II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Advertisements

Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A nevelési tanácsadók diagnosztikus szakmai munkája
Gyermekvédelmi alapellátás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A korai gyógypedagógiai intervenció
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Az egyéni fejlesztési terv
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
"Legyen az esély egyenlő ..."
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Jelen és jövő a kistérségben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Információs nap szeptember 8..
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A beiskolázás előkészítése
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
Integráció és inklúzió
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Gyermekek napközbeni ellátási rendszerének átalakítása május 26. Hajdúböszörmény.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
Műtét előtt- műtét után
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra 2017.04.27. Korai Fejlesztés II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra 2017.04.27.

Korai fejlesztés keretei Feladata: a komplex koragyermekkori prevenció, tanácsadás és fejlesztés, a gyermek fejlődésének elősegítése a család kompetenciáinak erősítése a gyermek és a család társadalmi inklúziójának támogatása Tevékenységei: a komplex gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai tanácsadás a kognitív, a szociális, a kommunikációs és a nyelvi készségek fejlesztése, a mozgásfejlesztés a pszichológiai segítségnyújtás Formája: egyéni foglalkozás, vagy legfeljebb hat gyermekből álló csoportfoglalkozás intenzív ellátás (1-3 hét bentlakással 1hét=6 hét)

Korai fejlesztés- terminológiai változások Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás (korábbi korai és fejlesztő nevelés összeolvad 2017. szept.1.- től) 0-6 éves kor Szakértői bizottságok (járási, megyei, országos) a szakértői véleményben tesznek javaslatot a korai fejlesztés és gondozás szükségességére (feladat és szakember megjelölésével, intézménykijelöléssel, de orvosi diagnózis nem szükséges) Helye: a pedagógiai szakszolgálat intézményében/ otthoni ellátás keretében/ intézmény fenntartójával infrastruktúra- használatra vonatkozó szerződést kötött intézményben Szakemberei (a korai fejlesztésben pedagógus munkakörben alkalmazható szakemberek köre kibővül (2017. január 1-jei hatállyal): gyógypedagógusok, konduktorok, tanácsadó, neuropszichológiai, klinikai, mentálhigiénés szakpszichológusok, klinikai gyermek szakpszichológusok.

További szabályok, kedvezmények A korai fejlesztésre való jogosultság és a sajátos nevelési igény elválik. (SZV: a korai fejlesztésre való jogosultság SNI státusz nélkül is megállapítható) Utazási költség térítése: korai fejlesztett gyermeknél és SNI-nél is (PSz igazolást ad) Létszámkedvezmény intézményben: korai fejlesztett, SNI Emelt családi pótlék: csak SNI-sek kapnak

Kerületi Megvalósulás Személyi feltételek (2,5 állás gyógypedagógus- komplex gyp. Fejl. , TSMT, logopédia, konduktív pedagógia, májustól fél állás pszichológus) Tárgyi feltételek (jól felszerelt bölcsődei fejlesztő szobák, tornatermek – Budagyöngye Bölcsőde, Hidegkúti Úti Bölcsőde) Ellátás formái: Prevenció (szűrés és fejlesztés)/SNI Ambuláns / bölcsődei nappali gondozás keretei között Szakember feladatai: vizsgálat, megfigyelés, fejlesztés (készségfejlesztés), tanácsadás, konzultáció a mindennapi, otthoni helyzetekkel kapcsolatban (gondozás, játékhelyzet stb.), nyomonkövetés

Fejlesztésbe vétel menete Szülői megkeresés (saját kezdeményezés/ társszakmák javaslatára) /kijelölt intézmény (SZB vizsgálat után) –életkoronként eltér!!! Szülői kérdőív kitöltése –részletesebb anamnézis Vizsgálat, megfigyelés Javaslattétel, közös célok megfogalmazása (tanácsadás, fejlesztésbe való bekapcsolódás- prevenció, SNI)

Életkor 0-18 hó (ÚJ) 18 hó- 3év 3-6 év (ÚJ) Ki küldi? Házi gyerekorvos -> szakorvosok köre bővül Szülő/ szülővel egyetértve intézmény v. szakember Szülő/Intézmény -> Járási SZB. (ped, gyp, pszicho) Szakértői vélemény Külön vizsg. Nélkül Járási SZB =Ped. Szakszolg. Ellátó intézmény Időkeretet (1-4 óra) Megyei/ országos SZB. (ped, gyp, pszicho, orvosi) Ellátó intézmény (szakszolg.+esetleg nappali ellátás) Időkeret (1-4 óra) Intézmény: Szegregált/integ. Óvoda/bölcsőde/ápoló-gondozó otthon Időkeret (3-5 év: min.2 óra, 5-6é:min.5óra) Státusz Korai fejlesztés = prevenció / SNI Nem kell fejl./ SNI/BTM/semmi Felülvizsg 1 év, de korábban is bármikor kérhető (szülő)-> megyeibe 2 év/ intézményváltáskor intzéményváltáskor

Komplex gyógypedagógiai fejlesztés Egyéni/csoportos formában Egyéni fejlesztési célok meghatározása családdal együtt (SNI egyéni fejlesztési terv) Fejlesztés a célok alapján komplexen (l. fejl. területek) A foglalkozások szerves részét képezi az információk nyújtása és tanácsadás a családok számára a gyermek fejlődésével, egészségügyi, szociális, nevelési és pedagógiai kérdésekkel kapcsolatban Esetleges további terápiás lehetőségekben, óvodai elhelyezésben való segítségnyújtás

Fejlesztés területei Nagymozgások Észlelés fejlesztése Finommotorika, manipuláció Kommunikáció és nyelvi készségek Kognitív funkciók Szocializáció Önkiszolgáló, önellátás Pszichés fejlődés megsegítése Fejlesztés mindig komplexen! (transzferhatás)

Transzdiszciplináris team munka Közös cél a gyermekek megfelelő fejlődésének biztosítása – folyamatdiagnosztika! Családközpontúság, családdal való szoros együttműködés – fejlesztésen szülő? Társszakmákkal való kapcsolattartás (védőnők, kisgyermeknevelők, családgondozók, családsegítők, bölcsődei orvos, óvodai fejlesztők, gyógypedagógusok, pszichológus)

Videó bemutató (prevenciós és ép fejlődésmenetű gyermek mozgásformáinak megfigyelése, összehasonlítása )

Köszönjük a figyelmet!