE
ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.
ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.
ISKOLÁK RELATÍV SORRENDJE: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.
HOZZÁADOTT PEDAGÓGIAI ÉRTÉK A TANULÓK TELJESÍTMÉNYÉNEK ELTÉRÉSE A SZOCIO-ÖKONÓMIAI HÁTTERÜK ALAPJÁN BECSÜLT ÉRTÉKTŐL.
CSALÁDIHÁTTÉR-INDEX VAGY CSH-INDEX OLYAN MUTATÓ, AMELYET A SZÜLŐK ISKOLAI VÉGZETTSÉGE, A CSALÁD ANYAGI HELYZETÉT JELLEMZŐ TÁRGYAK ÉS A TANULÁST SEGÍTŐ ESZKÖZÖK ALAPJÁN ALAKÍTANAK KI.
A CSALÁDI HÁTTÉR ÉS A TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA, HOZZÁADOTT PEDAGÓGIAI ÉRTÉK Forrás:http://www.okm.gov.hu/ + -
HPÉ: SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.
KÉPESSÉGSZINTEK A KÉPESSÉGSZINTEK HIERARCHIÁT ALKOTNAK. AZOK A TANULÓK, AKIK ELÉRNEK EGY SZINTET, AZ ALSÓBB SZINTEKHEZ TARTOZÓ KÉPESSÉGEKNEK IS BIRTOKÁBAN VANNAK. EGY ADOTT SZINTEN LÉVŐ TANULÓ VÁRHATÓAN A SZINTHEZ TARTOZÓ KÉRDÉSEKNEK LEGALÁBB A FELÉRE HELYES VÁLASZT AD. A 2. KÉPESSÉGSZINT AZ A MINIMÁLIS SZINT, AMELYET SZÜKSÉGESNEK TEKINTENEK TOVÁBBI ISMERETEK SZERZÉSÉHEZ, A MINDENNAPI ÉLETBEN VALÓ BOLDOGULÁSHOZ.
KÉPESSÉGSZINTEK SZERINTI ELOSZLÁS: MATEMATIKA 8. ÉVF.
TRENDVIZSGÁLAT: MATEMATIKA 8. ÉVF. 2004-2007
AZ ISKOLAI SZOFTVER CÍMZETTJE: A PEDAGÓGUS, A SZAKTANÁR AZ EREDMÉNYEK HELYI SZINTŰ ÉRTÉKELÉSE ELVÉGEZHETŐ FELADATONKÉNT, OSZTÁLYOKRA BONTVA AZ ISKOLA ÖSSZES TANULÓJÁNAK SZÁZALÉKOS EREDMÉNYE IS MEGHATÁROZHATÓ ÉS VISZONYÍTHATÓ AZ ORSZÁGOS ADATOKHOZ ELEMEZHETŐ SAJÁT TANULÓIK TELJESÍTMÉNYE ÉS AZ EGYES FELADATOK MEGOLDOTTSÁGA TÁMPONT A TANÁROKNAK A FEJLESZTÉSI TERVEK ÖSSZEÁLLÍTÁSÁBAN
TARTALMI KERET - SZÖVEGÉRTÉS SZÖVEGTÍPUSOK ELBESZÉLŐ MAGYARÁZÓ DOKUMENTUM GONDOLKODÁSI MŰVELETEK INFORMÁCIÓ-VISSZAKERESÉS KAPCSOLATOK ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEK FELISMERÉSE ÉRTELMEZÉS
TARTALMI KERET – MATEMATIKAI ESZKÖZTUDÁS TARTALMI TERÜLETEK MENNYISÉGEK ÉS MŰVELETEK HOZZÁRENDELÉSEK ÉS ÖSSZEFÜGGÉSEK ALAKZATOK SÍKBAN ÉS TÉRBEN ESEMÉNYEK STAT. JELLEMZŐI ÉS VALÓSZÍNŰSÉGÜK GONDOLKODÁSI MŰVELETEK TÉNYISMERET ÉS RUTINMŰVELETEK MODELLALKOTÁS, INTEGRÁCIÓ KOMPLEX MEGOLDÁSOK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ
FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8 FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.
FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8 FEJLESZTÉSI IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA: FELADATSZINTŰ ELEMZÉS SZÖVEGÉRTÉS 8. ÉVF.
EGY ISKOLA HÁROM OSZTÁLYÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA
INTÉZMÉNYI FELADATOK OKM EREDMÉNYEINEK ELEMZÉSE ISKOLAI, OSZTÁLYTERMI ÉS EGYÉNI PEDAGÓGUS SZINTEN INTÉZKEDÉSI TERV MUNKAKÖZÖSSÉGEK FELADATAI
KONKRÉT FELADATOK HELYI PP ÁTTEKINTÉSE KOHERENCIA MEGTEREMTÉSE AZ INTÉZMÉNYI MŰKÖDÉST MEGHATÁROZÓ ALAPDOKUMENTUMOK KÖZÖTT HELYI PP ÁTTEKINTÉSE BELSŐ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER KIÉPÍTÉSE TANESZKÖZÖK, TANKÖNYVEK ÁTTEKINTÉSE TOVÁBBKÉPZÉSI TERV AKTUALIZÁLÁSA PEDAGÓGUS TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER MŰKÖDTETÉSE AZ IGAZGATÓ SZAKMAI VEZETŐ SZEREPÉNEK MEGERŐSÍTÉSE
http://www.kompetenciameres.hu/
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! varga.mariann@t-online.hu 30/215-9359